تکمیل خودروهای ناقص ایران خودرو تا ۴ ماه آینده

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 18:48
تکمیل خودروهای ناقص ایران خودرو تا 4 ماه آینده

مدیر عامل ایران خودرو از تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه تا ۴ماه آینده خبر داد.

هاشم یکه‌زارع  در خصوص آمار اعلام شده در خصوص  شمار خودرو‌های ناقص، بیان کرد: کم‌تر از ۱۰۰هزار خودروی ناقص داریم و اینکه اعلام می‌کنند ما ۱۰۰ هزار خودروی ناقص داریم درست نیست.

وی ادامه داد: یکسری تولید جاری داریم و تعدادی هم خودرو در کف کارخانه مانده‌اند و هر دو باید با هم پیش بروند اما ظرف ۴ماه آینده خودرو‌های ناقص تکمیل خواهند شد.

یکه زارع همچنین با اشاره به مطالبات معوق قطعه‌سازان گفت: طبق مصوبه سال پیش قرار بود جمعاً به مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت شود که ۴ هزار میلیارد تومان آن ریالی و ۸۴۴ میلیون یورو ارز بود؛ از این میزان ۴ هزار میلیارد تومان ریالی تقریباً پرداخت شده و ما هم تا حدودی مطالبات قطعه‌سازان را داده‌ایم اما اگر ۸۴۴ میلیون یورو (تسهیلات ارزی) هم تأمین شود و در اختیار خودروسازان و قطعه‌سازان قرار گیرد موتور تولید روشن خواهد شد.

او اضافه کرد: البته بعضی‌ها اظهار می‌کنند که اگر این مبلغ ارزی نیز به صورت ریالی پرداخت شود راهکار بهتری است که باید بررسی شود.

مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرد: قطعه‌سازان ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات را کافی نمی‌دانند ولی اگر تسهیلات ارزی در کنار آن پرداخت شود برای امسال کافی است و منجر به برون رفت از شرایط فعلی خواهد شد.

وی همچنین به مسئله خصوصی سازی گروه‌های خودروسازی اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت وعده داده تا پایان سال جاری و حداکثر تا سال ۹۹، گروه‌های خودروسازی واگذار خواهند شد، اگر این تصمیم جدی گرفته شود و مانند وعده‌های گذشته نباشد، این اقدام در مدت تعیین شده غیرممکن نیست.

اقتصاد آنلاین

قیمت محصولات ایران خودرو 

فروش فوری ایران خودرو 

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar