دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده پژو ۲۰۷

یکشنبه 1 آبان 01 ساعت 10:46
دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده پژو 207

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با اعلام این خبر گفت: عزم ایران‌خودرو برای تحول در حوزه‌های استاندارد و توسعه آن در محصولات از هر زمانی جدی‌تر بوده و نتایج عینی و توسعه استانداردها، گواهی بر عملیاتی شدن آن است.

محسن رضایی‌منش افزود: با دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده برای محصول تارا و ایجاد زیرساخت مهندسی و نیازمندی‌های این استاندارد در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، برای نخستین بار تحولی بنیادین در این حوزه محقق شده و هم‌اکنون محصول پژو ۲۰۷ نیز آزمون ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی با بیان این‌که ارتقای سطح ایمنی و کیفی و بهبود عملکرد این محصول در جذب انرژی‌های برخورد با عابر پیاده سبب شد تا آزمون ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پشت سر گذارد، گفت: ۲۰۷ پس از خودروهای تارا، رانا و دنا، چهارمین محصول ایران خودرو است که در سطح استاندارد به‌روز و سخت‌گیرانه ایمنی عابر پیاده ECE R127 ارتقا یافته است.

معاون تحقیقات، توسعه و تکوین محصول ایران‌خودرو در تشریح این آزمون گفت: آزمون موصوف که شبیه‌سازی برخورد پا و سر عابر پیاده با قسمت‌های مختلف سپر و در موتور است، در یک مرکز تست معتبر اروپایی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مرکز صدور ایمارک انجام شده و محصول P207 موفق شد تمامی الزامات استاندارد ECE R127 را تامین کرده و مورد تایید نمایندگان رسمی و قانونی مرکز صدور ایمارک قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: مراحل فنی و قانونی صدور تاییدیه بین‌المللی E mark در حال انجام است.

رضایی منش با اعلام این‌که با هماهنگی و استفاده از حوزه‌های دانش‌بنیان، بررسی‌های مهندسی در دستور کار ارتقای استانداردها است، گفت: پیش از انجام این آزمون، محاسبات مهندسی و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری تصادف با عابر پیاده انجام شده و بررسی‌های لازم و بهبود عملکرد ناحیه برخورد، برای کاهش ضربات وارده به عابر پیاده، انجام شده است.

 وی با بیان این‌که با رهنمودهای ابلاغی و حمایت‌های سازمان ملی استاندارد، ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ تحول اساسی در حوزه کیفیت و ارتقای استانداردها داشته، تاکید کرد: با انجام این مهم و ارتقای سطح استانداردی P207، گام مهم و موثر دیگری را در راستای ارتقای سطح کیفی و ایمنی محصولات برداشته‌ شد. 

رضایی‌منش در پایان گفت: تارا، دنا، رانا و ۲۰۷ چهار محصول مجهز به استاندارد ایمنی عابر پیاده هستند که سه محصول در سال ۱۴۰۱ ارتقا یافته که رکوردی بی‌سابقه به شمار می‌رود.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar