آمار تولیدات ایران خودرو در مهر ماه ۹۸

یکشنبه 12 آبان 98 ساعت 11:47
آمار تولیدات ایران خودرو در مهر ماه 98

سامانه کدال آخرین آمار تولیدات خودرو توسط ایران ‌خودرو در ماه مهر ۹۸ را منتشر کرده است.

طبق آمار منتشر شده توسط سامانه کدال، ایران‌ خودرو در ماه مهر ۹۸ رقم ۱۴،۰۷۵،۶۶۱ میلیون ریال فروش را کسب کرده است. البته لازم به ذکر است که این مبلغ در ماه اخیر ۱۵،۱۴۶،۶۴۳ میلیون ریال بود.

گروه پژو بیشترین آمار تولیدات این خودروساز را تشکیل می‌دهد که شمار ۱۷،۹۸۸ دستگاه از این گروه در مهر امسال تولید شده است. اگر بخواهیم این رقم را با ماه پیش مقایسه کنیم شمار آن در ماه شهریور ۱۶،۱۱۷دستگاه بود. بنابراین شاهد رشد تولید محصولات پژو بودیم که البته آمار به طور جداگانه برای هر خودرو منتشر نشده ضمن شمار تولیدات مدل ۲۰۰۸ هم خارج از این گروه حساب می‌شود.

پس از محصولات پژو، گروه سمند بیشترین میزان تولید در ماه مهر را با شمار ۳،۸۰۵ دستگاه داشته است. از خودروهای رانا و دنا هم به ترتیب ۶۰۹ و ۲،۰۹۸ خودرو تولید شده است. تولیدات این خودروها در ماه اخیر کمتر از مهر بود و می‌توان گفت تیراژ آنها افزایش داشته است.

یکی از نکات جالب در این بین تغییر آمار تولید تندر ۹۰ نسبت ماه شهریور است. در شهریور ۹۸ شمار تولیدات تندر ۹۰ صفر بود ولی میزان آن در ماه مهر به ۸۱ دستگاه رسید. از خودروی پژو ۲۰۰۸ هم شمار ۱۲۵ دستگاه تولید شده که شمار آن در ماه شهریور ۵۲۷ دستگاه بوده است. مثل ماه‌های قبل میزان تولید دانگ ‌فنگ و سوزوکی هم صفر بوده و تغییری در روند تولید انجام نگرفته است. لازم به ذکر است که تولید محصولات هایما هم با رشد در ماه مهر رو به رو شد و تعداد آن به ۴۲۷ دستگاه رسید.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar