ثبت نام کارت سوخت ۹۸

بروزرسانی در: شنبه 14 دی 98 ساعت 01:22
ثبت نام کارت سوخت 98

به روز رسانی جمعه ۲۴ آبان ماه سال ۹۸ :

قیمت بنزین در سال ۹۹ 

آیا با افزایش قیمت بنزین خودرو ارزان میشود ؟

ثبت نام کارت سوخت ۹۸ ، فرم ثبت نام کارت سوخت در آبان ماه سال ۹۸ ، روشهای جدید دریافت کارت سوخت المثنی ، خرید کارت سوخت در سال ۹۸  ، نحوه دریافت کارت سوخت ۹۸ ،  سامانه ثبت نام کارت سوخت  ، سایت ثبت نام و دریافت کارت سوخت

طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران همه باجه‌های معطله دفاتر پستی جمعه ۲۴ آبان باز و آماده خدمت رسانی (برای دریافت کارت سوخت) هستند.

براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودرو‌های شخصی از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

این اطلاعیه افزوده است: استفاده از سهمیه سوخت صرفاً با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.
بر همین اساس، سهمیه خودرو‌های سواری شخصی بنزینی ماهانه ۶۰ لیتر و دوگانه سوز ۳۰ لیتر خواهد بود. همچنین سهمیه سوخت تاکسی بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر و دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر است.

بر اساس اطلاعیه شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، همه مالکان ماشین لازم است نسبت به پیگیری کارت سوخت المثنی یا اصلی (epolic.ir) و ثبت نام کارت سوخت خودرو شخصی (بنزین و گازوئیل) و موتور سیکلت در سال ۹۸ اقدام نمایند.
کارت سوخت با تصمیم دولت مجددا فعال شده و از آن جایی که سال ها استفاده از آن منتفی شده بود، در حال حاضر بسیاری از مالکان به دلیل مسدودی، مفقودی و یا فراموشی رمز کارت سوخت امکان استفاده از آن را ندارند و باید برای ثبت کارت سوخت خودرو شخصی و پیگیری کارت سوخت اقدام کنند در این مطلب با Z4Car همراه باشید تا با نحوه ثبت نام کارت سوخت المثنی و دریافت ان آشنا شوید.
 

نحوه ثبت نام کارت سوخت المثنی در سال ۹۸

پایان مهلت ثبت نام کارت سوخت از شهریور ۹۸ فرا رسید اما هنوز ثبت نام و پیگیری کارت سوخت وجود دارد اما سوخت گیری در جایگاه های بنزین و گازوئیل تنها از طریق کارت سوخت (المثنی یا اصلی) ممکن خواهد بود و کسانی که کارت سوخت ندارند تا اطلاع ثانوی امکان سوخت گیری تا سقف ۲۰ لیتر (کمتر از ظرفیت مجاز سوخت گیری با کارت شخصی) را دارند. با آغاز طرح سهمیه بندی بنزین کسانی که ثبت نام و پیگیری کارت سوخت انجام نداده اند با مشکل مواجه خواهند شد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی: متقاضیانی که برای صدور کارت المثنی  با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ و یا از طریق سامانه دولت همراه ثبت نام کرده‌اند باید همچنان منتظر باشند تا کارت آن‌ها صادر و به درب منازلشان ارسال شود.
اطلاع از آخرین وضعیت صدور کارت: سایت epolic.ir
توجه فرمایید از ابتدای آبان ۹۸ همچنین رمز کارت سوخت همه مشترکان که به چهار رقم آخر کد ملی تغییر کرده بود به رمز اولیه کارت سوخت باز گشت.

روشهای ثبت نام کارت سوخت خودرو المثنی 

۱- ثبت نام از طریق دفاتر پلیس + ۱۰
روش ثبت نام کارت سوخت ۹۸ این گونه است که مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری انجام پذیر است. مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه ای نیز برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰  نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.
 
شایان ذکر است تا پیش از این سه روش دیگر از طریق سامانه و اپلیکیشن دولت همراه وجود داشت که فعلا غیرفعال شده اند. با این وجود توضیحات آنها در ادامه می آید.
خودروهای صفر و نو، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند
۲-ثبت نام در سایت دولت همراه
مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی ( www.mob.gov.ir ) و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات. این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است. (این روش فعلا منتفی است و تنها روش اول اجرا می شود و کسانی که قبلا از این روش ثبت نام کرده اند کارت سوخت المثنی به آدرس آنها ارسال می شود.)
 
۳ثبت نام از طریق اپلیکیشن دولت همراه
دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی از تاریخ ۵ آذر ماه به به شرح زیر:
نسخه های Android و IOS  این اپلیکیشن از چهار منبع قابل دریافت است:
· سامانه خدمات همراه دولت (mob.gov.ir)
· ایران اپس(iranapps.ir)
· کافه بازار (cafebazaar.ir)
 
۴-ثبت نام از طریق کد دستوری *۴# / ثبت نام کارت سوخت با موبایل
همچنین بر اساس اطلاعیه جدید شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی، مالکان خودرو می توانند ثبت نام کارت سوخت با موبایل انجام دهند. برای این منظور لازم است با ارسال کد دستوری *۴# برای تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت اقدام کنند. با این روش حتی گوشی های قدیمی نیز به سادگی می توانند ظرف چند دقیقه برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اقدام کنند.
(این روش فعلا منتفی است و تنها روش اول اجرا می شود و کسانی که قبلا از این روش ثبت نام کرده اند کارت سوخت المثنی به آدرس آنها ارسال می شود.)
 

چه اطلاعاتی برای ثبت نام کارت سوخت لازم است؟

۱- شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه
۲- کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای به صورت خودکار نمایش داده می شود.
۳- اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN
۴ – انتخاب شماره ۱۶ رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال ۲۲۱۳****۶۰۳۷۹۹) نمایش داده می شود.
۵- پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.
۶- نحوه فعال سازی کارت سوخت و استفاده از آن در جایگاه های سوخت در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.
 
 نکات مهم برای درخواست کارت سوخت
۱-  مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.
۲- در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، با شماره ۰۹۶۲۷ تماس حاصل کنند.
 
۳- مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده اند، امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام ندارند.
 
بر اساس این گزارش،  قدم‌های اولیه برای بازگرداندن کارت سوخت از زمستان سال گذشته با اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برداشته شد و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همان زمان ‫‫اعلام کرد‬‬ طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، استفاده از کارت سوخت برای متقاضیان سوخت‌گیری خودرو بار دیگر الزامی خواهد شد. ضمن اعلام این خبر هم‌چنین تاکید شد افرادی که کارت سوخت ندارند، باید به‌منظور جلوگیری از ایجاد مشکل، نسبت به ثبت کارت سوخت اقدام کنند.

مدارک لازم برای تعویض کارت سوخت در دفاتر پلیس +۱۰

۱- حضور مالک وسیله (درصورت عدم حضورمالک، ارایه وکالتنامه‌ای که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد)

۲- اصل و کپی کارت یا سند یا بنچاق خودرو
۳- شناسنامه یا کارت ملی مالک یا وکیل ایشان جهت احراز هویت
۴- ارائه آدرس کامل پستی به همراه کد پستی و شماره ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک (کارت سوخت برای مالک صادر می گردد)
۵- همراه داشتن بیمه نامه ماشین الزامی است.
۶- پرداخت مبلغ زیرکه از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود 
 

اگر مالک، سیم کارتی به نام خود نداشته باشد، چگونه ثبت نام کند؟

مالکانی که سیم کارت به نامشان ندارند تنها می توانند از طریق دفاتر پلیس+۱۰ درخواست و ثبت نام کارت سوخت بانکی را انجام دهند.

برای ثبت نام در دفاتر پلیس+۱۰ حضور مالک وسیله نقلیه ضروری است. در غیر انیصورت باید وکالت‌نامه‌ای داشته باشید که صراحتا عبارت «کارت سوخت» در آن قید شده باشد.

پیگیری کارت سوخت خودرو از طریق پیامک یا سایت

پیگیری کارت سوخت ۲ گام دارد؛ در گام اول باید به سایت پلیس مراجعه کنید و با انتخاب گزینه پیگیری کارت سوخت وارد صفحه استعلام کارت سوخت شوید. سپس در این صفحه شماره پلاک خودرو را وارد کنید تا وضعیت کارت سوخت شما مشخص شود. سپس وارد سایت پست می شوید و با وارد کردن شماره vin وسیله نقلیه خود، از مرحله ارسال کارت سوخت مطلع می شوید.

همچنین برای پیگیری کارت سوخت از پلیس با پیامک لازم است یک پیامک به شکل زیر به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنید:

برای موتورسیکلت: ابتدا حرف M، سپس ستاره، سپس شماره VIN.
برای خودرو: ابتدا حرف V، سپس ستاره، سپس شماره VIN.

 

۹ مرداد ۹۸ :

قرار است از بیستم مرداد استفاده از کارت سوخت اجباری شود با این حال هنوز افرادی هستند که کارت سوخت ندارند و از آن سو بیشتر از ۷۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌های پست معطل مانده است؛ البته راهکارهای برای دریافت کارت سوخت در دقیقه ۹۰  و ثبت کارت سوخت در سال ۹۸ وجود دارد.

با نزدیک شدن به زمان اجرای فروش بنزین با کارت سوخت،‌ تکاپوی افرادی که فاقد کارت سوخت هستند بیشتر شده و نگرانی‌ها از نرسیدن به موقع کارت سوخت به دست این افراد هم بالا گرفته است.

صاحبان خودرو که تا چند سال قبل همواره کارت سوخت را مثل کارت خودرویتان همراه داشتند با تک نرخی‌شدن بنزین و بی‌اثر شدن سامانه کارت سوخت، ‌این کارت‌ها را به فراموشی سپردند ولی از زمستان سال پیش مجدداً زمزمه‌های بازگشت این کارت موجب شد تا کارت سوخت به یکی از مهمترین بحث‌ها در بین مردم تبدیل شود.

در آن زمان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند باید برای دریافت دوباره کارت اقدام کنند. دو راه هم برای این کار وجود داشت که شامل مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ و یا سامانه دولت همراه می‌شد.

پس از گذشت چند روز معلوم شد شمار افراد فاقد کارت سوخت بالاست و تصمیم بر ارائه خدمات کارت سوخت بر روی یکی از کارت‌های بانکی صاحب خودرو گرفته شد ولی گذشت زمان ثابت کرد اینکار ممکن نیست و دوباره صدور کارت سوخت در دستور کار قرار گرفت ولی این بار از افرادی که زمستان ثبت نام کرده بودند، خواسته شد تا با مراجعه به سامانه شرکت پست جمهوری اسلامی‌،‌ از سرنوشت کارت سوخت خود که بر اساس اطلاعات ثبت شده صادر شده بود، ‌مطلع شوند.

ولی موضوع این است که رهگیری مرسولات پستی در سایت پست با ارائه کد رهگیری ۲۰ رقمی امکان‌پذیر است و این در وضعیتی است که بیشتر افرادی که برای صدور المثنی کارت سوخت اقدام کرده‌اند این کد را ندارند چون قرار نبود بسته پستی به دست آنها برسد.

از همین رو پست با ایجاد گزینه در  سایت خود امکان ردیابی کارت سوخت را با شماره VIN  کارت خودرو فراهم کرده است.

دریافت کارت سوخت

متقاضیان کارت سوخت لازم است پس از ورود به سایت پست به نشانی WWW.POST.IR گزینه رهگیری مرسولات پستی سازمانی را از قسمت خدمات الکترونیکی پست انتخاب کرده و در صفحه جدید،‌ با ورود شماره کارت خودرو از سرنوشت کارت سوخت خود مطلع شوند.

براساس اعلام شرکت ملی پست، تا پایان تیرماه ۷۲۱ هزار کارت سوخت در باجه‌های معطله این شرکت وجود دارد که در صورت عدم مراجعه، ابطال خواهد شد. لازم به ذکر است، در هنگام دریافت کارت سوخت، مبلغ ۱۰ هزار تومان از متقاضیان دریافت و به حساب شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی واریز خواهد شد.

به گفته وزیر نفت هم نزدیک به ۷۰۰ هزار کارت سوخت به منازل شهروندان ارسال شده که به خاطر نبودن در خانه یا هر علتی دیگر به ادارات پست برگشت خورده‌اند و این افراد می‌توانند با مراجعه به ادارات پست، کارت خود را دریافت کنند.

اما افرادی که با مراجعه به سایت پست با پیغام «متقاضی محترم،‌ کارت سوخت استعلام شده در مجموعه شرکت پست فاقد سابقه می‌باشد» باید با همراه داشتن مدارک خودرو و مدارک شناسایی صاحب خودرو به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کرده و درخواست جدیدی برای صدور کارت المثنی سوخت ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز جهت انجام فرآیند در خواست المثنی کارت هوشمند سوخت و حذف رمز کارت سوخت بدین صورت است که مالک خودرو یا وکیل قانونی متقاضی باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو یا وسیله نقلیه به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مراکز پلیس+۱۰) مراجعه کنند.

برای درخواست کارت سوخت در مراکز پلیس+۱۰ حضور مالک یا وکیل قانونی الزامی است و مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت برای اشخاص حقیقی شامل یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه و برای اشخاص حقوقی شامل معرفی‌نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه نماینده می‌شود.

همچنین متقاضیان باید مدارک شناسایی وسیله نقلیه شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر را به همراه داشته باشند.

تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس+۱۰ و واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان در کارتخوان‌های بانک ملت مستقر در دفاتر پلیس+۱۰ و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر مراحل بعدی درخواست کارت سوخت است. با این وجود افرادی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند.

به گفته معاون مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در راستای اجرای طرح تحویل بنزین با کارت سوخت در حال حاضر روزانه ۵۰ هزار کارت سوخت جدید صادر می‌شود.

«حمید قاسمی» گفته که افرادی که به هر دلیلی فاقد کارت سوخت هستند هرچه زودتر باید به دفاتر پلیس+۱۰ و یا دفاتر پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه و نسبت به ثبت نام و تهیه کارت سوخت آن اقدام کنند.

ولی ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. بعضی افراد هم هستند که کارت سوخت خود را در اختیار دارند ولی رمز کارت را فراموش کرده‌اند. عده‌ای که از گذشته کارت سوخت داشته‌اند و رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند می‌توانند به دفاتر پلیس‌+۱۰ مراجعه کرده و در آنجا در خواست اصلاح رمز خود را ارائه کنند.

مدارک این بخش هم برای اشخاص حقیقی اینگونه است که یکی از مدارک شناسایی مالک وسیله نقلیه (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه) و برای اشخاص حقوقی شامل معرفی‌نامه رسمی سازمان مربوطه با درج شماره ملی به همراه کارت ملی نماینده معرفی شده می‌شود.

کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه و بیمه نامه معتبر هم باید وجود داشته باشد و تکمیل فرم درخواست رمز گشایی و در دست داشتن اصل کارت هوشمند سوخت جهت حذف رمز کارت هوشمند سوخت الزامی است.

همچنین مسئولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کردند رمز کارت‌های سوختی که جدید صادر شده است چهار رقم سمت راست کد ملی مالک خودرو است.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تاکید کرده که متقاضیان کارت سوخت فقط به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

ایرنا

نحوه پیگیری برای دریافت کارت سوخت

قوانین استفاده از کارت سوخت

قابل توجه کسانی که کارت سوخت ندارند

قیمت بنزین در سال ۹۸

آیا با افزایش قیمت بنزین خودرو ارزان می‌شود؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "ثبت نام کارت سوخت ۹۸"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

سایت ثبت نام کارت سوخت چیه ؟
از کدوم سایت میتونیم کارت سوخت دریافت کنیم ؟

م م
مهمان

بابا بسه دیگه .. دهن مردم رو سرویس کردید . اسباب درآمدیم مگه ما.. هی ثبت نام پشت ثبت نام..‌مردمو مسخره کردید .. یه شرایطی میذاشتید هرکی از خونه اش بتونه بنویسه دیگه..

محسن
مهمان

یه ماشین سوار شدن چقدر درد سر دار شده یه روز معاینه فنی دوباره ثبت نام زوج وفرد کارت سوخت خدایا بسه دیگه