تعدیل بیش از ۵ هزار نفر از کارکنان فورد در اروپا

یکشنبه 26 اسفند 97 ساعت 11:12
تعدیل بیش از 5 هزار نفر از کارکنان فورد در اروپا

کمپانی خودروسازی فورد اعلام کرده که قصد دارد بالغ بر پنج هزار نفر از کارکنان خود را تحت تأثیر افت شدید سودآوری این خودروساز آمریکایی در اروپا تعدیل کند.

طی یک سال گذشته با شدت گرفتن جنگ تجاری بین ایالات متحده آمریکا با چین و اروپا، کمپانی‌های خودروسازی با مشکلات و چالش‌های گوناگونی از جمله کاهش سودآوری و درآمدزایی ناشی از افت میزان فروش محصولات رو به رو شده‌اند و همین عمل هم باعث شده است که آنها به فکر راهکارهایی برای جبران خسارات و آسیب‌های وارده بیفتند که همواره یکی از اولین چاره‌های مقابله با کاهش شدید سودآوری، تعدیل نیروی انسانی فعال در کارخانه‌های وابسته به شرکت‌های مربوطه است.

اکنون بر اساس گزارش رویترز، کمپانی خودروسازی فورد آمریکا اخیراً اعلام کرده که مجبور است برای جبران کاهش سودآوری خود در اروپا، به اخراج و تعدیل نیروی بالغ بر پنج هزار نفر از کارکنان خود در آلمان و بریتانیا اقدام کند. این خودروساز همچنین عنوان کرده است در صورت اتخاذ این تصمیم، قادر خواهد بود باری دیگر به روزهای درخشان خود در اروپا برگردد و سودآوری از دست رفته خود را بازیابد.

پیش‌تر هم خیلی از کارشناسان و تحلیلگران برآورد کرده بودند که تداوم جنگ تجاری بین آمریکا با چین و اروپا در نهایت باعث خواهد شد که صنایع خودروسازی متحمل ضرر و زیان‌های گسترده و جبران ناپذیری شوند و در واقع می‌توان گفت که بزرگترین و اولین قربانی افزایش تعرفه‌های گمرکی، کمپانی‌های خودروسازی در جهان بودند که میزان فروش و در نتیجه سودآوری و درآمدزایی آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت و حالا مجبور شده‌اند که کارکنان و نیروهای خود را تعدیل نیرو و اخراج کرده، و بعضاً بعضی از کارخانه‌های خود را تعطیل و خط تولید خودروها را متوقف کنند.

فورد یکی از بزرگترین کمپانی‌های خودروسازی در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود که کارخانه‌های بزرگ و فعالی هم در خیلی از کشورهای صنعتی و مهم دارد که وظیفه تولید جدیدترین و به‌روزترین مدل‌های این خودروساز را برعهده دارند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar