مقایسه آمار فروش لاماری ایما در ایران و چین

بروزرسانی در: یکشنبه 6 شهریور 01 ساعت 11:00
مقایسه آمار فروش لاماری ایما در ایران و چین
مقایسه آمار فروش فورتینگ ایوو تی۵ که در بازار ایران با نام لاماری ایما از سوی آرین پارس موتور عرضه می شود با آمار فروش این خودرو در بازار کشور مبدا(چین) آن هم در بازه ۱.۴ ساله نشان می‌دهد که بازار خودرو ایران به جای یک بازار مصرفی کاملا به سمت و سوی یک بازار دلالی سوق پیدا کرده است که برخی خریداران بدون آگاهی از اطلاعات فنی، ایمنی و رفاهی یک خودرو تنها به دریافت مابه‌التفاوت قیمت ریالی کارخانه تا بازار می‌اندیشند.

فورتینگ ایوو تی۵ یا همان لاماری ایما آرین پارس موتور که در سال ۱۴۰۰ رونمایی شد توانست به واسه طراحی ظاهری خود نظر مشتریان بازار خودرو را به سوی خود جلب کند که این جلب نظر تنها تا زمان اعلام مشخصات رسمی و تست درایو خودرو توسط خبرنگاران تخصصی خودرو دوام داشت.

پس از اعلام مشخصات فنی لاماری ایما و انتشار لیست آپشن‌های رفاهی و ایمنی خودرو مشخص شد که این خودرو از بسیاری از رقبای خود در بازار خودرو ایران عقب مانده است و بسیاری از امکانات خودروهای هم‌رده خود را ندارد.

حذف آپشن‌های کاربردی و پرطرفدار اما تنها نقطه ضعف لاماری ایما نیست چرا که گیربکس این خودرو حتی به تیپ ترونیک نیز تجهیز نشده است که در گزارشی به چرایی این کمبودها در پرشین خودرو پرداختیم.

با وجود مشکلاتی که این خودرو حداقل در ۵۰۰ دستگاه نخست همراه خواهد داشت اما آمار متقاضیان این خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با وجود ظرفیت ۷۰ دستگاهی لاماری ایما عجیب است به خصوص که این آمار را با بازه یکساله بازار خودروی بیش از یک میلیارد نفری چین مقایسه کنیم.

فورتینگ ایوو تی۵ در ۱۱ ماه از سال ۲۰۲۱ میلادی در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان تنها موفق به فروش ۵۹ هزار و ۹۴۸ دستگاه خودرو در این بازار عظیم شده آن هم در حالی که این خودرو با تنوع در پیشرانه و آپشن های ایمنی و رفاهی قابل انتخاب بوده است.

اما آمار متقاضیان خرید لاماری ایما در ایران نشان می‌دهد که این خودرو با استقبالی بسیار بیشتر از لیاقت و ظرفیت خود مواجه شده است که بخش عمده‌ای از این استقبال به نا آگاهی مشتری ایرانی و ورود دلالان به مقوله خرید و فروش خودرو بازمی‌گردد.

لاماری ایما در دومین مرحله فروش خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با ظرفیت ۱۰۰ دستگاه عرضه شد و در طول مدت فروش موفق به ثبت آمار ۴۴ هزار و ۲۵۰ متقاضی برای این محصول کم آپشن شد.

این آمار نشان می‌دهد که آرین موتور پارس توانسته است تا تنها در دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، دو برابر فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ در بازار چین به عنوان بزرگ ترین بازار خودروی جهان را به ثبت برساند آن هم با این تفاوت بزرگ که در بخش خدمات پس از فروش کشور مبدا با ایران وجود دارد.

بد نیست بدانید که توانایی تولید آرین پارس موتور در حال حاضر نهایتا ۷۰ دستگاه در ماه است.
پرشین خودرو

لاماری ایما

رونمایی کراس اوور لاماری ایما برای بازار ایران

تولید ۳۰۰۰ دستگاه لاماری ایما در سال ۱۴۰۱

قیمت جدید کراس اوور لاماری ایما / فروردین ۱۴۰۲

آرین پارس موتور: قیمت اعلام شده لاماری ایما در سایت ها غیرواقعی است

مقایسه کراس اوورهای دیگنیتی پرایم و لاماری ایما

شرایط فروش لاماری ایما / اسفند ۱۴۰۲

لاماری ایما با نقطه ضعف بزرگ؛ فقدان تیپ ترونیک!

۱۱ مورد کسری آپشن در لاماری ایما میلیاردی !

لاماری ایما یک نمونه از هیجانی بودن بازار خودروی ایران

ضعف شبکه خدمات پس از فروش دلیل کمبود امکانات لاماری!

تجربه ناکافی دلیل دیگری بر کمبود امکانات لاماری ایما!

سرانجام لاماری ایما وارد بازار شد

عرضه ۵ هزار لاماری ایما تا پایان سال به بازار

بررسی افزایش قیمت لاماری ایما در ایران / اسفند ۱۴۰۱

اعلام آمار متقاضیان خرید لاماری ایما

اعلام جزییات عرضه لاماری ایما در بورس کالا

اعلام شرایط خرید لاماری ایما و کارا در بورس کالا

سود ۲۰۰ میلیون تومانی خرید لاماری ایما

قیمت معامله لاماری ایما در بورس کالا / دی ۱۴۰۱

قیمت لاماری ایما

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "مقایسه آمار فروش لاماری ایما در ایران و چین"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سید محمد جعفر شاه احمد قاسمی
مهمان

با عرض سلام.
امیدوارم خداوند متعال به همگی مسئولین تعهد و شناخت بیشتر عنایت فرماید تا بتواند سرمایه‌گذاری مردم و همچنین ثروت ملی کشور را حفظ نمایند . و اجازه ندهند هر شرکتی برای منافع خود وسایل نقلیه موتوری و غیره که دارای کیفیت مطلوبی را ندارند وارد کشورمان نمایند که بعد از مدتی علاوه بر ایجاد مشکلات برای مردم ، ثروت ملی را از بین ببرند

یکی مثل همه
مهمان

بگم چقدر ساده یی!!!

آخه برادر من ، هنوز متوجه نشدی همه اینا زیر سر خودشونه؟؟؟