آثار مثبت فرهنگ سازی موتورسواری بانوان

دوشنبه 14 مرداد 98 ساعت 15:42
آثار مثبت فرهنگ سازی موتورسواری بانوان

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت در مورد صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان گفت: به طور کلی منع قانونی برای این کار وجود ندارد. آزادسازی استفاده از موتورسیکلت برای زنان می‌تواند تأثیر مثبتی در فرهنگ‌سازی استفاده از این وسیله نقلیه داشته باشید.

بهمن ضیامقدم، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در مورد سوژه آزادسازی صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان اظهار کرد: در طول روزهای گذشته شکایتی از طریق خانمی در اصفهان به دیوان عدالت انجام گرفته و همچنان اطلاع دقیقی در خصوص آزادسازی صدور گواهینامه برای زنان دسترس نیست. از نظر دستورالعمل شرایط اخذ گواهینامه در پلیس راهور به طور کلی منع قانونی در این زمینه وجود ندارد ولی به دلایل مسائل دیگر فعلاً گواهینامه برای بانوان صادر  نمی‌گردد. البته لازم به ذکر است که انجمن  درخواست بررسی این موضوع را داشته است.

آثار موتورسواری بانوان

وی ادامه داد: در مورد موتورسیکلت‌های برقی هم تفاوتی برای صدور و اخذ گواهینامه وجود ندارد. به طور کلی هر موتورسیکلتی که پلاک دریافت می‌کند شامل همین قوانین می‌شود و فردی که پشت آن می‌نشیند باید صاحب گواهینامه باشد. به هر حال اگر این موضوع حل شود و زنان هم بتوانند از موتورسیکلت استفاده کنند پیامدهای خوبی به دنبال خواهد داشت. یکی از آن‌ها مربوط به فرهنگ‌سازی موتورسواری و بحث‌های فرهنگی استفاده بهینه موتورسیکلت است. چنین اتفاقاتی روی نوع مصرف از موتورسیکلت تأثیر می‌گذارد و کمک می‌کند که این قضیه رشد پیدا کند و از نگاه‌هایی که بعضی مسئولان نسبت به راکبین دارند کاسته خواهد شد.

استقبال از طرح اسکوتر

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت اضافه کرد: موتورسیکلت‌های طرح اسکوتر هم که مخصوص خانم‌ها است بتازگی مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در نتیجه تولید و تقاضای این نوع موتورسیکلت‌ها بیشتر خواهد شد در صورتی که صدور گواهینامه برای زنان آزاد شود. خیلی از بانوان نیاز دارند که با استفاده از چنین موتورسیکلت‌هایی به کارهای خود و با سرعت بیشتر رسیدگی کنند و این نوع وسیله نقلیه مناسب است. امیدواریم که این اتفاق خوب بیفتد و تمامی بانوان گرامی کشور بتوانند از موتورسیکلت استفاده کنند.

وضعیت تولید در کشور

ضیا مقدم در پایان گفت: هم اکنون تولید موتورسیکلت نسبت به سال‌های قبل کمتر شده است چرا که میزان تولید به تقاضا در بازار بستگی دارد. نزدیک به بین ۴۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در ماه‌های گذشته تولید شده است. این نکته را باید گفت که از ابتدای سال به دلیل ماده ۱۲ مصوبهد هیئت وزیران تولید شرکت‌ها نزدیک به ۵۰ روز متوقف شده بود ولی با حل مشکل از اواسط تیر ماه  تولید آغاز شد. لازم به ذکر است که موتورسیکلت‌ها از لحاظ قیمتی هم نسبت به سال اخیر تغییر خاصی نداشته است.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "آثار مثبت فرهنگ سازی موتورسواری بانوان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
پ
مهمان

سلام، البته هنوز در حد حرفه قانون نشده ازطرفی هم رسیدگی به وضع مردم کار یک نهاد خواص نیست بلکه باید تمام ملت دست به دست هم داند تا وضعشان بهتر شود اما هر کس به اندازه ی مسئولیت و توانش

س
مهمان

سلام خدمت دوستان عزیز، چه خوب توجیه میکنند. موتور سواری بانوان و اثر مثبت ان می شود فرهنگ سازی!!!

D
مهمان

افرین خوبه اونهایی که به خاطر اعتراض چند زن میخواهند تغییرات اعمال کنند. اما چرا به صدای یک ملت گوش نمیدهند! منفعت طلبهای خدانشناس این چه قانون بی غیرتی که میخواهید در جامعه رواج دهید. مگه مثل مرد رفتار کردن زن ارزش اونه!! هرکسی باید در جایگاه خودش باشه و تلاش برای حفظ ان جایگاه می شود ارزش؛ اونی که طرفدار این قانون هستی یک لحظه ناموس خودتو رو موتور و اتفاقات حواشی ان فرض کن بعد برای ملت بخواه

Erfaan
مهمان

سلام، خداوند لنت کند کسی راکه میخواهد از زنان به عنوان یک مانکن برای به نمایش گذاشتن محصولش استفاده کند. واقعا این چه اقدام غیر اسلامی است که می خواهد در کشور اسلامی اجرا گردد. مسائل تربیتی و ارزشهای اسلامی رتبه ای بالا تر از ارزش مادی دارند.