داخلی سازی قطعات وارداتی هایما در ایران خودرو

دوشنبه 23 خرداد 01 ساعت 12:59
داخلی سازی قطعات وارداتی هایما در ایران خودرو

بیژن زاهدی فرد افزود: شرکت ایران خودرو خراسان قطعات وارداتی دو محصول ۵S و ۷S پلاس از شرکت هایما را مونتاژ کرده است و آنها را تولید می کند.

وی از افزایش ظرفیت تولید خودروهای شاسی بلند خبر داد و گفت: علاوه بر افزایش تیراژ تولید ۵S و ۷S هایما پلاس برنامه تولید هایما ۸S در دستور کار ایران‌ خودرو خراسان قرار دارد که طبق هدف‌گذاری انجام شده، امسال به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: همزمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) خط تولید وانت آریسان ۲ با تولید روزانه ۲۰ دستگاه آغاز شد که با افزایش تولید آن و ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی جدید تا پایان سال می توان به تولید ۴۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال رسید.

زاهدی فرد افزود: خودرو وانت آریسان ۲ کاملا داخلی بوده و با استفاده از ظرفیتهای شرکتهای دانش بنیان تغییراتی در آن ایجاد شده است که از جمله آن طراحی و ساخت شاسی یکپارچه این خودرو برای اولین بار در ایران با استفاده از دانش بومی است.

وی اضافه کرد: تنوع رنگی محصول، افزایش قدرت موتور، افزایش حجم منبع گاز سی. ان. جی و افزایش امکانات رفاهی سرنشین و راننده از سایر تغییرات وانت آریسان ۲ است.

وی در خصوص جذب نیروی جدید در ایران خودرو خراسان نیز، گفت: با توجه به برنامه های شرکت در سال جاری به تناسب افزایش تولیدی که در محصولات خواهیم داشت، نیروی انسانی مورد نیاز را نیز به مرور جذب خواهیم کرد.

هم اینک شرکت ایران خودرو خراسان ۲ مدل از خودروی "هایما" و پژو ۴۵ اس. ال. ایکس و پژو پارس تولید می کند و ظرفیت اسمی تولیدش در طول سال، ۱۶۸ هزار دستگاه است. این شرکت به عنوان یکی از ۶ سایت زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar