کاهش ۷۰ درصدی فروش محصولات تسلا در چین

سه شنبه 6 آذر 97 ساعت 14:44
کاهش 70 درصدی فروش محصولات تسلا در چین

فروش خودروهای الکتریکی ساخت تسلاموتورز در چین در ماه اکتبر سال جاری میلادی به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد.

به نظر می‌رسد که نتایج و تبعات منفی جنگ تجاری بین ایالات متحده آمریکا و چین به تدریج بر روی صنعت خودروسازی تاثیرگذار واقع شده است چون که آمارهای منتشر شده توسط کمپانی آمریکایی تسلاموتورز نشان می‌دهد که فروش خودروهای برقی و الکتریکی مدل‌های گوناگون تسلا در چین ۷۰ درصد کاهش یافته است که این عمل می‌تواند برای این خودروساز جاه طلب آمریکایی خبر ناخوشایندی به شمار رود.

به گفته یکی از مقامات رسمی در انجمن خودرو در چین، آمارها نشان دهنده سقوط میزان فروش خودروهای تسلا در اکتبر ۲۰۱۸ در چین است که یکی از بزرگترین تبعات منفی افزایش تعرفه‌های گمرکی متقابل میان چین و ایالات متحده آمریکا و جنگ تجاری است.

در اوایل سال جاری میلادی بود که تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در مورد احداث و راه‌اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای تسلا دست یافتند که این اولین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا بود. این کمپانی بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری کارخانه گیگا فاکتوری خود را در چین راه اندازی کرد و اکنون به نظر می‌رسد که با وجود تلاش‌های زیادی که به منظور دور زدن قانون افزایش تعرفه‌های گمرکی و کاهش آثار جنگ تجاری بین چین و آمریکا انجام داده است، نتوانسته است عملکرد موفقیت آمیزی را از خود به نمایش بگذارد و فروش محصولاتش در این کشور که یکی از بزرگترین بازارهای خرید و فروش در جهان محسوب می‌شود، به بن بست خورده است.

بر اساس گزارش رویترز، چندی پیش اخبار دیگری هم منتشر شده بود که نشان می‌داد کمپانی‌های خودروسازی چین با حمایت دولت این کشور، قصد دارند بازار خودروهای برقی و الکتریکی را از انحصار تسلاموتورز آمریکا درآورده و بدین ترتیب سرمایه گذاری‌های بزرگی را در خصوص توسعه وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست جذب کرده‌اند. اگرچه که به عقیده تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو، تاثیرات این سرمایه گذاری و تلاش کمپانی‌های چینی به این زودی معلوم نخواهد شد اما به نظر می‌رسد که یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش چشمگیر فروش خودروهای برقی تسلا در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی همین موضوع بوده است و پیش بینی می‌شود خیلی از مردم و شهروندان تا زمان معرفی و عرضه خودروهای برقی چینی منتظر بمانند.

تسلا موتورز روز سه شنبه در جواب به پرسش گزارشگران در مورد موضوعات مربوطه و کاهش فروش خودروهای برقی تسلا در چین خودداری کرده است.

در سالهای گذشته خیلی از خودروسازان مشهور در دنیا به سمت و سوی طراحی، توسعه و تولید انبوه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست روی آورده و در این خصوص سرمایه گذاری‌های بزرگی را اختصاص داده‌اند. دولت خیلی از کشورهای جهان هم با ارائه طرح‌های حمایتی و تشویقی و همچنین تسهیلات به شهروندان سعی دارند متقاضیان خودرو را به سمت و سوی خریداری خودروهای برقی و پاک سوق دهند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar