تولید ۳۶۱۶ دستگاه انواع خودرو در ایران خودرو

شنبه 24 اردیبهشت 01 ساعت 14:43
تولید ۳۶۱۶ دستگاه انواع خودرو در ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو از سفند سال گذشته و در پی فرامین رییس جمهور اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده است. از جمله این دستاورد ها تحقق عبور مستقیم صد درصدی خودروها از خط تولید بدون حتی یک خودرو ناقص از اول خردادماه خواهد بود که در شرایط تحریم، مشکل جهانی تامین میکروچیپ و ... دستاوردی بزرگ تلقی می شود.

گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در راستای تحقق فرمان مربوط به معرفی خودروهای جدید؛ به سرعت در حال تکمیل و اماده سازی دو محصول جدید در قالب پروژه های TF21 و K125 خواهد بود و قرار است پروژه استراتژیک خودرو شهری TF21 که قیمتی رقابتی و جذاب خواهد داشت طی ۱۸ ماه نهایی شود و همچنین به تازگی خبر آغاز تولید کراس اوور جدید هایما ۸S و نسخه بهبود یافته و کاملا جدید وانت آریسان در ایران خودرو خراسان نیز منتشر شده است. این خودروساز همچنین در نظر دارد تا در سال جاری دو خودرو سمند و پژو ۴۰۵ را از روند تولید خارج کند تا یکی دیگر از فرامین رییس جمهور نیز اجرای شود.

همچنین در بخش صادرات که طی سال های گذشته چندان توجه ویژه ای به آن نشده، ایران خودرو برنامه های متنوع تازه ای را از پیش تعین کرده که در پی آن قرار است در سال جاری با رشد ۳۰۰درصدی، حداقل ۱۵هزار خودرو به مقاصد صادرات عرضه شود. در همین راستا و چندی پیش، ایران خودرو هم زمان با عید سعید فطر صادرات اتوبوس آتروس بنز از تولیدات شرکت ایران خودرو دیزل، به ترکمنستان را آغاز کرد.

پیرو توافق نامه چهار جانبه میان آژانس حمل و نقل ریلی و آژانس حمل ونقل جاده ای ترکمنستان، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و گروه صنعتی ایران خودرو، چند دستگاه اتوبوس، تحویل آژانس حمل و نقل جاده ای ترکمنستان شد.

ذکر این نکته ضروری است که شمار خودروهای دارای کسری قطعه ایران خودرو در هنگام آغاز فعالیت مدیرعامل جدید این گروه صنعتی حدود ۸۲ هزار دستگاه بوده که طی ۳ ماه به این امار تقلیل پیدا کرده است. همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این گروه خودروسازی از ابتدای خردادماه هیچ خودرو دارای کسری قطعه تولید نخواهد و این موضوع به معنای پایان نگرانی ها از زیان ناشی از خودروهای دارای کسری قطعه و تنظیم بازار خواهد بود.

کیفیت، موضوع دیگری بود که توسط مقام معظم رهبری و رییس جمهور بارها بر آن تاکید شده و ایران خودرو در همین راستا ۱۶۱ برنامه عملیاتی برای ارتقای کیفیت محصولات را به اجرا درآورده که در نتیجه آن تا کنون بهبود ۵درصدی در سطح کیفیت محصولات در سه ماهه اخیر و بهبود ۲۰ درصدی شاخص های کیفی قبل از تحویل در فروردین امسال نسبت به میانگین بهمن و اسفند ۱۴۰۰ حاصل شده است و خودروهای متوقف در شبکه خدمات پس از فروش نیز کاهش ۵۵درصدی داشته اند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar