قیمت خودرو در بازار واقعی خواهد شد

دوشنبه 1 دی 99 ساعت 16:11
قیمت خودرو در بازار واقعی خواهد شد

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان خودروی اصفهان با اشاره به ریزش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو و رکود این بازار، گفت: اگر قیمت خودروهای داخلی بین ۱۰ تا ۵ درصد دیگر در بازار کاهش یابد، با نرخ تورم کنونی، قیمت ها می تواند واقعی و عادلانه باشد.

حمیدرضا قندی در مورد آخرین وضعیت بازار خرید و فروش خودرو در اصفهان، اظهار کرد: هم اکنون میزان معامله خودرو در اصفهان بسیار کم و به نوعی رکود در بازار حاکم است.

وی با اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو، گفت: با این وجود خریدار واقعی شاید به میزان ۱۰ درصد در بازار است و همه در انتظار کاهش و ثبات قیمت خودرو هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با ذکر اینکه نزدیک به ۲۰ روزی است که دلال بازی از بازار خودرو کنار رفته است، افزود: در این مدت به نوعی فروشنده زیاد و خریدار اندک است و در صورتی که افراد ناچار باشند، خرید می کنند.

وی با اشاره به دلایل کاهش قیمت خودرو، اظهار کرد: افزایش تولید خودرو و عرضه بالای خودرو توسط خودروسازان، بهبود روند تحویل خودرو به مشتریان، کاهش قیمت ارز و از طرف دیگر ورود خودروهای دپو شده مردم در منزل که پیش تر خریداری کرده بودند، موجب ریزش شدید قیمت خودرو شده است

قندی با ذکر اینکه بیشتر خودروهای سایپا و ایران خودرو کاهش قیمت داشته اند، گفت: به عنوان مثال خودرو دنا پلاس ۴۲۰ میلیون تومانی امروز ۲۸۰ میلیون، پارس تیو ۵  ۳۲۰ میلیون تومانی اکنون ۲۳۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۵ میلیونی اکنون ۱۰۰ میلیون، تیبا۲ ۱۷۰ میلیونی امروز ۱۲۰ میلیون و ۲۰۶ تیپ دو  ۲۵۵ میلیونی به ۱۷۵ میلیون تومان رسیده است.

وی در خصوص اینکه کدام قیمت خودروها در بازار واقعی است، تصریح کرد: قیمت های بالای خودروها اصلا واقعی نیست و به نوعی حباب است و حتی قیمت کنونی خودرو هم واقعی نیست و اگر قیمت خودرو بین ۱۰ تا ۵ درصد دیگر در بازار کاهش یابد، با نرخ تورم کنونی، قیمت ها می تواند واقعی و عادلانه باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان تاکید کرد: با خالی شدن حباب خودرو و ریزش قیمت آن، هم اکنون قیمت کارخانه و بازار آزاد با یکدیگر همخوانی می کند و تصور می شود اگر پراید که خط تولید آن متوقف شده ۸۰ میلیون تومان باشد و همچنین پارس تیو ۵ تا مرز ۲۰۰ میلیون تومان برای مصرف کننده عادلانه باشد.

وی با ذکر اینکه اگر قیمت خودروهای داخلی تا ۱۰ درصد دیگر کاهش یابد، قیمت ها واقعی خواهد بود، با پیش بینی بازار خودرو تا پایان سال، گفت: به طور قطع قیمت خودرو دیگر افزایشی نخواهد بود.

قندی در خصوص خرید و فروش خودروهای دست دوم هم، اظهار کرد: خودروهای دست دوم هم به نسبت خودروهای صفر کیلومتر ریزش قیمت داشته و اکنون بیشترین معامله در رده خودروهای دست دوم انجام می شود.

وی تاکید کرد: با تغییرات وزرات صمت و ورود تعزیرات به بازار خودرو، هم اکنون خودروها از طرف خودروسازان در حال وارد شدن به بازار هستند و به نوعی کمبود قطعه ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان اما گفت: با وجود روند کاهشی قیمت خودرو، قطعات خودرو بسیار گران هستند و لوازم یدکی خودرو اصلا کاهش نداشته است.

وی تاکید کرد: هم اکنون قیمت طلا، دلار و مسکن که به نوعی در بورس است، رو به کاهش است، اما قیمت قطعات خودرو، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، لوازم برقی و ... نه تنها کاهش چشمگیر نداشته، بلکه گران تر هم شده است.

قندی در خصوص وضعیت خودروهای خارجی هم، توضیح داد: هم اکنون خودروهای خارجی اصلا معامله نمی شود و از ۱۰۰ درصد قبل حدود ۵ درصد معامله می شود و این خودروها کاهش شدید ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت دارند.

وی با اشاره به اینکه همپای کاهش نرخ دلار، قیمت خودروهای خارجی در حال ریزش است، گفت: خودروهای بالای ۵ میلیارد تومان حدود ۱.۵ میلیارد، خودروهای ۳ میلیاردی حدود ۹۰۰ میلیون تومان و خودروهای ۲ میلیاردی حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته اند، با این وجود به دلیل قیمت بالای خودروهای خارجی خریداران آنها نیز عقب نشسته اند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar