میزان تولید ایران خودرو و سایپا چقدر بود؟

یکشنبه 8 تیر 99 ساعت 11:52
میزان تولید ایران خودرو و سایپا چقدر بود؟

بر اساس آمار منتشر شده، دو خودروساز بزرگ ایران در سه ماهه ابتدایی سال جاری، در مجموع ۱۷۶ هزار و ۱۰ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که این میزان تولید در مقایسه با آمار تولید ارائه شده در سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ افت نزدیک به چهار درصدی را نشان می‌دهد.

بر این اساس شرکت صنعتی ایران‌ خودرو تا پایان خرداد ماه امسال در مجموع ۹۶ هزار و ۴۹۰ دستگاه تولید کرده است که نسبت به ۶۸ هزار و ۵۶۹ دستگاه تولید شده در سه ماهه ابتدایی سال اخیر، ۲۸ درصد رشد تولید داشته است. 

از تعداد ۹۶ هزار و ۴۹۰ دستگاه تولید شده در بهار مسال ایران ‌خودرو، ۶۹ هزار و ۷۷ دستگاه خودرو در گروه پژو، ۱۰ هزار و ۱۹۳ دستگاه در گروه سمند، دو هزار و ۲۱ دستگاه رانا، ۱۲ هزار و ۴۷۹ دستگاه دنا، یک هزار و ۴۵۰ دستگاه هایما، یک هزار و ۱۱۴ دستگاه در گروه وانت و دیگر محصولات جدید و ۱۵۶ دستگاه پژو ۲۰۰۸  تولید کرده است.

شرکت خودروسازی سایپا هم در پایان خرداد ماه سال‌جاری توانسته ۷۹ هزار و ۵۲۰ دستگاه خوردو تولید کند که در مقایسه با ۹۱ هزار و ۷۹۸ دستگاه خودرو تولید شده این خودروساز در بهار ۱۳۹۸، ۱۵ درصد افت تولید داشته است. 

این شرکت در سه ماهه ابتدایی امسال ۳۹ هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو در گروه پراید، ۳۹ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، ۹ دستگاه سراتو و ۱۳ دستگاه آریو تولید کردند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar