کراس اور کامپکت آلفارومئو مبتنی بر جیپ رنگید ساخته می‌شود

چهارشنبه 14 آذر 97 ساعت 16:12
کراس اور کامپکت آلفارومئو مبتنی بر جیپ رنگید ساخته می‌شود

گروه خودروسازی فیات کرایسلر در اواخر ماه نوامبر اعلام کرد که سرمایه گذاری به ارزش بالغ بر ۵.۷ میلیارد دلار روی کارخانه‌های خود در ایتالیا انجام خواهد داد و طی آن، قرار است تمرکز این خطوط تولید از روی خودروهای کم فروش و غیر سودده برداشته و روی مدل‌های بورس بازار و کراس اورهای لوکس گذاشته شود.

بخشی از این نقشه راه جدید تولید یک کراس اور کوچک آلفارومئو در کارخانه فیات کرایسلر واقع در پومیلیانو است، خط تولیدی که در حال حاضر فقط به ساخت مدل کراس اور ساب کامپکت فیات پاندا مشغول می‌باشد. تولید این کراس اور آلفارومئو ماه ژوئن و با اعلام استراتژی جدید فیات کرایسلر تأیید شده بود.

در بیانیه‌ای که پیترو گورلیر، مدیرعامل فیات کرایسلر در اروپا روز ۲۹ نوامبر منتشر کرد گفته شده که فیات کرایسلر قصد دارد از پلت فرم جیپ رنگید برای ساخت این کراس اور آلفارومئو استفاده کند. دو مدل جیپ کامپس و فیات ۵۰۰ ایکس هم روی این پلت فرم ساخته شده‌اند.

کراس اور کامپکت آلفارومئو مبتنی بر جیپ رنگید ساخته می‌شود

گورلیر همچنین گفته پیشرانه پلاگین هیبریدی جدیدی که از سال ۲۰۲۰ قرار است روی جیپ رنگید ارائه شود روی این کراس اور آلفارومئو هم استفاده خواهد شد.

این کراس اور کامپکت یکی از دو شاسی بلند جدید تأیید شده برای آلفارومئو محسوب می‌شود که قرار است تا سال ۲۰۲۲ روانه بازار شوند. دیگری یک مدل سایز متوسط است که برای رقابت با بی ام و ایکس ۵ و مرسدس بنز GLE ساخته خواهد شد. این کراس اور سایز متوسط احتمالاً روی یک نسخه بزرگ شده از پلت فرم شاسی بلند استلویو قرار است ساخته شود. پلت فرم استلویو همچنین برای ساخت یک شاسی بلند کوچک مازراتی استفاده خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های بزرگ فیات کرایسلر در راستای سرمایه گذاری ۵.۷ میلیارد دلاری در ایتالیا می‌توان به طراحی و ساخت یک پلت فرم ماژولار خودروی الکتریکی برای استفاده در نسل بعدی خودرو الکتریکی فیات ۵۰۰ الکتریکی، شروع تولید جیپ کامپس برای بازار اروپا در کارخانه فیات کرایسلر در ملفی و طراحی و استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی سازی شده بیشتر در میان محصولات برندهای زیر مجموعه فیات کرایسلر اشاره کرد.

منبع ترجمه: Motor Authority

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar