آیا بنزین دو نرخی می‌شود؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
آیا بنزین دو نرخی می‌شود؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس از احیای کارت سوخت و دو نرخی شدن قیمت بنزین خبر داد.

هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت با هدف کاهش و مدیریت مصرف بنزین ایجاد شده بود، گفت: با اجرای این طرح مصرف بنزین مدیریت و کاهش یافت و از سوی دیگر جلوی قاچاق سوخت گرفته شد. همین اتفاقات موجب کاهش واردات بنزین شد.

وی افزود: ولی بعضی از اقدامات دولت و وزارت نفت مانند بی‌توجهی به سامانه هوشمند کارت سوخت از جمله مواردی بود که موجب افزایش مصرف سوخت و قاچاق بنزین شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: البته کاهش ارزش پول ملی که باعث اختلاف قیمت بنزین در کشور ما با کشورهای همسایه شده در افزایش قاچاق بنزین هم بی‌تأثیر نیست.

خادمی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت به وجود آمده و شدت افزایش مصرف بنزین احیای کارت سوخت پیش بینی می‌شد، اضافه کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که دستور ۲ نرخی شدن قیمت بنزین هم به دستگاه‌های ذیربط صادر شده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با ذکر اینکه احتمالاً ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده کارت سوخت احیا شده و قیمت بنزین ۲ نرخی شود، اظهار داشت: براساس این طرح یک نرخ بنزین (قیمت فعلی) و با سهمیه معلوم عرضه می‌شود و یک نرخ با قیمت آزاد برای کسانی که مصرف بیشتری دارند، عرضه می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar