باید سیاست گذاری در حوزه قیمت خودرو را تغییر دهیم

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
باید سیاست گذاری در حوزه قیمت خودرو را تغییر دهیم

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به سیاست های نادرست قیمت گذاری خودرو در ایران، گفت: سیاست‌گذاری قیمت خودرو نیازمند تغییر است.

مهرداد تقی زاده پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ای با شهرداران شهرهای استان البرز، با ذکر اینکه سیاست های حوزه حمل و نقل باید تغییر کند، اظهار کرد: بخش بزرگی از مشکل راه های ایران این است که خیلی از شهرهای کوچک، شهرهای بزرگ تر را در مسائل حوزه راه ها الگو قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: نخستین مشکل استان های کشور این است که تهران را الگو قرار می‌دهند. تهران در حوزه راه ها و دیگر مسائل با مشکلات فراوانی رو به رو است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با ذکر اینکه تهران در حوزه‌های گوناگون آلودگی هوا، ترافیک، جمعیت و غیره بیمار است، عنوان کرد: شهرداری‌ها باید در حوزه پیاده محوری اقدام کنند و در راستای نهادینه کردن فرهنگ پیاده روی فعالیت کنند.

وی با ذکر اینکه در حوزه تولید و قیمت‌گذاری خودرو در ایران سیاست گذاری خوبی نداریم، گفت: در همه کشورها قیمت خرید خودرو کم است و هزینه استفاده از آن زیاد ولی در کشور ما قیمت خرید خودرو بالاست اما هزینه استفاده از آن پایین است.

تقی زاده با بیان اینکه باید سیاست‌گذاری در حوزه قیمت خودرو را تغییر دهیم، یادآوری کرد: امیدواریم بتوانیم در این رابطه از کشورهای توسعه یافته الگو بگیریم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar