تولید ۱۹ کالای منتخب صنعتی افزایش یافت + جدول

بروزرسانی در: شنبه 2 آذر 98 ساعت 16:41
تولید 19 کالای منتخب صنعتی افزایش یافت + جدول

در نیمه نخست امسال تولید ۱۹ قلم از ۳۱ مورد کالای منتخب صنعتی نسبت به مدت مشابه در سال اخیر افزایش داشته و تولید داروی انسانی هم ۳۰.۹ درصد بیشتر شده است.

براساس جدیدترین آمار منتشر شده از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ سیگار، داروی انسانی و سموم دفع آفات نباتی بیشترین افزایش تولید را به خود اختصاص داده‌اند، به صورتی که در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال اخیر تولید این سه محصول به ترتیب ۳۴.۶، ۳۰.۹ و ۲۶.۶ افزایش داشته است. در شش ماهه نخست امسال ۲۶ میلیارد و ۴۴۰ میلیون نخ سیگار، ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد داروی انسانی و ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن سموم دفع آفات نباتی تولید شده است.

از سوی دیگر طبق آمارها بیشترین کاهش تولید مربوط به کامیون کشنده، کمباین و اتوبوس مینی‌بوس ون است که تولید آنها در نیمه اول امسال ۶۶.۱، ۶۴.۵ و ۵۸.۶ درصد کاهش یافته است؛ به صورتی که در شش ماهه نخست سال اخیر ۶۲۳۴ دستگاه کامیون کشنده، ۵۳۳ دستگاه کمباین و ۲۱۹۳ دستگاه اتوبوس مینی‌بوس ون تولید شده، ولی تولید این محصولات در شش ماهه اول امسال به ترتیب به ۲۱۱۳، ۱۸۹ و ۹۰۷ دستگاه رسیده است.

تولید وانت هم افزایش یافت

در این بین اما تولید تراکتور و وانت در گروه ماشین‌آلات افزایشی بوده، به صورتی که در نیمه اول امسال ۹۰۶۳ دستگاه تراکتور و ۲۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه وانت تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال اخیر به ترتیب ۲۴.۳ و ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که تولید لاستیک خودرو در این مدت ۱۱.۶ درصد کاهش داشته و از ۱۰۰ هزار و ۹۰۰ تن در نیمه اول سال اخیر به ۸۹ هزار و ۲۰۰ تن در شش ماهه اول امسال رسیده است.

تولید 19 کالای منتخب صنعتی افزایش یافت + جدول

تولید 19 کالای منتخب صنعتی افزایش یافت + جدول

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar