آگهی‌های عجیب و غریب برای فروش خودرو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
آگهی‌های عجیب و غریب برای فروش خودرو

جو ناشی از ریزش قیمت دلار با سرایت به دیگر بازارها وضعیت در بازار خودرو را معکوس کرد.

در حالی که عطش خرید خودرو در ایران در طول ماه‌های گذشته زمینه را برای سودجویی عده‌ای فراهم کرده بود ولی با ریزش قیمت‌ها در بازار دلار، قیمت خودرو هم با کاهشی محسوس مواجه شد.

بر این اساس قیمت بعضی خودروهای خارجی در بازار حتی کاهشی نزدیک به ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در یک روز تجربه کرد. تداوم این روند دیروز موجب شد ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو تداوم یابد به صورتی که کم کم پای آگهی‌های عجیب و غریب به این بازار باز شد.

آگهی‌های عجیب و غریب برای فروش خودرو

امروز در بعضی سایت‌ها آگهی‌های عجیبی منتشر شده است. فروش آریو سفر کیلومتر به قیمت ۶۸ میلیون تومان، فروش دناپلاس به قیمت ۶۷ میلیون تومان، فروش پراید صفر ۱۱۱ به قیمت ۲۶ میلیون تومان و ... از این جمله‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش مهمی از آگهی‌های فروش پراید هم قیمت مشخصی نداشته و قیمت توافقی اعلام شده است.

این در حالی است که قیمت آریو و دنا پلاس در بازار تا چند روز قبل بیش از صد میلیون تومان بود. بر این اساس پراید هم با رسیدن به قیمت ۴۰ میلیون تومان، رکوردهای عجیبی را در بازار تهران به جا گذاشت.

برخی فعالان بازار روند ریزش قیمت‌ها در بازار دلار را ادامه دار می‌دانند و عقیده دارند این شرایط در روزهای آینده تا رسیدن دلار به قیمت ثابت ادامه خواهد داشت.

بسته ارزی ارائه شده از طرف دولت و اعطای اختیاراتی ویژه به بانک مرکزی برای مدیریت این بازار از مهمترین دلایل ریزش‌ها در بازار در طول دو روز گذشته تلقی می‌شود.

با رشد قیمت ارز در بازار ایران، از اردیبهشت، افزایش قیمت خودرو، مسکن و سکه و طلا افزایشی بسیار چشمگیر را شاهد بود. خیلی از سرمایه‌های خرد برای فرار از کاهش قدرت خرید سر از بازارهای گوناگونی درآوردند به صورتی که پیش فروش‌های ایران خودرو و سایپا بعد از سال‌ها با استقبال شدید و غیر قابل وصفی از طرف مردم روبرو شد.

با ریزش قیمت‌ها ولی بازار روندی معکوس را در پیش گرفته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar