احتمال فسخ قرارداد ۲۰ هزاردستگاه خودروی پیش فروش شده وارداتی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
احتمال فسخ قرارداد 20 هزاردستگاه خودروی پیش فروش شده وارداتی

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در صورتی که مسئولان ذیربط اجازه واردات نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه خودروی پیش فروش شده را ندهند، شرکت های واردکننده خودرو مجبور به فسخ قراردادهای خود با مشتریان خواهند بود.

کوروش مرشد سلوک، در جواب به اینکه تعدادی از متقاضیان خودروهای وارداتی عنوان می‌کنند که علی‌رغم امضای قرارداد و پرداخت وجه، خودروی فروخته شده به آنها تحویل داده نشده است و به همین علت متقاضیان ناراضی و دچار سردرگمی هستند و شرکت‌های فروشنده هم پاسخ قاطعی به آنها نمی‌دهند! اظهار کرد: مشکل این است که واردات خودرو به یکباره ممنوع شد و به همین علت شرکت‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با ذکر اینکه در زمان آزاد بودن واردات خودرو، نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان پیش فروش شده است، یادآوری کرد: حدودا معادل همین شمار هم ثبت سفارش برای واردات خودرو انجام گرفته بود تا واردات انجام و تعهدات تحویل شود ولی به یکباره با ممنوعیت واردات خودرو رو به رو شدیم.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این انجمن در حال گفت و گو با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع این مشکل است. هم اکنون حدود ۲۰ هزار دستگاه تعهد عقب افتاده و همچنین حدود ۲۰ هزار دستگاه ثبت سفارش واردات خودرو داریم که موفق به واردات و تحویل آن نشده‌ایم.

وی افزود: البته شماری از متقاضیان قرارداد خود را فسخ کرده‌اند ولی بسیاری از متقاضیان راضی به فسخ قرارداد نیستند و خودروی خود را می‌خواهند پس امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت هر چه زودتر در این خصوص تصمیم بگیرد تا تکلیف متقاضیان روشن شود. در این وضعیت اگر با واردات نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه خودروی ثبت سفارش شده موافقت نشود، مجبور به فسخ قراردادهای فروش خودرو خواهیم بود.

مرشد سلوک در جواب به اینکه آیا در صورت موافقت با واردات خودروهای ثبت سفارش شده، واردات این خودروها با نرخ ارز آزاد اقتصادی خواهد بود؟ اظهار کرد: این خودروها با ارز آزاد هم مشتری خود را دارند ضمن اینکه اگر ما در حال حاضر با ارز ۱۰ هزار تومانی هم خودرو را وارد کنیم، نرخ آن در بازار پایین‌تر از قیمت‌های فعلی خواهد بود چون قیمت‌های فعلی در بازار خودرو حباب دارد.

وی تصریح کرد: اگر اجازه واردات ۲۰ هزار دستگاه خودروی ثبت سفارش شده را به شرکت‌ها بدهند، با واردات و عرضه این خودروها در بازار، حباب قیمت‌ها شکسته شده و شاهد ریزش قیمت خودروهای وارداتی در بازار خواهیم بود.

هیات دولت از ابتدای تیر ماه امسال ثبت سفارش و واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری به ویژه خودرو را ممنوع کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar