۱۵۰ همت زیان انباشته ایران خودرو و سایپا

سه شنبه 8 خرداد 03 ساعت 12:15
۱۵۰ همت زیان انباشته ایران خودرو و سایپا

با افزایش روزافزون زیان خودرو و خساپا به ۱۵۰ همت که نزدیک به دو برابر ارزش این شرکت ها در بورس تهران است ، این دو خودرو ساز در آستانه اخراج از بورس قرار گرفته اند.

ولی اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص آخرین مهلت ایران خودرو و سایپا برای حضور در بازار سرمایه گفت: هیئت پذیرش تا پایان تیر ۱۴۰۳ به شرکت های مذکور مهلت داده است که از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خارج شوند.

وی گفت: در تاریخ مذکور صورت های مالی دو شرکت بارگزاری می شود و هیئت پذیرش بورس تهران تشکیل جلسه می‌دهد و وضعیت پذیرش این دو شرکت را بررسی می‌کند.

وی گفت: این شرکت ها  برای اینکه در بورس تهران بمانند باید از شمول ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت خارج شوند.

جعفری گفت: این شرکت ها سال ۹۸ از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه داده اند و طبق ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها هر ۵ سال یک بار امکان پذیر است.

لذا باید باید ببینیم شرکت های مذکور در دو ماه باقی مانده چه برنامه ای برای خروج از ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت ارائه می کنند.

این در حالی است که، وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس درباره آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت‌های ایران خودرو و سایپا گفت: در صورت اصلاح قوانین یا مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، مساله افزایش سرمایه ایران‌خودرو و سایپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar