کیا اسپورتیج HEV مدل ۲۰۲۳ معرفی شد

بروزرسانی در: پنج شنبه 27 آبان 00 ساعت 03:48
کیا اسپورتیج HEV مدل 2023 معرفی شد

کیا اسپورتیج HEV مدل ۲۰۲۳ همانطور که وعده داده شده بود رونمایی شد. پیشرانه هیبریدی اسپورتیج HEV، این کراس اوور کامپکت را به قوی ترین نسخه موجود اسپورتیج تبدیل می کند که در سال ۲۰۲۲ به فروش خواهد رسید.

کیا اسپورتیج HEV از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو و یک موتور الکتریکی ۴۴ کیلوواتی بهره میبرد که در مجموعه قادر به تولید ۲۲۶ اسب بخار است. کمپانی کیا هنوز گشتاوری برای این خودرو ارائه نکرده است اما اساساً باید مانند سورنتو HEV باشد که دارای همان پیشرانه اصلی است و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این اعداد نسبت به ۱۸۷ اسب بخار موتور پایه ۲.۵ لیتری یک پله بهتر است.


اسپورتیج HEV، درست مانند برادر بزرگتر خود سورنتو، یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دارد و در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به بازار عرضه میشود. مصرف سوخت هنوز رسمی نشده است، اما کیا تخمین میزند مصرف سوختی حدودا ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد که البته در این در کلاس پیشرو نخواهد بود، اما با خودروهایی مانند هوندا CR-V هیبریدی و تویوتا RAV4 هیبریدی بسیار در رقابت خواهد بود.

سه سطح تریم LX، EX و SX-Prestige برای اسپورتیج HEV ارائه خواهد شد و مدل‌های X-Line و X-Pro با ظاهری خشن‌تر وجود ندارند. از نظر ظاهری ، اسپورتیج HEV اساساً شبیه به مدل‌های غیرهیبریدی به‌جز برخی علائم و طراحی‌های منحصربه‌فرد چرخ‌ها خواهد بود. تریم LX به صورت استاندارد با دیفرانسیل جلو عرضه می شود در حالی که EX و SX-Prestige دارای سیستم چهار چرخ محرک به صورت استاندارد هستند. اسپورتیج هیبریدی سال ۲۰۲۲ به فروش می رسد و انتظار می رود قیمت آن در آینده نزدیک درست قبل از عرضه شاسی بلند به نمایندگی ها اعلام شود.

گالری تصاویر 

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar