گارانتی هشت ساله فولکس واگن برای باتری خودروهای الکتریکی

سه شنبه 28 خرداد 98 ساعت 12:41
گارانتی هشت ساله فولکس واگن برای باتری خودروهای الکتریکی

فولکس واگن مدت‌هاست که با انتشار اخباری در مورد خودروهای الکتریکی آتی خود توانسته نام شرکت را همواره در رسانه‌های مختلف زنده نگه دارد. در راستای همین کمپین، ویدیوهای مختلفی طی این مدت از خودروهای الکتریکی شرکت منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به ویدیو تبلیغاتی فولکس واگن ID اشاره کرد.

در برنامه‌های تبلیغی کانسپت ون Buzz، بخشی روی معروف کردن آن، بخشی روی بحث آموزش و بخشی دیگر روی ایجاد اطمینان نزد مشتریان تمرکز شده است. فولکس واگن نه تنها تلاش می‌کند تا اعتماد مشتریان به این برند را دوباره بسازد، بلکه می‌خواهد درک مردم از خودروهای الکتریکی را نیز افزایش بدهد. اعلام خبر ارائه گارانتی هشت ساله برای باتری خودروهای الکتریکی بدون شک به این بحث کمک خواهد کرد.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها در ارتباط با خودروهای الکتریکی بدون شک ظرفیت پیمایش آن‌ها با یک بار شارژ و همچنین طول عمر این باطری‌هاست. خودروهای الکتریکی مدت زیادی نیست که وارد بازار شده‌اند و هنوز تحقیق کافی برای این که چه اتفاقی با گذر زمان برای باتری‌ها می افتد انجام نشده، ولی ارائه گارانتی این چنینی از سوی فولکس واگن قطعاً می‌تواند ترس مشتریان در این ارتباط را از بین ببرد. تمام باتری‌های استفاده شده روی خودروهای الکتریکی I.D. فولکس واگن یک گارانتی ۸ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری خواهند داشت. شرکت می‌گوید باتری‌ها در طول این دوره گارانتی حداقل ۷۰ درصد از ظرفیت قابل استفاده خود را حفظ خواهند کرد.

فولکس واگن وارد جزئیات بیشتری در این مورد نشده و مثلاً توضیح نداده که این موضوع دقیقاً چه تاثیری می‌تواند روی ظرفیت پیمایش و شارژ باتری‌ها داشته باشد. همچنین فولکس واگن نگفته که بعد از این دوره چه اتفاقی خواهد افتاد و باتری‌های قدیمی و معیوب این خودروها نیاز به تعویض خواهند داشت یا نه. فولکس واگن قبلاً اشاره کرده بود که برنامه بازیافت باتری‌های دست دوم خودروهای الکتریکی را دارد، ولی وارد جزئیات آن نشده بود.

خودروهای فولکس واگن I.D. در تریم‌های مختلف با ظرفیت‌های پیمایش متفاوتی قرار است فروخته شوند. فولکس واگن می‌گوید خودروهای الکتریکی آن‌ها حداکثر ظرفیت پیمایشی بین تقریباً ۳۳۰ تا ۵۵۰ کیلومتر، طبق استانداردهای چرخه WLTP خواهند داشت. هفتاد درصد ۳۳۰ کیلومتر معادل ۲۳۱ کیلومتر بوده و هفتاد درصد ۵۵۰ کیلومتر نیز ۳۸۵ کیلومتر است.

این که هشت سال برای ارائه گارانتی کافی است یا نه به خریدار بستگی دارد. خیلی از مالکان خودرو به مدت هشت سال یک مدل را نگهداری نمی‌کنند. برخی نیز وجود دارند که شاید بیست سال هم یک خودرو را نفروشند. در هر حال، این عدد بیشتر یک استاندارد در صنعت خودرو است. به عنوان مثال شرکت تسلا باتری مدل ۳ را به مدت هشت سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر (۱۹۰ هزار کیلومتر در مدل Extended-Range) گارانتی می‌کند. از سویی دیگر شرکت شورولت باتری بولت را هشت سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر و نیسان نیز باتری لیف را هشت سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی می‌نمایند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar