دردسر حواله داران خودروی تارا

بروزرسانی در: دوشنبه 22 آبان 02 ساعت 09:38
دردسر حواله داران خودروی تارا

حدود دو هفته از تجمع حواله‌داران خودروی تارا با موعد تحویل زمستان می‌گذرد که گویا نه‌تن‌ها مشکل این مشتریان حل نشده، بلکه به سردرگمی آنان افزوده شده است.

 پس از اعلام قیمت هشت محصول ارتقایافته ایران خودرو از سوی شورای رقابت، این شرکت بر حسب اجبار سازمان استاندارد، مجبور به توقف تولید خودرو‌های فاقد استاندارد شد و برای تعهدات خود، طرح‌های تبدیل ارائه کرد که اتفاق عجیبی نبود.

شورای رقابت به دنبال افزایش قیمت محصولات است؟

نکته عجیب این است که ایران خودرو، محصول تارا را از همان ابتدا با استاندارد‌های بالاتر از سایر محصولات، راهی بازار کرد که در آینده، مشکلی از جهت استاندارد نداشته باشد. سپس در ابتدای سال جاری نیز، امکانات دیگری به آن افزوده شد تا خودرو استاندارد‌های فوق را پاس کند؛ بنابراین خودروی جدیدی که شورای رقابت برای آن‌ها، حدود ۱۸۵ میلیون و ۲۸۵ میلیون تومان قیمت بالاتری ارائه کرده، چندان موجه و قابل قبول نیست.

از سوی دیگر زمانی که شورای رقابت، قیمت بسیار بالاتری نسبت به مدل‌های کم‌آپشن‌تر همان خودرو در نظر می‌گیرد، بسیار واضح است که شرکت‌های خودروساز به‌راحتی می‌توانند از این مورد سوءاستفاده کنند.

طبق پیگیری‌های تجارت‌نیوز از مشتریان تارا، به‌رغم اتمام زمان تکمیل وجه برای خودرو تارا V1 (نسخه جدید و البته گران‌تر)، شرکت ایران خودرو هیچ پاسخ قطعی در مورد اجباری یا اختیاری بودن تکمیل وجه این خودرو به مشتریان ارائه نمی‌کند.

بندی درباره تبدیل خودرو وجود ندارد

یکی از بند‌هایی که اکنون ثبت‌نام‌کنندگان خودرو با مراجعه به وب‌سایت سامانه یکپارچه مشاهده می‌کنند، بند «امکان تغییر تیپ و مدل خودرو با توجه به برنامه تولید و استاندارد‌های مصوب توسط خودروسازان وجود دارد» است؛ بنابراین می‌توان گفت که مشتریان با آگاهی از بند موجود، اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند؛ اما چنین نیست.

چراکه تعهدات این شرکت در مورد مشتریان، مربوط به مرحله اول سامانه یکپارچه فروش خودرو بوده و ایران خودرو حتی در مرحله دوم، حضور نداشت. بند ذکر شده در مورد احتمال تغییر خودرو، پس از اتمام مرحله اول و پیش از آغاز ثبت‌نام مرحله دوم، به بند‌های موجود سامانه یکپارچه اضافه شده و این مشتریان در زمان انتخاب خودرو، از اضافه شدن بند مذکور، بی‌اطلاع بوده‌اند.

تصویر پایین سمت راست، قوانین و بند‌های مربوط به مرحله اول سامانه یکپارچه است و تصویر سمت چپ، به اطلاعات مشتریان در وب‌سایت فروش شرکت ایران خودرو مربوط می‌شود که هیچ بندی از امکان تغییر تیپ و مدل خودرو به چشم نمی‌خورد.

بندی درباره تبدیل خودرو تارا وجود ندارد

اما پاسخی که تمامی شرکت‌های خودروساز برای این مشتریان دارند این است که شرکت‌ها، تا زمانی که مبلغی از سوی مشتریان دریافت نکرده باشند، هیچ تعهدی مبنی بر تحویل خودرو در زمان مقرر ندارند و وظیفه سامانه یکپارچه، صرفاً مشخص کردن ترتیب تحویل خودرو به مشتریان بوده است.

در چنین شرایطی وظیفه وزارت صمت به عنوان متولی و مجری این نوع از فروش خودرو، این است که به عنوان نهاد ناظر، نحوه تحویل خودرو به مشتریان را از سوی خودروسازان رصد کرده و امکان سوء‌استفاده از آنان را سلب کند.

تجارت نیوز

تارا

معایب تارا

مزایا تارا اتومات

قیمت خودروی K132 چقدر خواهد بود؟

نگاهی به خودروی جدید شرکت ایران خودرو / K132 را بیشتر بشناسید

تولید آزمایشی K132 در شهریور ماه

خودروی K132 باعث غرور ملی است

پیش بینی قیمت خودرو K132

خودرو K132 ثمره همکاری شرکت‌های دانش بنیان و قطعه سازان برتر داخلی است

شرایط فروش تارا اتوماتیک ایران خودرو/ مهر ۱۴۰۲

پیش بینی قیمت محصول جدید ایران خودرو

ثبت نام ۶۰ هزار نفر برای خرید K132

محصول جدید ایران خودرو را بیشتر بشناسید

محصول جدید ایران‌ خودرو مطابق سلیقه مصرف‌کنندگان طراحی شده است

جزئیات بیشتر درباره خودروی K132

نام محصول جدید ایران ‌خودرو اعلام شد

خودرو جدید تارا رونمایی شد

محصول جدید ایران خودرو «تارا» را بیشتر بشناسید

داخلی سازی و طراحی شبکه برق و الکترونیک تارا

ویژگی‌های خودروی تارا دو مدل دستی و اتوماتیک

محصول جدید ایران ‌خودرو تارا را بیشتر بشناسید

تارا به راحتی قابلیت صادرات را خواهد داشت

موتور تارا در مدار تولید

قیمت تارا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "دردسر حواله داران خودروی تارا"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Mojtaba
مهمان

درود دمتون گرم که پیگیری میکنید منم تارا دستی ثبت نام کردم حالا پیامک تارا پلاس برام فرستادن هنوز نمیدونیم چه کنیم
اینجور که پیداس خودرو ساز ها بیشتر از خلاقیت در تولیدات وافزایش کیفیت در حال حیله گری هستن…