آیا مقصر آلودگی هوای ورامین طرح ترافیک تهران است؟

سه شنبه 21 آبان 98 ساعت 13:12
آیا مقصر آلودگی هوای ورامین طرح ترافیک تهران است؟

معاون شهردار تهران گفت: به زعم مخالفان طرح کنترل آلودگی هوای تهران، شاید تعطیلی بعضی از مدارس پاکدشت و ورامین هم تقصیر طرح ترافیک تهران است.

محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به موضوع آلودگی هوای تهران اشاره کرد و  گفت: به زعم مخالفان طرح کنترل آلودگی هوای تهران، شاید تعطیلی بعضی از مدارس پاکدشت و ورامین هم تقصیر طرح ترافیک تهران است.

وی با ذکر اینکه شاخص آلودگی هوا روز پیش به ۱۱۱ رسید، گفت: با وجود اینکه در ابرشهر تهران تعداد خودروها بسیار زیاد است، ولی به مرز تعطیلی نرسید، آیا تعطیلی مدارس شهرهای حاشیه‌ای تهران هم مقصرش طرح ترافیک تهران است؟

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که در آلودگی هوا دو موضوع مؤثر است، گفت: یکی تولید آلاینده‌هاست و دیگری شرایط جوی است. چند روزی است که در تهران سکون هوا داریم و آلودگی به خاطر سکون هواست، اما با توجه به اینکه بیش از ۸ روز هوای تهران ساکن بوده است، باز هم در بدترین وضعیت، شاخص ۱۲۵ بوده و به مرحله تعطیلی نرسیدیم، این در حالی است که در گذشته اگر ۳ یا ۴ روز هوا سکون پیدا می‌کرد، شاخص ۱۵۰ را رد می‌کرد.

به عقیده معاون حمل و نقل ترافیک تهران، تاب‌آوری پایتخت افزایش پیدا کرده است و با ۸ روز سکون هوا هنوز شاخص زیر ۱۵۰ است و در شبیه‌سازی سالهای ۹۵ و ۹۶ نشان می‌دهد که در آن زمان تاب‌آوری کمتر بوده است. تهران ۸ روز است که سکون هوا را تحمل کرده و به مرز هشدار نرسیده است و امروز هم به شاخص هشدار نخواهیم رسید،‌پس این نشان می‌دهد که تولید ذرات آلاینده در پایتخت کاهش پیدا کرده است.

وی در مورد تدابیر اندیشیده شده برای کاهش ترافیک گفت: فعلاً قیمت سیستم حمل و نقل عمومی نیم‌بها شده است، همچنین ضریب نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک افزایش پیدا کرده است.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar