تویوتا سوپرا جدید فقط با یک گیربکس دوکلاچه وارد بازار می‌شود

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 اسفند 98 ساعت 13:33
تویوتا سوپرا جدید فقط با یک گیربکس دوکلاچه وارد بازار می‌شود

تویوتا سوپرا جدید که همه بی صبرانه منتظرش هستند یک خودروی اسپرت به تمام معنا خواهد بود، البته اخیراً گزارشی منتشر شده که ممکن است این خودرو فقط با یک گیربکس دوکلاچه اتومات فروخته شود.

شرکت تویوتا در نمایشگاه ژنو امسال از کانسپت Supra Racing رونمایی کرد که پیش نمایشی از مدل تولیدی این خودرو بود. در همین نمایشگاه، مجله ژاپنی Seek گفت و گویی با تتسویا تادا، مهندس ارشد تویوتا داشته و وی در این مصاحبه در مورد برنامه‌های مسابقات اتومبیل رانی تویوتا و همچنین نظر کمپانی در مورد ارائه یک گیربکس دستی برای این خودرو سخن گفته است.

وی در پاسخ به پرسشی که آیا یک گیربکس دستی برای این خودرو ارائه خواهد شد یا نه گفته: "در حال حاضر نه، فقط یک گیربکس دوکلاچه فعلاً برای آن در نظر گرفته‌ایم."

وی در ادامه صحبت‌های خود توضیح داده که نسل جدید سوپرا خودرویی بسیار قدرتمند خواهد بود و گیربکس دستی روی آن خیلی گزینه خوبی نمی‌تواند باشد. وی همچنین گفته زمانی که مشتریان گیربکس دوکلاچه جدید این خودرو را امتحان کنند، دیگر حتی به گیربکس دستی فکر هم نخواهند کرد.

در مورد این که چرا تویوتا تصمیم گرفته پیش نمایش نسخه جاده‌ای این خودرو را در قالب یک کانسپت مسابقه‌ای به نمایشگاه بیاورد، تادا گفته که کمپانی می‌خواهد با سوپرا جدید در کلاس GTE در مسابقات اتومبیل رانی شرکت نماید.

وی در بخشی از صحبت خود می‌گوید: "نسل جدید سوپرا از ابتدا با ذهنیت ساخت یک خودروی مسابقه‌ای طراحی شده است. ما با نسل جدید سوپرا می‌خواهیم در کلاس LM GTE شرکت کنیم که مسابقه استقامت ۲۴ ساعته لومان یکی از آن‌هاست."

تقریباً همه می‌دانند که سوپرا جدید در کنار نسل جدید بی ام و Z4 به صورت مشترک طراحی شده است. از این رو، هر دو مدل از یک پلت فرم مشترک بهره می‌برند. این دو مدل پیشرانه‌های متفاوتی از هم خواهند داشتند؛ گفته می‌شود سوپرا از یک موتور ۳ لیتری توربو شش سیلندر با ۳۳۵ اسب بخار نیرو و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و صفر تا صد را قادر است زیر ۴ ثانیه پر کند.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar