ایران خودرو دیزل تعهد عقب افتاده ندارد

چهارشنبه 7 اردیبهشت 01 ساعت 09:20
ایران خودرو دیزل تعهد عقب افتاده ندارد
مدیرعامل ایران خودرو دیزل ضمن اشاره به انجام تمامی تعهدات این شرکت در سال ۱۴۰۰ گفت: انتظار داریم با انجام مراحل قیمت گذاری تونلند اتوماتیک بنزینی، پیش فروش و عرضه این پیکاپ از نیمه دوم سال جاری آغاز شود.

جواد توسلی مهر با بیان این مطلب افزود: در سال ۱۴۰۰ برنامه تولید شرکت در تمامی محصولات کامیون، کشنده و اتوبوس و مینی بوس محقق و حتی بیش از برنامه و تعهدات انجام شد به طوری که براساس برنامه در پایان سال گذشته ۷۰ دستگاه مینی بوس آرین تولید و آماده عرضه گردید اما به رغم ارائه لیست به وزارت کشور، اعلام نیازی صورت نگرفت.

وی همچنین به اجرای توسعه ۷ محصول جدید ایران خودرو دیزل در سال گذشته اشاره کرد و افزود: کشنده آتامان از محصولاتی بود که در سال گذشته توسعه یافت و تا پایان سال گذشته ۵۰۰ دستگاه از این محصول پیش فروش شد و همچنین فروش و عرضه ۷۰۰ فوتون تونلند نیوفیس تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شد.

آغاز پیش فروش تونلند اتومات از نیمه دوم امسال

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه از برنامه تولید ۷ هزار دستگاه انواع کشنده در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: سقف محصولات داخلی ایران خودرو دیزل در حوزه انواع کامیون و کمپرسی و کشنده حدود ۱۱ هزار دستگاه است و در بخش اتوبوس و مینی بوس نیز تولید ۲۲۰۰ دستگاه در سال ۱۴۰۱ هدف گذاری شده است.

توسلی مهر همچنین در خصوص برنامه تولید و عرضه پیکاپ فوتون تونلند اتومات گفت: با قیمت گذاری این محصول، پیش فروش و عرضه تونلند اتوماتیک بنزینی از نیمه دوم امسال آغاز می شود.

به گفته وی در محصول فوتون تونلند اتومات، تغییراتی از سوی شرکت فوتون صورت گرفته که تاکنون در قیمت این محصول اعمال نشده است.

فوتون تونلند اتومات نقطعه عطفی در بازار پیکاپ های کشور

وی با این حال پروسه شماره گذاری و کسب مجوزهای استانداردی را مانعی برای فروش و عرضه سریع این محصول اعلام کرد و گفت: هم اکنون این محصول در ایران خودرو دیزل تولید و آماده عرضه است اما فرایند شماره گذاری و صدور و تمدید مجوزها به صورت ماهانه از سوی سازمان استاندارد و مباحثی مانند ایمارک و تایید نوع ( TA) از مواردی است که خارج از اراده شرکت است و باید این فرایند در عرضه محصولات طی شود.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با این حال تولید و عرضه پیکاپ تونلند اتوماتیک را نقطعه عطفی در بازار پیکاپ های موجود کشور دانست و تاکید کرد: بر اساس فیدبک های خوبی که نسبت به مشحصات فوتون تونلند اتومات از بازار و گروه کسب شده است پیش بینی می شود پیش فروش این محصول با استقبال خوب و تقاضای بالایی مواجه شده و حجم بسیار بالایی از بازار را به خودش اختصاص دهد.

توسلی مهر در پایان در خصوص میزان تولید و فروش اتوبوس برقی از محصولات جدید ایران خودرو دیزل گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برقی تولیدی ایران خودرو دیزل به فروش رسید که از این میزان ۲۰۰ دستگاه به وزارت کشور و ۵۰ دستگاه نیز به شهرداری تهران اختصاص دارد.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar