خودروهاى ناقص ایران خودرو به صفر خواهد رسید

شنبه 18 آبان 98 ساعت 16:23
خودروهاى ناقص ایران خودرو به صفر خواهد رسید

مدیر عامل ایران خودرو از انجام رایزنی‌هایی براى تأمین تقدینگى این گروه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک خبرهاى خوشى در این زمینه اعلام خواهد شد.

فرشاد مقیمى  در خصوص چگونگى تأمین نقدینگى ایران خودرو با وجود لغو تخصیص منابع ارزى از سمت بانک مرکزى توضیح داد: بخشى از نقدینگى ما از طریق سرفصل‌های درآمدى مانند تحویل خودروهاى ناقص تأمین می‌شود و تاکید ما این است که این نقدینگى صرف تولید شود نه موارد غیر تولیدى.

وى افزود: همچنین رایزنی‌هایی براى تأمین نقدینگى انجام داده‌ایم که تا چند روز آینده خبر خوش آن اعلام خواهد شد.

مقیمى در مورد روند تکمیل خودروهاى ناقص کف کارخانه بیان کرد: ظرف دو ماه، ۳۰هزار خودروى ناقص کف کارخانه به همت قطعه سازان تکمیل و تحویل مشترى داده شده و در مدت کوتاه تعداد این خودروها به صفر خواهد رسید و دیگر تولید خودروى ناقص نخواهیم داشت.

وى در خصوص تأثیر میزگردهاى داخلى سازى قطعات بر تکمیل خودروهاى ناقص تاکید کرد: سیاست داخلى سازى براى تمام تأمین کنندگان قطعه در دستور کار قرار دارد، تا کنون هم ۱۹قطعه که وارداتى بوده داخلى سازى شده و این اقدام تأثیر بسزایى در تکمیل خودروهاى ناقص داشته است.

مقیمى با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام گرفته در صنعت خودرو، تحریم‌ها دیگر اثر چندانى ندارند، در خصوص شرایط این شرکت در نیمه دوم امسال یادآوری کرد: ابتدا هدف ما تکمیل خودروهاى کف کارخانه و سپس افزایش تیراژ است که با این اهداف و اقدامات انجام شده امیدواریم در نیمه دوم سال زیان ده نباشیم.

اقتصادآنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar