کسب نمره ایمنی Top Safety Pick توسط تویوتا تاکوما ۲۰۲۰

سه شنبه 21 آبان 98 ساعت 16:55
کسب نمره ایمنی Top Safety Pick توسط تویوتا تاکوما 2020

خودروی تویوتا تاکوما ۲۰۲۰ موفق شده نمره ایمنی Top Safety Pick موسسه IIHS آمریکا در آخرین تست تصادف خود به دست بیاورد. این خودرو اکنون سومین پیکاپ تراک بازار آمریکاست که توانسته این نمره را به دست بیاورد. تویوتا تاکوما ۲۰۲۰ موفق شده این ارتقای نمره بسیار باارزش را بعد از بهبود وضعیت چراغ‌های جلوی خود کسب کند.

زمانی که موسسه ایمنی IIHS تاکوما مدل ۲۰۱۹ را تست کرد، این خودرو در تست چراغ‌های جلو نمره Marginal را توانست به دست بیاورد. تویوتا تاکوما ۲۰۲۰ جدید در دو تریم TRD Pro و TRD Limited چراغ‌های جلوی LED داشته و با کسب نمره خوب در این بخش، موفق به کسب بالاترین نمره ایمنی IIHS شده است. این چراغ‌های جلو در تریم های TRD Off-Road و TRD Sport به صورت آپشن ارائه شده‌اند، ولی در دو مدل SR و SRS خبری از چراغ‌های جلوی LED نیست. در تراک های مذکور نمره بخش چراغ‌ها همچنان Marginal است.

کسب نمره ایمنی Top Safety Pick توسط تویوتا تاکوما 2020

تنها موردی که به این خودرو اجازه نداده بالاترین نمره ایمنی معادل Top Safety Pick+ را به دست بیاورد نتایج آن در تست تصادف سمت سرنشین می‌باشد. در تست تصادف مذکور، خودرو موفق به کسب نمره قابل قبول شده است. باقی تست‌های تصادف این خودرو همراه با کسب نمره خوب برای آن بوده است. تویوتا تاکوما به مجموعه‌ای از تجهیزات کمکی رانندگی مانند سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز است. این سیستم تا سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند جلوی تصادف خودرو با دیگر وسایل نقلیه را بگیرد.

همان طور که اشاره کردیم، فقط دو تراک دیگر توانسته‌اند در تست موسسه IIHS نمره Top Safety Pick یا بالاتر را بگیرند. این دو خودرو هوندا ریج لاین و رم ۱۵۰۰ هستند که به ترتیب نمره Top Safety Pick و Top Safety Pick+ را به دست آورده‌اند. در کلاس تویوتا تاکوما، فورد رنجر در تست‌های تصادف عملکردی مشابه با این خودرو دارد و از تکنولوژی‌های ایمنی و کمکی رانندگی نیز بهره می‌برد، ولی چراغ‌های جلوی آن اصلاً خوب نیستند.

شورولت کلرادو در مقایسه با دو خودروی مذکور علاوه بر نتایج بد در تست تصادف سمت سرنشین و تکنولوژی نه چندان خوب پیشگیری از تصادف جلو، چراغ‌های جلوی بدتری نیز دارد. نیسان فرانتیر نیز از سوی دیگر در تست تصادف سمت سرنشین و راننده نتایج بدتری از تویوتا و فورد دارد و در بخش طراحی صندلی و پشت سری نیز خیلی خوب نیست. در خودروی نیسان فرانتیر همچنین خبری از تکنولوژی پیشگیری از تصادف از جلو نیست. جیپ گلادیاتور هنوز توسط موسسه ایمنی IIHS تست نشده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar