آیا با افزایش قیمت بنزین قیمت خودرو ارزان میشود؟

بروزرسانی در: شنبه 25 آبان 98 ساعت 19:42
آیا با افزایش قیمت بنزین قیمت خودرو ارزان میشود؟

آیا با افزایش قیمت بنزین در آبان ماه سال ۹۸ قیمت خودرو کاهش می یابد؟ آیا خودرو ارزان میشود ؟ آیا افزایش قیمت بنزین باعث کاهش قیمت خودرو میشود؟

طبق روال دهه های گذشته، با افزایش قیمت بنزین عمدتا خودروهای بنزینی خصوصا پرمصرف با کمی کاهش قیمت همراه میشوند، در این میان خودروهای کم مصرف تغییرات قیمت چندانی را تجربه نمیکنند و ممکن است حتی گران تر شوند و همینطور خودروهای هیبریدی نیز با توجه به اینکه قیمتهای آنها در بازار ایران سر به فلک می کشد افزایش چشم گیری را تجربه نمیکنند و در همان رنج قیمتی خود در صورت ثبات اقتصادی باقی می مانند.

کارشناسان بر این باورند حتی اگر قیمت خودروهای کم مصرف و ارزان قیمت بر فرض محال نیز نیز کاهش قیمت را تجربه کنند، این کاهش قیمت موقتی است و با عادی شدن جو روانی افزایش قیمت بنزین ازاد به نرخ ۳ هزار تومان قیمت خودروهای کم مصرفی که کاهش قیمت را تجربه کردند به روال عادی باز میگردد.

به طور کلی اگر قیمت خودرو چه پرمصرف چه کم مصرف کاهش نیابد در این میان قشر ضعیف و متوسط رو به پایین فشار زیادی را متحمل میشوند.

به طور مثال فرض کنید با خودروی پراید که حدودا ۳۰ لیتر ظرفیت باک بنزین دارد بخواهید یک سفر از تهران به رشت که در رفت و برگشت مجموعا ۶۵۰ کیلومتر است بروید، با فرض اینکه پراید در جاده صدی ۷ لیتر نیز بسوزاند حدودا ۵۰ لیتر بنزین احتیاج دارید که با نرخ ۳ هزار تومانی رقمی ۱۵۰ هزار تومانی برای این صرفا برای هزینه سوخت کنار بگذارید که برای قشرهای ضعیف به این معناست که حتی یک سفر یک روزه شمال هم به سختی میتوان رفت !

توجه داشته باشید قیمت خودروهای پرمصرفی نظیر آزرا ۶ سیلندر ، ماکسیما ، جنسیس ، جنسیس کوپه ، بی ام و X5 ، بی ام و X3 اتاق قدیم ، مورانو ، تویوتا پرادو ، تویوتا FJ ، سورنتو ، کادنزا ، پاژن ، نیسان پیکاپ، تیانا به احتما زیاد با کمی کاهش قیمت مواجه خواهند شد!

نظر شما در این باره چیست ؟

نحوه دریافت کارت سوخت

قیمت خودروهای دوگانه سوز بعد از گرانی بنزین

قیمت بنزین در سال ۹۸ 

قیمت پراید قبل و بعد از گرانی بنزین

قیمت روز خودرو

مزایا و معایب خودروهای دوگانه سوز و تفاوت ان با پایه گازسوز

کلمات کلیدی : با افزایش قیمت بنزین قیمت ماشین کاهش می یابد؟ با افزایش قیمت بنزین قیمت خودرو چه تغییری میکند؟ بعد از گرانی بنزین قیمت خودرو کاهش می یابد؟ بعد از گرانی بنزین خودرو ارزان میشود ؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "آیا با افزایش قیمت بنزین قیمت خودرو ارزان میشود؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ناشناس
مهمان
اگر زمبنی به ترکیه بروید ملاحظه میکنید که جاده های این کشور در فصل مسافرت بدلیل بالا بودن بنزین خلوت است ولی در مقابل در استراحتگاه های بین راهی تعداد زیادی اتوبوس بین شهری پارک کرده اند ،چه اشگالی دارد جاده های ما هم خلوت باشد و مردم جهت مسافرت از اتوبوس استفاده کنند ودر مقابل آمار تصادفات و آلاینده های محیط زیست و ترافیک کاهش پیدا کند ،الان در شمال کشور بعضی مواقع پیش می آید که بیماری باید به یک بیمارستان مجهز در تهران انتقال یابد ولی بدلیل یکطرفه شدن جاده و یا ترافیک بالا بیمار جان به… بیشتر
حمید
مهمان

از ماست که بر ماست

محسن
مهمان

خدایا خودت تمومش کن