دلایل گاز نخوردن خودرو

چهارشنبه 14 مهر 00 ساعت 14:47
دلایل گاز نخوردن خودرو

ممکن است به دلایل متعددی خودرو گاز نخورد که علت های آن را در این گزارش بررسی کرده ایم. ممکن است برای بسیاری از رانندگان پیش آمده باشد که زمان رانندگی در سربالایی، خودرو گاز نخورد و دردسرهای زیادی برای راننده ایجاد کند. این مشکل ممکن است در بسیاری از حالت های دیگر رانندگی ایجاد شود، به طور مثال این حالت ممکن است حتی در حالت ثابت ماندن خودرو یا در سرما هم پیش بیاید؛ اما دلیل رخ دادن این اتفاق چیست؟

تعمیرکاران خودرو معتقد هستند یکی از اصلی ترین دلایل گاز نخوردن خودرو، بروز مشکلی در پمپ ماشین است؛ همچنین کثیف بودن صافی بنزین نیز یکی از دلایل گاز نخوردن خودرو به حساب می‌آید. در این مواقع تعمیرکاران خودرو پیشنهاد می کنند که پمپ را تعویض کنید.

 کثیف شدن انژکتور خودرو نیز می تواند اثرات منفی در خودرو بگذارد و اصولا تعمیرکاران متخصص برای رفع کثیفی آن اقدام به شست و شوی آن می کنند. در صورت افت عملکرد خودرو، این مورد را با تعمیرکار معتمد خود مطرح کنید. 

خرابی در فیلتر هوا نیز  از دیگر دلایل گاز نخوردن خودرو است؛  فیلتر هوا در واقع به نوعی بر روی جریان ورودی به موتور ماشین تأثیرگذار است. علاوه بر این بی کیفیت بودن روغن موتور نیز می تواند اثرات نامطلوبی در خودرو بگذارد. روغن موتور مورد استفاده در هر خودرو از نوع خاصی است به همین دلیل باید در انتخاب نوع روغن موتور برای خودرو دقت کرد.

از جمله عواملی که باعث حرکت نکردن خودرو می شود، خرابی سنسور گاز خودرو است. همچنین معیوب بودن دیسک و صفحه نیز می تواند اثرات منفی در کارکرد خودرو داشته باشد. توصیه می شود  هنگامی که با مشکلی مثل گاز نخوردن خودرو در سربالای مواجه شدید، حتماً دیسک و صفحه خودرو را بررسی کنید. در آخر می توان گفت نقص در ECU موتور نیز می‌تواند یکی از علل گاز نخوردن خودرو به شمار آید. 

گفتنی است گاز نخوردن ماشین به خصوص در سربالایی، یکی از مشکلاتی است که بیشتر رانندگان با آن مواجه می شوند و علت آن را نمی دانند و این مسئله باعث می‌شود تا خودرو حین حرکت قدرت لازم و کافی را نداشته باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar