ورود هوندا سیتی به ایران

جمعه 28 اردیبهشت 03 ساعت 14:25
ورود هوندا سیتی به ایران

شرکت آذریوردسال؛ واردکننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش به محصولات هوندا در ایران سدان هوندا سیتی را در جدیدترین مرحله سامانه خودروهای وارداتی عرضه کرده است. مهلت انتخاب خودروها در این سامانه در مرحله جدید تا ۲۹ اردیبهشت ماه تمدید شده است.

 هوندا سیتی یک سدان با طول حدود ۴.۶ متر است که در دسته ابعادی مشابه عمده سدان های وارداتی قرار می گیرد. هوندا برای مدل سیتی از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده کرده که تفاوت های زیادی با دیگر پیشرانه های مشابه دارد به گونه ای که نوع سوخت رسانی آن از نوع PGM-Fi یا Programmed Fuel Injection یا به اصطلاح دقیقتر با تزریق مستقیم سوخت است و همین موضوع ضمن کمک به افزایش قابل توجه توان تا ۱۲۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۵ نیوتون متر منجر به دستیابی به مصرف سوخت ترکیبی تنها ۶.۲ لیتر در صد کیلومتر شده است و از همه مهمتر شتاب این سدان با وزن خالص ۱۱۸۹ کیلوگرم را به ۱۰.۵ ثانیه رسانده که آن را به برترین سدان تنفس طبیعی وارداتی از نظر شتاب بدل می کند.

همچنین گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک CVT است اما تفاوت اساسی این گیربکس با دیگر CVTها بخصوص در خودروهای چینی آن است که هوندا یکی از نخستین خودروسازانی بود که CVT را توسعه داد و حتی در سال ۱۹۹۶ این گیربکس را روی سیویک نصب کرد و نوع عملکرد و ساختار این گیربکس بدون شک تفاوت قابل توجهی با دیگر CVTها دارد بخصوص که اگر این گیربکس عملکرد مناسبی نداشت، اماکن دستیابی به شتاب ۱۰.۵ ثانیه ای برای این خودرو میسر نمی شد.

محدودیت سقف قیمتی برای خودروهای وارداتی منجر به این موضوع شده که عمده خودروهای وارداتی غیرچینی نمی توانند در نسخه فول وارد شوند و هوندا سیتی نیز از این قاعده مستثنی نیست اما امکانات قابل توجهی نظیر ۶ کیسه هوا (جلو، جانبی، پرده ای) ، سیستم کنترل پایداری و کشش هوندا VSA، شیفتر تعویض دنده روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر ۸ اینچی، سنسور نور و ... در فهرست مشخصات این خودرو به چشم می خورد.
قیمت علی الحساب این خودرو وارداتی در مبادی ورودی ۱.۷ میلیارد تومان است و هنوز قیمت نهایی آن از سوی ارگان های دولتی مربوطه تعیین و اعلام نشده است.

عصرایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar