پیشرانه توربو برای مزدا سی ایکس ۵ در ژاپن

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
پیشرانه توربو برای مزدا سی ایکس 5 در ژاپن

ماه پیش انتشار یک مدرک در فضای مجازی احتمال عرضه مزدا سی ایکس ۵ با یک پیشرانه توربو در آمریکای شمالی را بسیار بیشتر کرد. اکنون، مزدا اطلاعاتی رسمی در مورد یک سی ایکس ۵ توربو برای بازار ژاپن منتشر کرده و با نگاهی به آن، می‌توانیم اطلاعات بیشتری در مورد نسخه ویژه آمریکا به دست بیاوریم.

موتور ۲.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور در مدل ژاپنی تولید می‌کند. اگر این پیشرانه راه خود را به بازار آمریکا پیدا کند، بدون شک خروجی‌های بیشتری در مقایسه با ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی فعلی که ۱۸۷ اسب بخار دارد تولید خواهد کرد.

سی ایکس ۵ اولین مدل مزدا در ژاپن محسوب می‌شود که به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو مجهز خواهد شد. در آمریکا، مزدا قبلاً یک پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو را روی مزدا ۶ و سی ایکس ۹ ارائه کرده بود.

همان طور که قبلاً هم گزارش شده بود، سی ایکس ۵ به نسخه‌ای پیشرفته از سیستم G-Vectoring Control مجهز خواهد شد. این سیستم با کاهش گشتاور، وزن خودرو را روی محور جلو بیشتر می‌کند و در نتیجه، علاوه بر بهبود عملکرد خودرو در سر پیچ‌ها، شاهد فرمان گیری بهتری هم خواهیم بود. ولی اکنون، سیستم همچنین از ترمزها برای افزایش پایداری خودرو استفاده می‌کند. در حالی که راننده بعد از پیچ در حال چرخاندن فرمان به سمت مرکز می‌باشد، این تکنولوژی جدید نیروی ترمزی روی چرخ‌های خارجی اعمال می‌کند تا خودرو راحت‌تر بتوان به موقعیت اولیه خود بازگردد. مزدا می‌گوید این تکنولوژی در موقعیت‌های اضطراری و برای پیشگیری از تصادف، در جاده‌های لغزنده یا حتی به هنگام تغییر لاین در بزرگراه می‌تواند بسیار مفید باشد. در بیانیه مطبوعاتی ژاپن، مزدا می‌گوید سیستم G-Vectoring Control پلاس را روی تمامی مدل‌های خود ارائه خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین در بازگشت سی ایکس ۵ دیزلی هم صحبت شده، ولی این بدین معنی نیست که نسخه دیزلی این خودرو به بازار آمریکا هم خواهد آمد. برای نخستین بار در ژاپن، سی ایکس ۵ دیزلی به یک گیربکس شش دنده دستی مجهز خواهد شد. مزدا قبلاً قول یک سی ایکس ۵ دیزلی برای بازار آمریکا داده بود و برخلاف وجود مزدا سی ایکس ۵ دیزلی ۲۰۱۸ در وب سایت سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، هنوز معلوم نیست که آیا این خودرو واقعاً وارد بازار ایالات متحده خواهد شد یا نه.

سی ایکس ۵ ویژه بازار ژاپن همچنین به یک حالت رانندگی ویژه، روکش چرم ناپا و تزئینات چوب واقعی مجهز است. هنوز معلوم نیست آیا همین خودرو وارد بازار آمریکا خواهد شد یا نه، ولی در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که بازار آمریکا مدل جدید Signature را نیز خواهد داشت. از دیگر موارد قابل توجه این خودرو در ژاپن می‌توان به پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و طراحی جدید دکمه‌های کنترلی روی داشبورد اشاره کرد.

منبع ترجمه: motor trend

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar