آلفارومئو، فیات و جیپ در نمایشگاه پاریس حضور نخواهند داشت

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
آلفارومئو، فیات و جیپ در نمایشگاه پاریس حضور نخواهند داشت

از آنجایی که صنعت خودرو بیشتر به سمت رونمایی‌های آنلاین و خصوصی حرکت می‌کند و البته هزینه‌های کمپانی در نمایشگاه‌های معتبر خودرویی دنیا به چندین میلیون دلار می‌رسد، خودروسازان بیشتری قید حضور در چنین رویدادهایی را می‌زنند. بتازگی لامبورگینی گفته که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۸ حضور نخواهد یافت و پیش از آن نیز مرسدس و بی ام و تصمیم مشابهی را اتخاذ کرده بودند. در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین خودروسازان جهانی با ۳ برند اصلی خود یکی دیگر از غایبان معروف پاریس خواهد بود.

فیات، آلفارومئو و جیپ در نمایشگاه امسال پاریس حضور نخواهند یافت. این نخستین رویداد مهم خودرویی است که هیچ یک از سه برند یاد شده در آن شرکت نمی‌کنند. فیات گفته که نمایشگاه‌های خودرویی دیگر در استراتژی آینده شرکت جایی ندارند. البته دو برند دیگر ایتالیایی یعنی مزراتی و فراری حضور برجسته‌ای در این نمایشگاه خواهند داشت.

البته این غیبت در نمایشگاه پاریس فقط برای فیات و برندهای زیرمجموعه آن نیست. دیگر خودروسازانی که غایب بزرگ این اتفاق هستند عبارت‌اند از فورد، اینفینیتی، مزدا، میتسوبیشی، نیسان، اوپل، سوبارو و ولوو.برندهایی مانند سیتروئن، هیوندای، جگوار، کیا، لندروور، لکسس، مرسدس بنز، پژو، اسمارت، سوزوکی و تویوتا قبلاً اعلام کرده‌اند در پاریس ۲۰۱۸ حضور خواهند داشت.

ولی نمایشگاه پاریس تنها رویداد خودرویی نیست که با عدم جذابیت برای خودروسازان طراز اول جهانی مواجه می‌شود. قبلاً آئودی، مرسدس و BMW اعلام کرده بودند در نمایشگاه خودروی دیترویت حضور نخواهد یافت. بجای آن ژرمن‌ها روی رویدادهای تکنولوژیکی مانند CES در لاس‌وگاس و کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا تمرکز خواهد کرد. البته مرسدس بنز قول داده شاید در سال ۲۰۲۰ به دیترویت بازمی‌گردد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar