تبدیل اجباری خودروهای پژو ۲۰۷، رانا پلاس و تارا

بروزرسانی در: شنبه 11 آذر 02 ساعت 14:38
تبدیل اجباری خودروهای پژو 207، رانا پلاس و تارا

اقدام ایران‌خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشد و بهانه‌ای برای عدم‌تحویل خودرو نداشته باشند.

عباس علی‌آبادی وزیر صمت پیشتر اعلام کرده بود، خودروسازان مطلقاً طبق قانون حق ندارند خریداران را مجبور به خرید اجباری محصول خود کنند و باید براساس قرارداد عمل کنند.

با وجود این، شرکت‌های خودروسازی و به‌ویژه ایران‌خودرو بی‌توجه به این موضوع مشتری را مجبور می‌کنند با پرداخت هزینه‌ای بالاتر خودروهای ارتقایافته را خریداری کنند و در غیر این صورت پول آنها را برمی‌گردانند.

این گونه اقدام ایران‌خودرو در الزام مشتریان به تغییر خودرو در حالی انجام می‌شود که باید براساس قانون متعهد به قرارداد خود با مشتری باشند و بهانه‌ای برای عدم‌تحویل خودرو نداشته باشند اما متأسفانه بهانه استانداردهای ۸۵گانه باعث شده است مشتری را در شرایطی قرار دهند که یا باید خودروی جدید را بخرد یا خودرویی به او تعلق نمی‌گیرد.

البته وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بود: "خودروسازان به من گفته‌اند که «به مشتریان توصیه می‌کنند خودرویی را جای خودروی دیگر خریداری کنند»،‌ حالا مشتری می‌تواند توصیه را نپذیرد."، اما عملاً خبری از توصیه نیست و مشتری که ماه‌ها در انتظار خودروی ثبت‌نامی خود در سامانه یکپارچه است به‌یک‌باره با فراخوانی از شرکت روبه‌رو می‌شود که؛ "محصول ثبت‌نامی شما تغییر کرده است و می‌توانید این خودروی جدید را خریداری کنید."
این در حالی است که در زمان تنظیم قرارداد مشتری با توجه به سبد درآمدی اقدام به خرید خودرو می‌کند و خودروساز نباید با شگرد تغییرات چند آپشن مشتری را ملزم به خرید خودروی جدید کند.

در زمان حاضر مشتریان پژو۲۰۷ دستی امکان تحویل خودروهای خود را ندارند و ایران‌خودرو می‌گوید: "باید پژو۲۰۷ جدید را خریداری کنید"، که در این شرایط خریدار باید ۱۵۰ میلیون تومان پول بیشتری را به حساب شرکت واریز کند.

علاوه بر این تبدیل اجباری تارا دستی ساده به تاراv1پلاس هم باعث نارضایتی مردم شده است و تاکنون هیچ مرجعی از جمله سازمان حمایت پاسخی به این موضوع نداده است.

خودرو راناپلاس هم مشمول این تبدیل اجباری شده است و افرادی که سال گذشته برای خرید راناپلاس ثبت‌نام کرده‌اند اکنون مجبورند خودروی راناپلاس ارتقایافته را دریافت کنند و ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر به حساب شرکت واریز کنند.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "تبدیل اجباری خودروهای پژو ۲۰۷، رانا پلاس و تارا"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
سرفراز
مهمان

با سلام. چرا باید مردم ۱۸۰ مبلیون تومان بابت رفع نقص خودرو پول اضافه بدهند. مگر کم خودرو را گران کردند؟؟ انحصاری کردن صنعت خودرو کیفیت را نتنها پایین اورده بلکه جیب مردم رو هم خالی کرده. کسی هم به داد مردم نمیرسه