خودروی الکتریکی هامر پیشرانه‌های مختلفی خواهد داشت

شنبه 19 بهمن 98 ساعت 17:49
خودروی الکتریکی هامر پیشرانه‌های مختلفی خواهد داشت

شرکت جنرال موتورز چند روز پیش بود که اعلام کرد قصد دارد از نام برند هامر روی یک پیکاپ الکتریکی تحت برند جی ‌ام سی استفاده کند و اکنون، این کمپانی جزئیات بیشتری در مورد پیشرانه‌های مدل مذکور منتشر کرده است. مارک رویس، مدیرعامل شرکت در جلسه‌ای با سرمایه گذاران جی ‌ام سی گفته که خریداران هامر پیکاپ هنگام خرید حداقل امکان انتخاب سه پیشرانه را خواهند داشت.

مشخصات فنی اعلام شده برای برخی از این پیشرانه‌ها واقعاً فوق العاده اند. جی‌ ام سی می‌گوید هامر پیکاپ الکتریکی صفر تا صد زیر سه ثانیه‌ای خواهد داشت، حداقل هزار اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد و گشتاور آن برابر با ۱۵۶۰۰ نیوتن متر خواهد بود. البته گشتاور بالای این خودرو مربوط به گشتاور چرخ ها بوده و صرفاً گشتاور پایه پیشرانه نیست. بسیاری از خریداران خودروهای تراک نیازی به شتاب در حد لامبورگینی ندارند و به همین دلیل تمایلی نیز به پرداخت پول زیاد برای چنین خودرویی نخواهند داشت، به همین دلیل جی ‌ام سی برخی نسخه‌های پایه این هامر جدید را نیز می‌خواهد بفروشد.

مارک رویس در این باره گفته: «با ورود هامر جدید به بازار، مردم این خودرو را با سه نسخه مختلف از موتور الکتریکی با پرفورمنس های متفاوت و قیمت‌های مختلف می‌توانند بخرند. ما می‌خواهیم نیازهای تمامی مشتریان خود را برطرف کنیم. اگر مشتری به دنبال یک پکیج پایه است ما آن را در اختیار وی قرار خواهیم داد. اگر خریدار موارد مانند قدرت آفرود و بکسل بالا بخواهد ما آن را نیز ارائه خواهیم کرد.» وی در صحبت‌های خود از انتشار جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

در حالی که طراحی چنین پیشرانه‌هایی بسیار هزینه بر می‌تواند باشد، رویس گفته جنرال موتورز تمام تلاش خود را می‌کند تا با طراحی یک پیشرانه ماژولار هزینه‌ها را کاهش بدهد. وی این موتور الکتریکی را با یک جا یخی مقایسه کرده است. رویس می‌گوید ابعاد کلی جا یخی یکسان است، ولی مردم تصمیم می گرند که چه تعداد از خانه‌های آن را با آب پر کنند. احتمالاً چیزی که وی به آن اشاره دارد یک پک باتری خاص است که می‌تواند ظرفیت آن را با اضافه یا حذف پک‌های سلول سوختی بالا و پایین برد.

در مورد موتورها، ما انتظار یک مدل پایه دیفرانسیل عقب با یک موتور نصب شده روی اکسل عقب را داریم. نسخه متوسط احتمالاً یک موتور دیگر روی اکسل جلو داشته و دو دیفرانسیل خواهد بود. نهایتاً قوی‌ترین تریم این خودرو به موتورهای اختصاصی عقب مجهز بوده و پرفورمنس و توانایی‌های آفرود فوق العاده ای خواهد داشت. در حالی که هامر اولین خودروی آفرود الکتریکی است که از جنرال موتورز چراغ سبز گرفته، رویس می‌گوید دیگر برندهای شرکت نیز از آن بهره خواهند برد.

هنوز چیزی رسمی نشده، ولی از هم اکنون ما می‌توانیم یک مدل شورولت را تصور کنیم که در حال رقابت با نسل بعدی فورد اف ۱۵۰ است. از سوی دیگر ماه‌هاست که شایعاتی در مورد یک نسخه الکتریکی نسل جدید کادیلاک اسکلید وجود دارد. در حال حاضر فروش خودروهای الکتریکی سودده نیست، ولی رویس تاکید کرده که با پیشرانه و پک باتری ماژولار آن‌ها قادر به حضوری سودده در این سگمنت خواهند بود.

شرکت جی ‌ام سی روز ۲۰ مه امسال از هامر الکتریکی می‌خواهد رونمایی کند و تحویل نخستین سری آن پاییز ۲۰۲۱ انجام خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar