بازار پررونق شاسی بلندهای دست دوم در بریتانیا

بروزرسانی در: چهارشنبه 12 دی 97 ساعت 19:07
بازار پررونق شاسی بلندهای دست دوم در بریتانیا

در سال ۲۰۱۸، شاسی بلندهای دست دوم بسیار سریع‌تر از انواع دیگر خودروها در بازار بریتانیا فروخته می‌شوند و تقریباً از ۱۰ مدل برتر این موضوع ۶ مدل شاسی بلند هستند.

برخلاف علاقه سنتی بریتانیایی‌ها به هاچ بک‌های کوچک، اطلاعات جدید منتشر شده از وب سایت AA Cars نشان می‌دهد شاسی بلند هیوندای توسان به طور میانگین کوتاه‌ترین زمان ماندن در نمایشگاه خودرو تا پیدا کردن یک مشتری جدید را دارد. فورد کوگا، فولکس واگن تیگوان و رنو کپچر همچنین جزء پنج مدل برتر قرار دارند و رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم را به ترتیب کسب کرده‌اند.

علی رغم تقاضای شدید بازار برای سوپر مینی‌ها، که فروش فوق العاده بالای فورد فیستا را می‌توان به عنوان مدرکی دال بر این ادعا مطرح کرد، تنها هاچ بک کوچکی که توانسته در میان ۵ مدل برتر قرار بگیرد فولکس واگن پولو می‌باشد که در رتبه دوم قرار گرفته است. از نظر میزان محبوبیت در بازار خودروهای جدید، فیستا رتبه ششم را به دست آورده و شاسی بلند لوکس ولوو XC60 در رده هفتم قرار گرفته است.

بازار پررونق شاسی بلندهای دست دوم در بریتانیا

جیمز فیرکلو، مدیرعامل AA Cars در این باره گفته که نتایج نشان می‌دهند به دلیل محبوب بودن لیزینگ خودروهای صفر کیلومتر نزد مردم، بازار دست دوم‌ها به خوبی رونق گرفته و شاهد خرید و فروش در قیمت‌های خوبی هستیم.

وی در این باره می‌گوید: «این که شاسی بلندها و کراس اورها بخش اعظمی از لیست ۱۰ مدل برتر از نظر سرعت فروش را به خود اختصاص داده‌اند نشان می‌دهد که در بازار دست دوم‌ها، شاهد خودروهایی تقریباً صفر کیلومتر با کیفیت ساخت بالا هستیم. کپچر و موکا به عنوان مثال طی ۵ سال اخیر وارد بازار شده‌اند. طی سال‌های آینده تعداد مدل‌های جوان‌تر حتی بیشتر هم خواهد شد.»

بازار پررونق شاسی بلندهای دست دوم در بریتانیا

وی در ادامه می‌افزاید: «محبوبیت لیزینگ و فروش اقساطی خودرو سبب شده تا میزان خودروهای صفر کیلومتری که بعد از مدتی وارد بازار دست دوم‌ها می‌شوند افزایش یابد. ما اخیراً متوجه شدیم که فقط سه درصد از راننده‌ها قصد دارند بیش از ۵ سال خودروی خود را نگاه دارند. از سوی دیگر تعداد کسانی که به لیزینگ روی می‌آورند بیشتر هم می‌شود و نهایتاً، مالکانی که به هر دلیل می‌خواهند خودروهای خود را با مدل‌هایی بهتر عوض کند هم افزایش یافته است. نتیجه ورود خودروهایی بسیار خوب به بازار دست دوم‌هاست که این جریان را به وضوح می‌توان در داده‌ها دید.»

بازار پررونق شاسی بلندهای دست دوم در بریتانیا

به نظر شما در بازار ایران کدام یک از خودروهای دست دوم متقاضی‌های خوبی دارند؟ اگر بخواهید ۵ خودروی دست دوم برتر بازار کشورمان را از نظر سرعت فروش رفتن معرفی کنید، انتخاب شما کدام خودروها خواهند بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها حتماً برای ما ارسال نمایید.

منبع ترجمه: Motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar