افزایش ۲ برابری تولید خودروهای سواری در ایران خودرو

بروزرسانی در: شنبه 19 بهمن 98 ساعت 18:01
افزایش 2 برابری تولید خودروهای سواری در ایران خودرو

مدیرعامل ایران ‌خودرو گفت: تولید خودروی سواری در این گروه در مقایسه با مدت مشابه سال اخیر دو برابر شده و تولید ایران‌ خودرو دیزل هم ۳۰ درصد افزایش تجربه کرده است.

«فرشاد مقیمی» ‌امروز (شنبه) در مراسم تحویل خودروهای آتش‌نشانی به وزارت راه و شهرسازی افزود: محور اصلی تولید، ساخت داخل محصولات است و تولید خودروی آتش نشانی که امروز به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری تحویل می‌شود با ۲۵ درصد ساخت داخل آغاز شده و به ۳۵ درصد رسیده و در تولیدات بعدی افزایش خواهد یافت.

وی یادآوری کرد: تا پایان سال دو دستگاه و تا اواسط سال آینده هم ۱۲ دستگاه خودروی آتش نشانی به کاربران عرضه خواهد شد.

آیین تحویل ۱۲ خودروی آتش نشانی ایرانی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

این خودروها از نوع شاسی FM 460 و تولید شرکت ایران خودرو دیزل هستند و پس از برگزاری مناقصه با تجهیزات ایرانی به امکانات آتش نشانی ویژه فرودگاه‌ها تجهیز شده‌اند.

هزینه ساخت و تولید خودرو آتش نشانی فوماتیک فرودگاهی نسبت به نمونه خارجی آن ۵۰ درصد کاهش داشته است .

طراحی و بومی سازی تکنولوژی ساخت ساز تمام آلومینیومی ، طراحی و بومی سازی سیستم  الکترونیک عملیات اطفا ء حریق ، راهبری و عملیات اطفاء به طور الکترونیکی از داخل کابین از مهم‌ترین امتیازات خودرو آتش نشان ایران خودرو دیزل است .

از مشخصات فنی خودروی آتش نشان فوماتیک فرودگاهی می‌توان به مخزن آب به ظرفیت ۱۱ هزار لیتر ، مخزن فوم با ظرفیت هزار لیتر ، مانیتور سقفی با قابلیت پرتاب آب به طول ۹۰ مترو پودر خشک به طول ۵۰ متر اشاره کرد.

مقیمی در ادامه بیان داشت: محصول ون «وانا» با بهره مندی از موتور ملی پایه گازسوز، نخستین ون گازسوزی است که با توان مهندسان کشور طراحی شده و به زودی عرضه خواهد شد.

مدیرعامل ایران‌ خودرو در پایان، خواستار ارائه مشخصات فنی محصولات مورد نیاز وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و تأمین توسط منابع داخلی شد و تاکید کرد: این موضوع علاوه بر حفظ اشتغال، صرفه جویی ارزی بالایی نصیب اقتصاد کشور خواهد کرد.

ایکوپرس

قیمت محصولات ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar