ثبات قیمت در بازار خودروهای مونتاژی و وارداتی

بروزرسانی در: یکشنبه 20 مرداد 98 ساعت 17:01
ثبات قیمت در بازار خودروهای مونتاژی و وارداتی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در رابطه با آخرین تغییر و تحولات بازار خودرو گفت: به طور کلی ثبات قیمت برای محصولات مونتاژی و وارداتی وجود دارد.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در مورد قیمت خودروهای وارداتی گفت: نزدیک به ۱۵ الی ۲۰ روز است که ثبات قیمتی در خودروهای وارداتی را شاهد هستیم. با توجه به این که نرخ ارز هم تثبیت شده این اتفاق برای خودروهای وارداتی افتاده است. این نکته را باید گفت که خریدها کم است و مردم به سمت خودروهای بالای ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان نمی‌روند. در خصوص محصولات مونتاژی اختلاف قیمتی مشاهده نمی‌کنیم و تنها کیا سراتو با توجه به اتفاقات گذشته از ۲۹۵ به ۳۰۵ میلیون تومان در بازار رسیده است. در هر صورت باید گفت که خبر منفی اثرات خود را روی بازار  خودرو می‌گذارد.

قیمت منطقی پراید: ۴۲ الی ۴۴ میلیون تومان

وی ادامه داد: در محصولات گروه سایپا ثبات قیمتی وجود دارد و عرضه هم شرایط مناسبی داشته است. این نکته را باید گفت که یک سری از محصولات هم با ریزش قیمت رو به رو شدند به عنوان مثال پراید ۱۱۱ روی ۴۸ میلیون تومان رسید. ولی در خصوص محصولات ایران‌خودرو نوسان داشتیم که این موضوع به اعلام افزایش قیمت چندین محصول بازمی‌گردد. البته گفته شد که این افزایش قیمت اشتباه بوده ولی با این وجود همانطور که گفته شد سیگنال‌های منفی تاثیراتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت. به طور کلی می‌توان گفت قیمت منطقی برای خودرویی مثل پراید ۱۳۱ نزدیک به ۴۲ و برای پراید ۱۱۱ تقریباً ۴۴ میلیون تومان است.

مانور قیمتی در سایت‌های آگهی

موتمنی در پایان گفت: در هر صورت اگر محدودیت عرضه داشته باشیم بازگشت قیمت به سایت‌ها بر بازار خودرو تأثیر خواهد گذاشت در غیر این صورت بی تأثیر خواهد بود. زمانی که محدودیت عرضه ایجاد می‌شود حجم تقاضا بالا می‌رود و افرادی که خودروهای پرتقاضا را دارند می‌توانند با قیمت‌ها بازی کنند. سایت‌ها راحت‌ترین محل برای مانور دادن این افراد روی قیمت‌ها است ولی اگر محدودیت عرضه نبود مشکلی برای اعلام قیمت در سایت‌ها هم وجود نداشت. ما اگر ثبات ارز را داشته باشیم بیش از این در وارداتی‌ها شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

گسترش نیوز

 

هنگام خرید خودرو به این ۴ نکته دقت کنید

ورود دیوان محاسبات به ماجرای خودروسازان

احتمال آزادسازی واردات خودرو دور از ذهن نیست

قیمت جدید خوروهای بورگوارد اعلام شد / مرداد ۹۸

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar