مردم نگرانی بابت دسترسی به بنزین نداشته باشند

بروزرسانی در: چهارشنبه 11 اردیبهشت 98 ساعت 12:57
مردم نگرانی بابت دسترسی به بنزین نداشته باشند

مردم کوچکترین نگرانی بابت دسترسی به بنزین در هرساعت از شبانه روز نداشته باشند و کوچکترین نیازی به تجمع در جایگاه‌های عرضه بنزین برای سوخت‌گیری سریعتر وجود ندارد.

خرداد ماه سال ۱۳۹۴ بود که خبر شروع تک نرخی شدن بنزین (حذف سهمیه ۱۰۰، ۴۰۰ و ۷۰۰ تومانی و عرضه بنزین با نرخ ثابت ۱۰۰۰ تومان) باعث شد تا بعضی از مردم (تعداد معدودی در نقاط گوناگون کشور) اقدام به خرید بنزین مازاد نیاز خود و ذخیره‌سازی غیرایمن بنزین کنند.

مرور اخبار حوادث آن روزها حاکی از این بود که در شماری از شهرها و روستاهای کشور، انفجار و آتش‌سوزی ناشی از انبارکردن ناایمن بشکه‌ها و دبه‌های بنزین باعث بروز خسارات مالی و جانی شده بود.

اکنون که در آستانه شروع سهمیه بندی بنزین و افزایش نرخ آن در حالت فروش آزاد هستیم، این هشدار به افراد معدودی که ممکن است نسبت به ذخیره‌سازی بنزین اقدام کنند، داده می‌شود که به یاد حوادث سال ۹۴ باشند و به‌هیچ وجه خود و خانواده خود را در معرض خطر آتش سوزی و یا انفجار ناشی از ذخیره‌سازی بنزین قرار ندهند.

پس از اتمام ایام نوروزی، ذخیره‌سازی مطلوبی در مورد بنزین و گازوئیل انجام گرفته و مراجعه مردم به جایگاه‌های عرضه بنزین به هرمیزان، هیچ محدودیتی در عرضه بنزین کشور به وجود نمی‌آورد.

همچنین روزانه ۱۰۵ تا ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود، ازاینرو، مردم کوچکترین نگرانی بابت دسترسی به بنزین در هرساعت از شبانه روز نداشته باشند و کوچکترین نیازی به تجمع در جایگاه‌های عرضه بنزین برای سوخت‌گیری سریعتر وجود ندارد.

کسانی که کارت سوخت ندارند با شروع سهمیه بندی بنزین چه کنند؟

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar