تولید سیستم ترمز ۳ محصول ایران خودرو

بروزرسانی در: چهارشنبه 16 بهمن 98 ساعت 13:19
تولید سیستم ترمز 3 محصول ایران خودرو

مدیرعامل شرکت آذین تنه تولید سیستم ترمز خودروهای داخلی را برعهده دارد.

مصطفی نکونظر، مدیرعامل آذین تنه در خصوص فعالیت این شرکت گفت: فعالیت این شرکت از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده و در آن زمان در زمینه سیستم ترمز خودروهای سنگین فعال بودیم. از سال ۱۳۷۳ هم در زمینه خودروهای سبک ادامه فعالیت دادیم.وی گفت: برای خودروی ۳۲۲ ایران ‌خودرو هم تأمین سیستم ترمز را انجام می‌دهیم. هم اکنون برای تولید هیچ مشکلی نداریم. همکاری ما با چین بسیار محدود است و بیشتر مواد اولیه پلیمری را از منابع اروپایی تأمین می‌کنیم.

نکونظر افزود: ما از منابع بانکی استفاده می‌کنیم و باید تولید را متوقف نکنیم. هم اکنون ما با مشکل مالی رو به رو نیستیم. خطی که امروز قرار است راه‌اندازی شود مربوط به تولید سیستم ترمز عقب خودرو به طور دیسکی است که برای اولین بار در این شرکت انجام می‌شود. این سیستم مربوط به رانا دنا و پژو ۴۰۵ ELX است. تقریباً در سال ۳۰ میلیون دلار ارزبری داشتیم که با این کار کاهش ارزبری را در پی خواهیم داشت.

مدیرعامل آذین تنه گفت: در آغاز تولید تعداد کمتری است ولی برای هزار دست در روز برنامه‌ریزی شده است. شرکت آذین تنه تحت لیسانس شرکت بوش فعالیت می‌کند و از دانش فنی استفاده کرده است. به خاطر این که مواد اولیه وابسته به نرخ ارز هست و مواد اولیه داخلی مثل انواع فولادها و هر ماده دیگر چون ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد ظرفیت کارخانه فعال است و دلیل فعال نبودن ۳۰ درصد مابقی مربوط به تأمین مواد اولیه است. مشکل بیشتر تأمین قطعات نیمه ساخته است و با توجه به این که تامین‌کننده‌های قطعات محدود هستند در زمینه افزایش تولیدات هستیم.

گسترش نیوز

قیمت محصولات ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar