جزئیات تست خودروهای دوگانه‌سوز غیرکارخانه‌ای

دوشنبه 7 بهمن 98 ساعت 17:33
جزئیات تست خودروهای دوگانه‌سوز غیرکارخانه‌ای

رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته گفت: صاحبان خودروهای دوگانه‌سوز غیرکارخانه‌ای می‌تواند وارد سایت www.irngv.ir شود و در بخش گواهی سلامت، از بین کارگاه‌های مجاز، یک کارگاه را انتخاب و بعد فرایند گواهی سلامت را طی کند.

علی محمودیان رئیس اتحادیه سوخت های جایگزین و خدمات وابسته   با اشاره به تست خودروهای دوگانه‌سوز کارخانه‌ای و کارگاهی گفت: تست خودروهایی که از قدیم دوگانه‌ سوز شده‌اند و غیر کارخانه‌ای هستند زیر نظر اتحادیه ما انجام می‌شود. انجام تست‌ها هم متوقف نشده است. متقاضیان می‌توانند وارد سایت www.irngv.ir شود و در بخش گواهی سلامت، از بین کارگاه‌های مجاز، یک کارگاه را انتخاب و بعد فرایند گواهی سلامت را طی کنند. هم اکنون روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ خودرو از این طریق گواهی سلامت دریافت می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: در خصوص این خبر که گفته شده تست دوگانه‌ سوزهای غیرکارخانه ای متوقف شد و کار به سازمان ملی استاندارد سپرده شده است باید بگویم که در سال ۹۶ بازرسی خودروهای کارخانه‌ ای آغاز شد. در همین بستر فرایند تست بعضی از خودروهای تبدیل کارگاهی هم با شرایط کارخانه ای انجام می‌شد.

محمودیان همچنین افزود: اما طبق بررسی‌هایی که کمیته چند سازمانی انجام داد، مشخص شد این فرایند ناقص است و کیفیت لازم را ندارد. به همین خاطر از دولت مصوبه‌ای برای خودروهای تبدیل کارگاهی گرفته شد. تا پیش از دریافت این مصوبه، تست‌ها متوقف شدند چون گفتند این فرایند تکمیلی نیست و شرایط ایمنی مورد قبول نیست.

رئیس اتحادیه سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته گفت: در سال ۹۷ هیات دولت مصوبه‌ای ابلاغ کرد که بر اساس آن خودروهای تبدیل کارگاهی باید طبق رویه مشخص شده جدید، تایید ایمنی و سلامت می‌گرفتند. این مصوبه در اوایل سال جاری عملیاتی شد و مردم می‌توانند با مراجعه سایت ما فرآیند تست خودروی خود را پیگیری کنند.

وی در پایان یادآوری کرد: بنابراین تست خودروهای تبدیلی کارگاهی متوقف نیست و طبق مصوبه دولت، هر خودرویی که گواهی سلامت بگیرد، پلیس راهنمایی و رانندگی مکلف است کارت خودرو را به دوگانه‌سوزی تبدیلی تغییر دهد. لذا مشکل این خودروها در مرحله تعویض پلاک یا معاینه فنی هم مرتفع شد.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar