زمان بازگشایی نماد ایران خودرو مشخص شد

چهارشنبه 17 اردیبهشت 99 ساعت 15:30
زمان بازگشایی نماد ایران خودرو مشخص شد

معاون اقتصادی ایران خودرو با ذکر علت طولانی شدن فرایند ثبت سرمایه جدید در اداره ثبت شرکت‌ها، زمان بازگشایی نماد بزرگترین شرکت بورس ایران را اعلام کرد.

شهاب الدین شمس معاون اقتصادی ایران خودرو در خصوص آخرین وضعیت ایران‌ خودرو پس از توقف نماد در ۲۷ اسفند و برگزاری مجمع فوق‌العاده برای افزایش سرمایه ۱۸۷۲ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و بازگشایی نماد به بورس پرس گفت : فرایند ثبت سرمایه جدید و بیش از ۳۰٫۱ هزار میلیارد تومانی به خاطر حجم زیاد گزارش‌های درخواستی اداره ثبت شرکت‌ها طولانی شد اما طی یکی دو روز آینده نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: اعمال افزایش سرمایه بیش از ۲۸٫۵ هزار میلیارد تومانی “خودرو” یکی از بزرگترین افزایش سرمایه‌ها در بازار سرمایه ایران بود که طی آن سرمایه اسمی شرکت از سه محل تجدید ارزیابی ماشین آلات ، زمین و سرمایه گذاری‌ها از ۱٫۵۳ به ۳۰٫۱ هزار میلیارد تومان رسید و اداره ثبت شرکت‌ها هم خواهان گزارش‌های متعدد و حجیم بود.

این مقام مسئول افزود: با این اوصاف انتظار می‌رود تا آخر هفته فرایند ثبت سرمایه جدید نهایی و هفته آینده نماد شرکت با تولدی دوباره در تابلو معاملات بورس باز شود.

شمس با اشاره به اینکه ایران خودرو از لحاظ سرمایه اسمی به بزرگترین شرکت بورس ایران تبدیل شده یادآوری کرد: با توجه به جایگاه ایران خودرو در بورس ، برنامه‌های متعددی برای مدیریت بهینه فرایند کسب و کار و بکارگیری شبانه روزی انواع روش‌ها مدنظر ایران خودرو است .

بورس پرس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar