پیش‌درآمدی بر نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸: گردهمایی غول‌های خودروسازی جهان

بروزرسانی در: جمعه 17 اسفند 97 ساعت 13:34
پیش‌درآمدی بر نمایشگاه خودروی ژنو 2018: گردهمایی غول‌های خودروسازی جهان

نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو به طور سالانه در ماه مارس (اسفند ماه) در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. برای این رویداد، مرکز گردهمایی پالکس‌پو «Palexpo» در نظر گرفته شده است که دسترسی آسانی از فرودگاه بین‌المللی ژنو و ایستگاه راه‌آهن مرکزی این شهر دارد. نمایشگاه ژنو کار خود را از سال ۱۹۰۵ میلادی آغاز کرد و تا به امروز میزبان کمپانی‌های خودروسازی بزرگی بوده است.

 

مرکز گردهمایی پالکس‌پو

مرکز گردهمایی پالکس‌پو «Palexpo»

از کتاب‌ها گرفته تا خودروها، هنر معاصر تا هواپیما‌ها و مسابقات پرش با اسب تا فراعنه‌ی مصر، پالکس‌‌پو «Palexpo» ویترینی است برای هر آن چیزی که جهان می‌خواهد به نمایش بگذارد. در طول سال نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، کنگره‌ها و رقابت‌های ورزشی متعددی به طور پیوسته در محیط یکپارچه‌ی ۱۰۶ هزار متر مربعی این مجموعه برگزار می‌شوند.
پالکس‌پو در مجموع از هفت تالار نمایش مختلف با فضای پارکینگی به گنجایش ۲۸۰۰ خودرو تشکیل شده است. تنها با ده دقیقه پیاده‌روی از فرودگاه بین‌المللی ژنو و ایستگاه راه‌آهن آن می‌توانید به پالکس‌پو برسید و استفاده از اتوبوس برای رسیدن از مرکز شهر به این محل تنها ۱۵ دقیقه زمان خواهد برد. مجموعه‌ی این عوامل دست به دست هم دادند تا پالکس‌پو به محلی ایده‌آل برای برگزاری یک نمایشگاه سالانه‌ی خودرو تبدیل شود.

 

 

برندهای حاضر در نمایشگاه: انتظار رونمایی از چه مدل‌هایی را داشته باشیم؟

با توجه به اهمیت نمایشگاه ژنو، هر ساله شاهد حضور دست پر خودروسازان نام‌آشنای جهانی در آن هستیم. امسال هم به نظر می‌رسد که هر کدام از برندها با تمام قدرت مدل‌های خود را برای معرفی در نمایشگاه آماده کرده‌اند. در ادامه مروری کلی بر فعالیت هر کدام از این شرکت‌های خودروسازی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ خواهیم داشت.

 

استون مارتین

استون مارتین DB11 ولانته و مدل کوپه‌ی آن

در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ برای اولین بار شاهد دو مدل DB11 و DB11 ولانته در کنار هم خواهیم بود.

استون مارتین برنامه‌ی رونمایی جهانی از مدل جدید ونتیج «Ventage» را برای نمایشگاه ژنو در نظر دارد و علاوه بر آن می‌خواهد از مدل مسابقه‌ای جدید ونتیج جی‌تی‌ای «Ventage GTE» پرده بردارد که قرار است در مسابقات اتومبیلرانی جهانی استقامت «World Endurance Championship» خوش بدرخشد. همچنین، انتظار می‌رود که برای اولین بار دو مدل استون مارتین DB11 ولانته و کوپه را با هم در یک فضا و زمان ببینیم! در کنار این، کمپانی استون مارتین اشاره‌ی مرموزی به یک غافلگیری در نمایشگاه ژنو کرده است که به نظر می‌رسد مربوط به رونمایی از مدل مفهومی DBX باشد.

 

آئودی

آئودی A6

آئودی A6 با پلتفرمی تازه، وزنی کمتر و هندلینگی فوق‌العاده در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ به نمایش در خواهد آمد.

خبرهای بزرگی از اینگولشتات آلمان به گوش می‌رسد که بیش‌تر آن‌ها از حضور سدان سایز متوسط جدید A6 در نمایشگاه ژنو می‌گویند. از قرار معلوم، آئودی A6 بر پایه‌ی پلتفرمی جدید، با ارائه‌ی وزنی کمتر و هندلینگی بهبود‌یافته‌تر از مدل گذشته‌ی خود ساخته شده است. علاوه بر این، شایعاتی وجود دارد از اینکه آئودی تعدادی از مدل‌های الکتریکی E-Tron را برای راندن در خارج از محوطه‌ی نمایشگاه در دست دارد اما انتظار نمی‌رود که این مدل‌ها در خود نمایشگاه حضور داشته باشند.

 

بنتلی

بنتیگا V8

بنتیگا V8 خود را برای حضور در نمایشگاه ژنو امسال آماده می‌کند.

بنتلی در نمایشگاه ژنو امسال قصد رونمایی از گزینه‌های پیشرانه‌ای گسترده‌تری برای پرفروش‌ترین مدل خود، بنتیگا «Bentayga»، دارد. انتظار می‌رود که شاهد یک مدل الکتریکی هیبریدی بر پایه‌ی خودروهای پورشه از بنتیگا باشیم که یک پیشرانه‌ی ۲.۹ لیتری V6 را همراه با یک موتور الکتریکی در خود جای داده تا بتواند به حداکثر توان ۴۶۲ اسب بخار دست یابد. مدل جدید بنتیگا V8 هم در نمایشگاه امسال به نمایش در خواهد آمد.

 

بی‌ام‌و

نسل جدید بی‌ام‌و Z4

بالاخره انتظارها به پایان رسید و به نظر می‌رسد که در نهایت شاهد حضور نسل جدید بی‌ام‌و Z4 در نمایشگاه امسال خواهیم بود. این خودرو بخشی از توافق میان برند باوریایی بی‌ام‌و و تویوتا ژاپن برای توسعه‌ی خودروهای اسپرت با همکاری یکدیگر است. شما می‌توانید نشانه‌هایی از این همکاری را در تویوتا سوپرا «Supra» هم ببینید. به احتمال زیاد، Z4 با گزینه‌های پیشرانه‌ای متفاوتی در هر دو گروه چهار و شش سیلندر عرضه خواهد شد و به جای استفاده از سقف سخت گذشته، سقفی پارچه‌ای خواهد داشت. همچنین، می‌دانیم که بی‌ام‌و X4 در ژنو رونمایی خواهد شد و یک کوپه‌ی شاسی‌بلند اسپرت دیگر را به خط تولید این کمپانی اضافه خواهد کرد.

 

فراری

فراری 488 پیستا

کمپانی ایتالیایی فراری به عنوان خودروسازی که هیچ‌گاه از بودن در جایگاهی جز اول راضی نمی‌شود، مدل ۴۸۸ پیستا را با طراحی زیبای فیبرکربنی‌اش به نمایشگاه ژنو آورده است. پیستا قوی‌ترین پیشرانه‌ی V8 فراری تا به امروز را در درون خود جای داده که توانایی تولید ۷۱۰ اسب بخار توان را دارد. این مدل همچنین از نظر تکنولوژیکی یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای تولیدی فراری خواهد بود تا جایی که مقایسه‌ی آن با مدل فوق‌العاده‌ای چون ۴۵۸ اسپشیال هم بیشتر شبیه یک طنز است!

 

فورد

فورد اج

مدل شاسی‌بلند فورد اج «Edge» که در نمایشگاه ژنو شاهد آن خواهیم بود.

با گذر از نمایشگاه بزرگ دیترویت، حالا فورد آماده است تا نسخه‌ی اروپایی مدل بازطراحی‌شده‌ی تازه‌ی اج «Edge» را در ژنو به نمایش بگذارد. بخش زیادی از تغییرات به احتمال زیاد مربوط به تریم و ظاهر خودرو خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود که شاهد حضور فورد Ka+ هم باشیم که برای خریداران اروپایی می‌تواند مدلی جذاب باشد.

 

هیوندای

هیوندای سانتافه جدید

هیوندای سانتافه جدید که طراحی آن بسیار هجومی‌تر از گذشته شده است.

هیوندای در نمایشگاه ژنو امسال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. باید منتظر رونمایی از مدل کراس‌اور تماماً جدید سانتافه باشیم که از طراحی هجومی بسیار متفاوتی در کنار گزینه‌های جدیدی برای پیشرانه در هر دو بخش دیزل و هیبریدی برخوردار است. علاوه بر این، هیوندای نکسو «Nexo» با موتور سوخت سلولی خود هم برای اولین در اروپا به نمایش در خواهد آمد.

هیوندای نکسو

هیوندای نکسو با سوخت سلولی برای حضور در نمایشگاه ژنو آماده است تا اولین نمایش خود را در اروپا تجربه کند.

علاوه بر این، ما منتظر هستیم تا یک نسخه‌ی الکتریکی از کراس‌اور جدید کونا «Kona» را در نمایشگاه ژنو شاهد باشیم. ظاهراً این خودرو دارای مسافت قابل‌پیمایش ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) در هر بار شارژ است اما به طور دقیق مشخص نیست که این رقم چطور محاسبه شده است. با این حال، مدل الکتریکی هیوندای کونا در ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه نخواهد شد.

هیوندای کونا

مدل الکتریکی هیوندای کونا که ممکن است آن را در نمایشگاه امسال ببینیم.

 

جگوار

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace پس از نمایش به عنوان مدلی مفهومی در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶، حالا برای رونمایی در نمایشگاه ژنو خود را آماده می‌کند.

کمپانی جگوار بالاخره آماده است تا مدل تولیدی کراس‌اور تماماً الکتریکی I-Pace را که در ابتدا به عنوان مدلی مفهومی در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی شده بود، به نمایشگاه ژنو بیاورد. ما انتظارات زیادی از اولین خودروی الکتریکی جگوار داریم، به خصوص که این مدل دارای حداکثر توانی بیش‌تر از ۴۰۰ اسب بخار است و می‌تواند مسافت ۲۲۰ مایل (۳۵۴ کیلومتر) را در هر بار شارژکردن طی کند.

 

کیا

کیا سید «Ceed»

کیا سید «Ceed»، مدلی که در اروپا طراحی و ساخته شده و حالا برای نمایش در ژنو آماده می‌شود.

کمپانی کیاموتورز مدل سید «Ceed» را که در اروپا طراحی و ساخته شده است، برای رونمایی جهانی در نمایشگاه ژنو آماده می‌کند. کیا سید خودروی ارزشمندی برای این کمپانی خواهد بود و بخش قابل‌توجهی از فروش خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا را به خود اختصاص خواهد داد. علاوه بر این، انتظار می‌رود که شاهد مدل جدید K900 باشیم که دیگر در بازارهای آمریکا عرضه نخواهد شد.

کیا K900

کیا K900 که دیگر در بازارهای ایالات متحده‌ی آمریکا عرضه نخواهد شد.

 

لندرور

رنجرور SV کوپه

رنجرور SV کوپه در زمان رونمایی خود در ژنو به گران‌ترین مدل تولیدی لندرور تبدیل خواهد شد.

چیزی نمانده تا یک پرچمدار شاسی‌بلند سه‌درب جدید را در غالب مدل رنجرور کوپه SV از لندرور ببینیم. صرفنظر از تصویر بالا به پایین فضای داخلی خودرو، نمایشگاه ژنو اولین جایی است که می‌توانیم این شاسی‌بلند جدید را به نظاره بنیشینیم. لندرور گفته است که این مدل به صورت محدود تولید خواهد شد و یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای خط تولید آن خواهد بود!

 

لکسوس

لکسوس UX

با طراحی ملایم‌تری نسبت به مدل مفهومی خود، لکسوس UX همچنان احساسات ما را به چالش می‌کشد.

لکسوس قرار است که یک مدل کراس‌اور جدید را در نمایشگاه رونمایی کند. انتظار آن را نداشتید؟ این خبر نباید چندان برای شما جدید باشد. مدل UX بر پایه‌ی یک مدل مفهومی که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ دیده شده بود، طراحی می‌شود و به احتمال زیاد پلتفرم خود را با تویوتا TNGA سهیم است؛ پلتفرمی که هر مدلی از پریوس گرفته تا آوالون جدید روی آن سوار شده‌اند. تویوتا پیشرانه‌های این مدل را فعلاً به صورت یک راز نگه داشته است اما ما با اطمینان زیاد می‌گوییم که در میان آن‌ها یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر بنزینی و مدل‌های الکتریکی هیبریدی به چشم خواهند خورد.

 

مک‌لارن

مک‌لارن سنا «Senna»

مک‌لارن سنا «Senna» ممکن است چندان زیبا نباشد، اما بسیار سریع است.

طراحان و سازندگان کمپانی مک‌لارن از شهر ووکینگ برایمان مدل جدید سنا «Senna» را با خود به ژنو امسال آوردند که از نظر تکنولوژیکی فوق‌العاده است؛ گذشته از این واقعیت که تمامی ۵۰۰ مدل تولیدی این خودرو در حال حاضر پیش‌خرید شده‌اند! مک‌لارن سنا مشخصاً یک مدل کاملاً تازه نیست اما این اولین باری خواهد بود که بسیاری از مشتاقان صنعت خودرو می‌توانند آن را در یک نمایش عمومی ببینند.

 

مرسدس بنز

مرسدس بنز AMG GT کوپه چهار درب

مدل تازه‌ی مرسدس بنز AMG GT کوپه با طراحی چهار درب دلنشین خود در نمایشگاه ژنو حاضر خواهد بود.

کمپانی مرسدس هر مانعی را امسال از پیش روی خود برداشته است. در کنار نمایش تصاویر هیجان‌انگیزی از مدل جدید AMG GT کوپه که با وجود به یدک کشیدن نام کوپه، چهار درب دارد، مرسدس وعده داده که اولین سری تولیدی از خودروهای الکتریکی خود را رونمایی می‌کند.

مرسدس بنز AMG G63

مرسدس بنز AMG G63 به کمک پیشرانه‌ی تویین‌توربوی قدرتمند خود می‌تواند ۵۷۷ اسب بخار توان تولید کند.

همچنین انتظار می‌رود که اولین نسخه‌ی AMG از مدل جدید فوق‌العاده‌ی کلاس G را که ژانویه‌ی گذشته در دیترویت رونمایی شده بود، در ژنو ببینیم. مرسدس بنز G63 جدید صاحب پیشرانه‌ی تویین‌توربوی V8 کمپانی AMG می‌شود که جدیداً حضور آن را در همه جا می‌توان احساس کرد. این پیشرانه قرار است در مدل حاضر حداکثر توان ۵۷۷ اسب بخار را تولید کند و در تعامل با یک گیربکس اتوماتیک نه سرعته قرار بگیرد.

مرسدس بنز میباخ کلاس S

مرسدس بنز میباخ کلاس S فراتر از یک مدل لوکس است و نگاه‌های زیادی را در نمایشگاه ژنو به سمت خود خواهد کشاند.

مدل‌های جمع و جور و پرفروش کلاس C هم شاهد یک فیس‌لیفت خواهند بود و ما چشم به آینده دوختیم تا مدل تازه‌ی میباخ کلاس S را ببینیم؛ خودرویی که بیش از آنکه شبیه به یک S600 با برچسب‌های بیشتر باشد، کلاس جدیدی را در خط تولید مرسدس بنز برای خود دست و پا کرده است.

مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A که جایی پایین‌تر از کلاس CLA را در خط تولید این کمپانی به خود اختصاص می‌دهد.

در نهایت هم شاهد نسخه‌ی تولیدی مدل جدید کلاس A خواهیم بود که برای اولین بار در بازارهای آمریکا عرضه خواهد شد. این کلاس برای قرارگرفتن در جایگاهی پایین‌تر از کلاس CLA در خط تولید مرسدس طراحی شده است.

 

پولستار

پولستار 1

پولستار ۱ یک مدل هیبریدی ۶۰۰ اسب بخاری از بازوی عملکردی کمپانی ولوو سوئد است.

کمپانی پولستار اولین نمایش عمومی مدل جذاب و نزدیک به عرضه‌ی پولستار ۱ کوپه را در نمایشگاه ژنو خواهد داشت که حتی در سردترین زمستان‌های سوئد هم می‌توان با پیشرانه‌ی ترکیبی الکتریکی-بنزینی آن که ۶۰۰ اسب بخار خروجی دارد، احساس گرما کرد!

 

پورشه

پورشه 911GT3RS

پورشه ۹۱۱GT3RS که علی‌رغم ثبات ظاهری، تغییرات فنی آن هندلینگ دقیق‌تری را برایش به ارمغان آورده است.

کمپانی پورشه آماده است تا از مدل بازطراحی‌شده‌ی جدید ۹۱۱GT3RS پرده بردارد که اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، شباهت فراوانی به مدل گذشته‌ی خود دارد. اما جادوی واقعی از باطن آن سرچشمه می‌گیرد. در طراحی این خودروی تازه تلاش شده تا در سیستم تعلیق از لاستیک کمتری استفاده شود که بدون شک هندلینگی فوق‌العاده دقیق را برای آن به ارمغان خواهد آورد. ما همچنین بسیار امیدواریم که اولین مدل تماماً الکتریکی پورشه با نام Mission E را در ژنو شاهد باشیم.

پورشه Mission E

مدل تماماً الکتریکی پورشه Mission E که امید زیادی به حضور آن در ژنو داریم. خودرویی که پس از عرضه، کمپانی پورشه را وارد یک رقابت تازه با خودروسازانی چون تسلا خواهد کرد.

 

سوبارو

مدل مفهومی سوبارو ویزیو «Viziv»

نمایی از عقب مدل مفهومی سوبارو ویزیو «Viziv» که گویا دستخوش دستکاری زیادی با نرم‌افزار فتوشاپ شده است!

سوبارو مدل مفهومی جدید ویزیو «Viziv» را که نام تورر «Tourer» در کنار آن به چشم می‌خورد، با خود به نمایشگاه ژنو آورده است. ما به شخصه هیجان زیادی برای دیدن این مدل واگن داریم. کمپانی سوبارو برای ایجاد اشتیاق بیشتر، تصویری از نمای عقب خودرو را هم منتشر کرده که بررسی دقیق آن نشان می‌دهد که ابزار فتوشاپ بسیار زیاد به کار این کمپانی آمده است! ما چشم به آینده دوختیم تا شباهت مدل مفهومی واقعی سوبارو با تصاویر رندر شده‌ی آن را ببینیم.

 

تویوتا

تویوتا سوپرا «Supra»

تویوتا سوپرا «Supra» که مدت‌ها است انتظار آن را می‌کشیم.

شاید لازم به گفتن نباشد، اما تقریباً همه انتظار دیدن مدل تازه‌ی تویوتا سوپرا «Supra» را در نمایشگاه ژنو دارند. این خودروی مورد انتظار با همکاری بین تویوتا و کمپانی بی‌ام‌و ساخته شده است و تنها در نام یک تویوتا خواهد بود که بسیاری از بخش‌های فنی آن توسط بی‌ام‌و طراحی شده‌اند. نسخه‌ی تویوتا از این خودرو دارای سقف سخت بوده اما بی‌ام‌و مدل کروک (کانورتیبل) Z4 را از آن ارائه کرده است. آیا انتظارها به پایان خواهند رسید و شاهد سوپرا در ژنو خواهیم بود؟ زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

 

فولکس‌واگن

مدل مفهومی I.D. Vizzion

مدل مفهومی I.D. Vizzion که برنامه‌ی آینده‌ی فولکس‌واگن برای طراحی خودروهای الکتریکی خودران را به نمایش می‌گذارد.

کمپانی فولکس‌واگن مدل مفهومی I.D. Vizzion را همراه خود به ژنو خواهد آورد که رقیبی برای تسلا مدل S به شمار می‌رود. این مدل سدان یک خودروی کم‌توان است که به جای توانمندی‌های عملکردی، تأکید زیادی بر روی مسافت قابل‌پیمایش خود دارد. یکی از جذابیت‌های دیگر این مدل، نبود سیستم‌های کنترلی راننده است که افق فولکس‌واگن برای طراحی خودروهای خودران را نشان می‌دهد.

 

ولوو

ولوو V60

مدل هیبریدی V60 که شاهد حضور آن در نمایشگاه ژنو خواهیم بود.

نمایشگاه ژنو امسال رونمایی از مدل واگن جدید برند سوئدی ولوو با نام V60 را در خود خواهد داشت؛ مدلی که درست در پاینن مدل جذاب V90 در خط تولید این کمپانی قرار می‌گیرد. ولوو V60 بخشی از آن جذابیت‌های مدل بزرگتر خود را در راه تبدیل به یک خودروی میان‌رده از دست داده است و قرار است با یک قوای محرکه‌ی هیبریدی T8 عرضه شود که توان خروجی آن ۳۸۶ اسب بخار است.

 

مدل‌های عجیب و غریب!

ایتال‌دیزاین زرونو «Zerouno»

شرکت ایتال‌دیزاین از مدل رودستر زرونو «Zerouno» که بر پایه‌ی بی‌ام‌و i8 ساخته شده است، در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌کند.

نمایشگاه ژنو گذشته از هر چیز دیگری، با نمایش خودروهای عجیب و غریب هم شناخته می‌شود و به نظر نمی‌رسد که امسال استثنایی در این زمینه باشد. ما انتظار نمایش رودستر مورد انتظار زرونو «Zerouno» از شرکت ایتال‌دیزاین «italdesign» و یک خودروی چهار درب الکتریکی از شرکت جوجارو «Giugiaro» را داریم. علاوه بر این، کمپانی سوئیسی رین‌اسپید «Rinspeed» مدل مفهومی اسنپ «Snap» را برای رونمایی در ژنو در دست دارد.

رین‌اسپید اسنپ «Snap»

مدل مفهومی رین‌اسپید اسنپ «Snap»

 

چگونه از اخبار مرتبط با نمایشگاه مطلع شویم؟

راه‌های ارتباطی مختلفی برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند. سایت اصلی نمایشگاه می‌تواند منبع مناسبی برای پیگیری اخبار کلی باشد. همچنین، اکانت اینستاگرام نمایشگاه ژنو در کنار هشتگ #gimsswiss رویدادهای مختلف مربوط به این گردهمایی را پوشش می‌دهند.

در کنار این، شما می‌توانید در ایام برگزاری نمایشگاه با وبسایت زوم فور کار همراه باشید تا از دریچه‌ای متفاوت، اخبار مربوط به این رویداد را مطالعه کنید. کافی است هر از چند گاهی به صفحه‌ی مربوط به نمایشگاه در وبسایت که دائماً در حال به‌روزرسانی است، سر بزنید.

در میان خودروهای ذکر شده ، به نظر شما کدام خودرو از جذابیت بیشتری برای بازدیدکنندگان نمایشگاه برخوردار است ؟ چرا؟

نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "پیش‌درآمدی بر نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸: گردهمایی غول‌های خودروسازی جهان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
امیر مهدی
مهمان

همشون فوق‌العاده هستند ولی وقتی به ایران نیان چه فایده ای داره

محمد
مهمان

سایپا فراتر از یک نام،همچو ویران خودرو

homa
مهمان

هیوندای نکسو با سوخت سلولی

milad
مهمان

مرسدس AMG GT ، فوق العادست ، هم کوپست هم ۴ در ، ادم حیرت زده میمونه

mohsen
مهمان

تویوتا سوپرا و بی ام و Z4 که از یک پلتفرم بهره میبرند از جذاب ترین خودروهای ژنو ۲۰۱۸ خواهند بود …