ایران خودرو باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند

دوشنبه 23 خرداد 01 ساعت 15:19
ایران خودرو باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند

عزت الله اکبری تالارپشتی در حاشیه برگزاری همایش ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، افزود: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند نام‌گذاری و شعار سال محدود به برگزاری جلسات و بدون داشتن خروجی لازم نشود و باید نسبت به تحقق شعار اقدامات موثر و جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی هم سرمایه فکری و هم سرمایه مالی دارد و چون دولت از این سرمایه عظیم غافل است، این ظرفیت معطل مانده، در صورتی که بخش دانش بنیان ظرفیت های عظیمی دارد که در حوزه قطعه و خودروسازی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اکبری تالارپشتی با بیان این که عملکرد گذشته صنعت خودرو کشور قابل دفاع نیست، گفت: دلیلی ندارد خودروساز به بهانه هایی مانند تحریم به‌روز نباشد.

وی تصریح کرد: سرمایه نیروی انسانی عظیم و متخصصی در دو خودروساز بزرگ کشور وجود دارد که اگر خودباوری باشد، این سرمایه می تواند به میدان بیاید و بسیاری از مشکلات خودروسازی را برطرف کند، توصیه ما در همه حوزه ها این است که حداکثر استفاده از ظرفیت های فکری و مالی بخش خصوصی به عمل آید.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که چنان چه بخش خصوصی را باور کنیم، امورات به صورت جهادی پیش می‌رود، گفت: اگر تفکرات ناکارآمد دولتی به جای مردم و بخش خصوصی و متخصصانی که سرمایه، تعصب و مدیریت کارآمدی دارند تصمیم گیرد، مشکلات بیش‌تر می شود.

وی تصریح کرد: توصیه ما این است که از تفکر دولتی فاصله بگیریم و از ظرفیت های دولتی برای سامان‌دهی بخش خصوصی در هر حوزه تولیدی استفاده شود.
اکبری تالارپشتی گفت: ساختار خودروسازان باید تغییر کند و با استفاده حداکثری از بخش خصوصی، مدیریت جهادی و کارآمد حاکم شود.

وی تصریح کرد: مدیر توانمند و در تراز جمهوری اسلامی کسی است که در شرایط سخت کار کند؛ به ویژه در خودروسازی توانمندی بالایی داریم و باید با مدیریت قوی از توان بخش خصوصی، دانش بنیان‌ها و نیروهای موجود در ایران خودرو استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در دو حوزه قانون و نظارت بر اجرا، آمادگی کامل دارد تا در صورتی که موانع و مقرراتی برای حمایت از ظرفیت های بخش خصوصی و دانش بنیان وجود دارد که با حذف آن حرکت در این مسیر تسریع می شود، نسبت به آن اقدام کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar