احتمال صدور فراخوان برای ۵۰۰ هزار دستگاه تسلا

شنبه 28 دی 98 ساعت 18:30
احتمال صدور فراخوان برای 500 هزار دستگاه تسلا

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه‌های آمریکا (NHTSA) روز جمعه گفته که قصد دارد پرونده‌ای را بررسی کند که ممکن است منجر به صدور فراخوان برای ۵۰۰ هزار دستگاه انواع مدل‌های تسلا به دلیل مشکل شتاب گیری ناگهانی شود.

این پرونده شامل تسلا مدل اس با مدل سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹، تسلا مدل ایکس با مدل سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ و تسلا مدل ۳ با مدل سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ می‌شود. در بیانیه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه‌های آمریکا آمده که این اداره تاکنون ۱۲۷ شکایت از طرف مالکان خودروهای تسلا در این زمینه دریافت کرده است. به دلیل این مشکل همچنین تاکنون ۱۱۰ تصادف و ۵۲ مورد آسیب جانی گزارش شده است.

در بخشی از بیانیه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه‌های آمریکا که روز جمعه منتشر شده آمده: «ما شکایاتی دریافت کرده‌ایم که خودروهای تسلا مشکل شتاب گیری ناگهانی داشته و از ما خواسته شده تا برای تسلا مدل اس، مدل ایکس و مدل ۳ فراخوان صادر کنیم.»

در شکایات ارائه شده به NHTSA موارد مختلفی مطرح شده و مدارک مستدلی نیز وجود دارد. تسلا تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده است.

بسیاری از گزارش شکایات می گویند که هنگام پارک کردن، خودرو به صورت ناگهانی شتاب می‌گیرد. برخی دیگر نیز می گویند این شتاب گیری در ترافیک یا هنگام استفاده از سیستم‌های کمکی رانندگی رخ داده و منجر به تصادف شده است.

در یک شکایت، راننده گفته که تسلا مدل اس ۸۵D وی در ایالت کالیفرنیا زمانی که خاموش و درهایش قفل بوده شروع به حرکت کرده و نهایتاً با یک خودروی پارک شده دیگر تصادف کرده است.

یک مالک تسلا در ایالت پنسیلوانیا نیز در شکایت خود گفته که هنگام پارک کردن خودرو در مقابل یک مدرسه راهنمایی خودرو به صورت ناگهانی شتاب گیری کرده و خودروی وی با فنس ها برخورد کرده است.

در یک شکایت دیگر که از سوی یک مالک تسلا در ایالت ماساچوست ثبت شده گفته می‌شود که وی هنگام نزدیک شدن به در گاراژ شاهد شتاب گیری ناگهانی خودرو بوده و در نتیجه این موضوع دو در گاراژ وی نابود شده‌اند. خودرو بعد از برخورد با دیوار بتنی گاراژ متوقف شده است.

در ماه اکتبر، NHTSA گفته بود در حال بررسی این موضوع می‌باشد که آیا تسلا باید ۲ هزار دستگاه از خودروهای الکتریکی خود را در ماه مه برای حل مشکل مربوط به آتش سوزی باتری‌ها به جای آپگرید نرم افزاری فراخوان می‌کرد یا نه.

۲ هزار دستگاه خودروی تسلا که در ماه سپتامبر شکایتی به اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه‌های آمریکا ارسال کرده بودند نهایتاً بدون فراخوان، صرفاً یک آپگرید نرم افزاری دریافت کردند. وکیلی که این شکایت را مطرح کرده به رویترز گفته بود که اعتقاد دارد تعداد خودروهای مشکل دار بسیار بیشتر از ۲ هزار دستگاه است. پرونده این ۲ هزار دستگاه همچنان در دست بررسی می‌باشد.

هفته پیش، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه‌های آمریکا گفته بود که در حال بررسی تصادف روز ۲۹ دسامبر یک دستگاه تسلا مدل ۳ است که بعد از برخورد با یک خودروی آتش نشانی در ایندیانا یک نفر آر کشته بود.

این تصادف در واقع چهاردهمین مورد تصادفی است که تیم NHTSA به صورت ویژه آن‌ها را بررسی می‌کنند و شک دارند که استفاده از سیستم اتوپایلوت یا دیگر سیستم‌های کمکی رانندگی شرکت منجر به تصادفات شده‌اند.

روز ۲۵ فوریه انجمن ملی ایمنی حمل و نقل برای تصمیم گیری در مورد دلیل احتمالی تصادف مرگبار یک دستگاه تسلا مدل ایکس در مانتین ویو ایالت کالیفرنیا جلسه‌ای برگزار خواهد کرد. در هنگام تصادف راننده از سیستم اتوپایلوت استفاده می‌کرده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar