آموزش ۳ مرحله‌ای تخمین قیمت واقعی خودروی دست دوم

چهارشنبه 7 دی 01 ساعت 15:40
آموزش ۳ مرحله‌ای تخمین قیمت واقعی خودروی دست دوم

اگر قصد خرید یک خودروی دست دوم را دارید، به کمک یک کارشناس خودرو، نسبت به واقعی بودن قیمت و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بدنه خودرو شامل بخش‌های متعددی است که آسیب به هر بخش آن موجب افت قیمت خودروی دست دوم می‌شود. البته به غیر از وضعیت بدنه، عوامل دیگری نظیر تاریخ تولید و کارکرد نیز در تعیین قیمت خودروی دست دوم نقش دارند.

مراحل تخمین قیمت خودرو به شرح زیر است:

۱- بررسی ۰ تا ۱۰۰ بخش فنی  و بدنه خودرو  دست دوم

اگرچه تاریخ تولید، کارکرد و رنگ خودرو تا حدی برای خریدار مشخص است، ولی بررسی آسیب‌های واردشده به بخش‌های مختلف خودرو به تخصص کافی احتیاج دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود در هنگام بازدید از ماشین، از سرویس کارشناسی خودرو «کارنامه» کمک بگیرید.

در هنگام بررسی ظاهر ماشین، ضرب خوردگی‌های روی بدنه، رنگ‌ سطحی یا دوررنگ، تعویض بخش‌هایی همچون سقف، درب‌ها، ستون‌ها و ... توسط کارشناسان خودرو کارنامه تشخیص داده می‌شوند. این موارد نقش کلیدی در تعیین قیمت نهایی خودروی دست دوم دارند.

به جز بدنه خودرو، بخش فنی آن در سلامت خودرو نقش کلیدی دارد. اغلب مشکلات فنی ماشین‌های داخلی به نشتی روغن، خراب تسمه، جلوبندی، ورود سروصدا به داخل کابین، سیستم تعلیق و ... مربوط می‌شود.

۲- آشنایی با جدول افت قیمت خودرو

از مهم‌ترین عواملی که در افت قیمت یک خودروی کارکرده موثر است، آسیب بدنه می‌باشد.

در جدول زیر به چند مورد از عوامل تأثیرگذار در افت قیمت خودرو اشاره کرده‎ایم. البته این نکته را درنظر بگیرید که به خصوص در خودروهای خارجی، به جز درصدهای ذکرشده در جدول، درصدی بابت افت بازار از ارزش ماشین کسر خواهد شد.کارشناسان کارنامه با علم به قیمت روز خودرو ، برای تخمین بازه قیمتی یک خودروی دست‌دوم، همراه شما هستند.

مشاهده عوامل دیگر درافت قیمت خودرو و جزییات نحوه محاسبه افت قیمت

وضعیت

 

حدود درصد تغییر

صافکاری، لیسه‌گیری و رنگ هر درب

حدودا بین ۱٪ تا ۳٪

تعویض هر شاسی

حدود ۵٪

صافکاری، لیسه‌گیری یا رنگ سقف

حدودا بین ۲٪ تا ۸٪

صافکاری،لیسه‌گیری یا رنگ سطحی کاپوت

حدود ۲٪

 

۳- بررسی کارکرد خودرو

یک خودروی دست‌دوی مناسب برای خرید باید به طور متوسط در هر سال بین۱۸ الی ۲۵ هزار کیلومتر کارکرد داشته باشد که این کارکرد مازاد بر  آسیب‌های وارده به ماشین، باعث افت قیمت خودروی دست دوم می‌شود. البته با توجه به این که کیلومترشمار خودرو در مواردی قابل دستکاری‌ست پیشنهاد می‌شود به عدد روی کیلومترشمار اکتفا نکنید و از یک کارشناس خودرو کمک بگیرید.

مشاهده لیست قیمت و تعرفه کارشناسی خودرو

تخفیف ۷۵ هزار تومانی کارشناسی خودرو در  کارنامه

کارشناسان کارنامه با کمال میل به شما در امر کارشناسی و تعیین قیمت خودرو به شما کمک می‌کنند. مهم‌تر اینکه کارنامه یک کد تخفیف ۷۵ هزار تومانی را برای مشتریان در نظر گرفته که تا ۱۷ دی‌ماه سال جاری اعتبار دارد. بنابراین اگر قصد خرید خودروی دست دوم دارید، فرصت مشاوره با کارشناسان کارنامه و استفاده از تخفیف را از دست ندهید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar