کاهش قیمت محصولات بنز و بی ام و در چین

شنبه 25 اسفند 97 ساعت 14:37
کاهش قیمت محصولات بنز و بی ام و در چین

خودروسازان آلمانی مانند مرسدس بنز و بی ام و تحت تأثیر تصمیم جدید دولت چین برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده، قیمت خودروهای خود در این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

دو کمپانی خودروسازی مرسدس بنز و بی‌ام و گزینه روی میز خودروسازان آلمانی روز شنبه اعلام کردند که تحت تأثیر تصمیم و اقدام جدید دولت چین برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر محصولات مختلف (VAT)، قیمت خودروهای تولیدی و عرضه شده خود در بازار چین را به میزان چشمگیری کاهش خواهند داد.

این بدان معناست که خودروسازان آلمانی نمی‌خواهند که تحت تأثیر این اقدام جدید دولت چین، دچار کاهش میزان فروش و در نتیجه کاهش شدید درآمدزایی و سودآوری شوند چون که بازار خودروی چین با توجه به جمعیت بسیار بالای مشتریان، تقاضای بالا و تنوع در سلایق مختلف همواره از اهمیت خاص و بسزایی برای کمپانی‌های خودروساز و تکنولوژی برخوردار است و برای همین هم تحت هیچ وضعیتی نمی‌خواهند مشتریان خود را در این بازار از دست بدهند چون که متحمل ضرر و زیان‌های گسترده و خسارات جبران ناپذیر مالی خواهند شد.

با تصمیم جدید دولت چین برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر روی محصولات مختلف، قیمت خودرو در این کشور هم کاهش و افت شدیدی را تجربه خواهد کرد و این عمل به عقیده کارشناسان و تحلیلگران همان چیزی است که مدنظر دولت چین بوده چون که قادر خواهد بود با افزایش رقابت پذیری بین شرکت‌های مختلف خودروسازی و تکنولوژی، چرخ اقتصاد این کشور را به حرکت وادارد و رشد اقتصادی این کشور را از حالت رکود و کندی دربیاورد.

دولت چین پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد از تاریخ اول آوریل ۲۰۱۹ میلادی یعنی کمتر از یک ماه دیگر، مالیات بر ارزش افزوده (VAT) را به خاطر کمک به رشد و شکوفایی اقتصادی و حرکت دادن چرخ تولید و اقتصاد در این کشور که مدتهاست تحت تأثیر جنگ تجاری با آمریکا با روند کاهشی و کندی رو به رو شده است، به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گفته رویترز، بی‌ام و همچنین اعلام کرده است که این کاهش قیمت شامل تمامی خودروهای این برند در چین خواهد شد و این بدان معناست که هم خودروهای تولیدشده در کارخانه‌های چینی بی ام و که برای فروش در بازارهای محلی در نظر گرفته شده و هم خودروهای وارداتی شامل این کاهش قیمت خواهند شد که از حمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مدل سری ۳ و ۵ بی ام و در کنار بی ام و ایکس ۵ و ۷ اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است بی ام و ۳۲۰ ال‌آی‌ام در این میان بیشترین کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد چون که گفته می‌شود قیمت آن نسبت به قبل ۱۰ هزار یوان کاسته خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar