منافع ورود خودرو در بورس کالا

یکشنبه 1 خرداد 01 ساعت 12:19
منافع ورود خودرو در بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت: یکی از موضوعاتی که در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا مطرح می شود این است که به دلیل بالاتر بودن تقاضای خرید به نسبت عرضه، شاید خیلی نتوان از ظرفیت های بازار سرمایه در این صنعت استفاده کرد اما باید توجه کرد با شفافیتی که در معاملات خودرو در بورس رقم می خورد، به‌جای آنکه در یک فضای غیرشفاف، سود ناشی از معاملات به افراد خاصی برسد، عواید رقابت به تولیدکننده می رسد.

امیری افزود: سهام بسیاری از خودروسازان در بازار سهام معامله می شود و با عرضه های شفاف در بورس کالا، فواید حاصل از فروش به سهامداران آن‌ها خواهد رسید و رونق هر چه بیشتر معاملات خودرو در بورس کالا می تواند تصمیم گیری بهتری در زمینه سرمایه گذاری بلند مدت در این شرکت ها را به دنبال داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه دسترسی آسان مشتریان به خودرو را از دیگر فواید عرضه این محصول در بورس کالا عنوان کرد و افزود: در سمت عرضه کننده اگر خودروسازان خصوصی از جمله بهمن موتور، کرمان موتور و سایر خودروسازان با توجه به تنوع محصولاتشان، فروش خود را افزایش دهند یک رقابت مناسب در جهت رشد عرضه ها شکل می گیرد.

امیری با بیان اینکه شکاف قیمتی میان مدل های فروش خودروسازان و بازار ناشی از انحصار و نحوه فروش است، گفت: با عرضه انواع خودرو در بورس کالا به صورت رقابتی و همچنین دسترسی‌ آسان خریداران، قطعاً قیمت بازار به قیمت کارخانه نزدیک‌تر و قیمت ها متعادل می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: به خودروسازان پیشنهاد می شود با توجه به آغاز عرضه محصولاتشان در بورس کالا از این فرصت استفاده کنند و با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد از ابزارهای تامین مالی بورس بهره ببرند که این شیوه ای مناسب در جهت تامین نقدینگی آن هاست.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar