پیشرفت ایران خودرو پس از بازدید سرزده رییس جمهور

شنبه 20 فروردین 01 ساعت 10:23
پیشرفت ایران خودرو پس از بازدید سرزده رییس جمهور

گروه صنعتی ایران خودرو تحولات قابل توجهی در فاصله زمانی حدود یکماهه بازدید سرزده رییس جمهور رقم زده و این تغییرات نه تنها رویکردی شعاری ندارد بلکه عملگرا و به نفع مشتریان و بازار خودرو است.

نخستین دستاورد ایران خودرو در برنامه ریزی فشرده تلاش برای کاهش قابل توجه خودروهای دارای کسری قطعه در کف پارکینگ ها است که میزان آن فراتر از دستور رییس جمهور خواهد بود و در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۱ یعنی سیزدهم فروردین ماه نیز برنامه تجاری سازی ۴۵۰۰ خودرو دارای کسری قطعه در ایران خودرو عملی شد. لازم به ذکر است که تعداد خودروهای دارای کسری قطعه در پارکینگ های ایران خودرو ابتدای بهمن ماه سال گذشته حدود ۸۰ هزار دستگاه بوده است.

ایران خودرو در زمینه افزایش کیفیت محصولات اقدام به کاهش زمان پرداخت مطالبات قطعه سازان کرده است که دستاورد این راهکار می تواند امکان مطالبه‌گری در زمینه کیفیت از قطعه سازان باشد و همچنین رده بندی قطعه سازان و ردیابی قطعات نیز گام محکمی در زمینه افزایش کیفیت محصولات است که با جدیت و دقت بیشتری قرار است اجرایی شود.

همچنین در زمینه گارانتی برای افزایش اطمینان مشتریان و همچنین افزایش رضایت اقتصادی از خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که گارانتی خودروها به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر افزایش پیدا می کند که با استقبال وزیر صمت نیز مواجه شده است. لازمبه ذکر ست که به گفته مهدی خطیبی؛ مدیرعامل ایران خودرو این میزان افزایش گارانتی مشمول خودروهای مدل ۱۴۰۱ خواهد شد.

ایران خودرو دستاورد های قابل توجهی در راستای اصلاحات صنعت خودرو را نیز طی مدت ۳۰ روزه از بازدید سرزده رییس جمهور به ثبت رسانده که از آن جمله می توان به تحویل بیش از ۲۰هزار خودرو در طول ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد. این خودروساز همچنین به دنبال به روز رسانی تعهدات معوق تا ۱۵ اردیبهشت ماه . ایران خودرو همچنین در ماه های پایانی سال گذشته با عرضه گسترده خودرو به بازار تا حد قابل توجهی به تنظیم بازار و تثبیت قیمت‌ها کمک کرد.

لجستیک یا حمل خودروها از دیگر دغدغه های است که با اصلاحات می‌تواند موجب کاهش هزینه های تولید و عرضه خودرو در کشور شود. مهدی خطیبی؛ مدیرعامل ایران خودرو در این زمینه از برنامه این خودروساز برای حمل ۱۵درصد از محصولات به صورت ریلی در سال جدید و همچنین برنامه های متعدد برای کاهش محسوس هزینه های لجستیک خبر داده است که می تواند در توجیه پذیر شدن قیمت خودرو و پویایی اقتصادی نقش بسزایی داشته باشد.
محصولات تازه ایران خودرو در راهند
حذف خودرو سمند و ۴۰۵ از مهمترین وعده های ایران خودرو در راستای دستور رییس جمهور مبنی بر خروج خودروهای قدیمی از خط تولید بود که احتمالا با نسل جدید محصولات جایگزین خواهند شد.

یکی از مهمترین بخش های بازدید وزیر صمت از ایران خودرو در فروردین ۱۴۰۱ مربوط به بازدید از پروژه های جدید این خودروساز بود که با نام های K125 و TF21 شناخته می شوند. پروژه تازه TF21 که مدت زمان ۱۸ماهه برای نهایی‌سازی آن تعریف شده و همچنین پروژه K125 پروژه‌های استراتژیک جدید ایران خودرو هستند که احتمالا یکی از این دو پروژه میزبان نخستین پیشرانه ۳ سیلندر جدید ایران خودرو نیز خواهد بود تا نسلی جدید از خودروهای ایرانی قدم به میدان بگذارد.

این پروژه قرار است به خودرویی در کلاس Bمنجر شود که استاندارد های روز کشور را نیز پاس می کند. این خودرو قابلیت اجرای استانداردهایی مانند تصادف با عابر پیاده، سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، راهنمایی راننده در تعویض دنده، سیستم پایداری الکترونیکی و کاهش مصرف سوخت را دارد و پوشش‌دهنده استانداردهای خودروسازان معتبر جهانی است. طی ایام تعطیلات نوروز امسال، زیرساخت تجهیزاتی برخی از آزمون‌های ذکر شده برای نخستین بار در کشور تامین و انجام شده است.

تجهیز به موتورهای به روز و کم مصرف سری TU از جمله ویژگی‌های این محصول است که در گام نخست با گیربکس دستی و اتوماتیک و در مرحله بعد با موتور سه استوانه IK3 تولید و عرضه خواهد شد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar