کسب نمره کامل ایمنی از IIHS توسط جیپ چروکی مدل ۲۰۱۹

چهارشنبه 27 شهریور 98 ساعت 18:48
کسب نمره کامل ایمنی از IIHS توسط جیپ چروکی مدل 2019

موسسه بیمه برای ایمنی بزرگراه‌های آمریکا به خودروی جیپ چروکی مدل ۲۰۱۹ نمره کامل ایمنی داده است. البته این نمره صرفاً به مدل‌هایی تعلق می‌گیرد که بعد از ماه آوریل امسال تولید شده و مجهز به تکنولوژی پیشگیری از تصادف شاخ به شاخ، سیستم کمکی نوربالا و چراغ‌های جلوی LED هستند.

این شاسی بلند سایز متوسط موفق شده در همه شش تست تصادف از جمله تصادف از جلو از سمت راننده و سرنشین نمرات خوب به دست بیاورد. در این تصادف خودرو از گوشه‌های هر دو طرف با اشیاء ثابت برخورد می‌کند و هر دو یکی از سخت‌ترین تست‌های تصادف موسسه IIHS می‌باشند. مدل‌های قبلی در هر دو تست مذکور نمره قابل قبول کسب کرده بودند. شرکت جیپ برای ارتقای ایمنی خودروی چروکی برخی تغییرات از جمله استفاده از فولاد مقاوم در ستون‌های جلو و ستون‌های لولای درهای جلو مدل ۲۰۱۹ این خودرو اعمال کرده و به همین دلیل، خودرو عملکرد بهتری در دو تست تصادف مذکور داشته است. در کنار این تغییر، جیپ همچنین روی مدل‌های تولیدی بعد از آوریل ۲۰۱۸ کمربندهای ایمنی بهتری نیز نصب کرده است.

موسسه IIHS همچنین نمره عالی به سیستم ترمز اضطراری خودکار این خودرو که جیپ از آن با عنوان سیستم هشدار تصادف شاخ به شاخ یاد می‌کند داده است. این سیستم از تکنولوژی‌های مختلف از جمله دوربین و رادار برای تشخیص تصادف احتمالی استفاده می‌کند. به کمک این سیستم، چروکی در آزمایش‌های مختلف با سرعت ۲۰ و ۴۰ کیلومتر بر ساعت توانسته از وقوع تصادف جلوگیری کند.

یکی دیگر از مواردی که به ارتقای نمره ایمنی جیپ چروکی کمک کرده سیستم کمکی نوربالا می‌باشد که در کنار چراغ‌های جلوی LED، به صورت خودکار و با توجه به وضعیت هوا و همچنین دیگر خودروهای موجود در جاده نوربالا و پایین را تنظیم می‌کند. این آپشن توانست نمره قابل قبول را از IIHS بگیرد. بدون آن، مدل‌های چروکی ساخته شده بعد از آوریل نمره خوبی برای چراغ‌های جلوی خود دریافت نکرده بودند و مدل‌های ساخته شده قبل از این تاریخ نیز نمره ضعیف داشتند.

جیپ می‌گوید این ارتقای ایمنی خودرو در کنار بیش از ۸۰ قابلیت و تجهیزات ایمنی روی مدل‌های ۲۰۲۰ خودرو نیز عرضه خواهند شد.

این خبر در حالی منتشر شده که مدتی پیش، اعلام شد خودروی رم ۱۵۰۰ توانسته نمره Top Safety Pick+ را از IIHS دریافت کرده و به نخستین پیکاپ تراک فول سایزی تبدیل شود که این نمره را دریافت می‌کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar