معایب پژو ۴۰۵ SLX

بروزرسانی در: پنج شنبه 28 فروردین 99 ساعت 18:10
معایب پژو 405 SLX

پژو 405 SLX یکی از سدان‌های داخلی‌سازی شده شرکت ایران خودرو است که سعی دارد ویژگی‌های مثبت 405 معمولی را با ظاهری بروز و پیشرانه‌ای مدرن ارائه دهد و کسانی که به دنبال ایمنی بیشتر، کابین راحت‌تر و سواری بهتر هستند را به سمت خود بکشاند. البته در سوی دیگر معایب پژو 405 SLX نیز باعث می‌شوند تا خریداران این رده قیمتی نسخه GLX معمولی را به نمونه به‌روزرسانی شده ترجیح دهند یا اینکه محصولات خانواده سمند را خریداری کنند.

عرضه نمونه‌های فیس‌لیفت شده از محصولات قدیمی و یا ارائه ترکیبی از خودروهای مختلف در قالب یک محصول جدید، از رویه‌های مرسوم خودروسازان داخلی در طی دهه‌های گذشته بوده که دلایل آن را همه می‌دانیم. پژو ۴۰۵ SLX نیز حاصل به کارگیری چنین ایده‌هایی است و سعی دارد با ظاهری جدید و پیشرانه‌ای جوان‌تر، جانی تازه به سدان سالخورده فرانسوی ببخشد. تولید این تیپ از پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۸۸ و با نام ۴۰۵ اس ال ایکس آغاز شد و تا به امروز نیز ادامه یافته است.
پژو ۴۰۵ SLX یکی از سدان‌های داخلی‌سازی شده شرکت ایران خودرو است که سعی دارد ویژگی‌های مثبت ۴۰۵ معمولی را با ظاهری بروز و پیشرانه‌ای مدرن ارائه دهد و کسانی که به دنبال ایمنی بیشتر، کابین راحت‌تر و سواری بهتر هستند را به سمت خود بکشاند. البته در سوی دیگر معایب پژو ۴۰۵ SLX نیز باعث می‌شوند تا خریداران این رده قیمتی نسخه GLX معمولی را به نمونه به‌روزرسانی شده ترجیح دهند یا اینکه محصولات خانواده سمند را خریداری کنند.
سدان‌های خانوادگی داخلی همواره جز محصولات پرفروش بازار خودرو بوده‌اند، هرچند که خودروسازان داخلی تمایل چندانی به بروزرسانی این رده از محصولات نشان نمی‌دهند. عمده توان پژو ۴۰۵ SLX برای رقابت در این رده، صرف زورآزمایی با دیگر محصولات ایران خودرو نظیر پژو ۴۰۵ GLX و سمند LX می‌شود. از محصولات خانواده سایپا نیز ساینا در این رده حضور دارد که به دلیل مصرف سوخت بهینه، سهولت استفاده در مسیرهای درون‌شهری و حس نوآورانه‌ای که دارد، به گزینه خرید برخی مشتریان ایرانی تبدیل شده است. در این مطلب از سایت Z4CAR قصد داریم به بررسی «معایب پژو ۴۰۵ SLX» پرداخته و مشکلات این سدان ایرانیزه را با نگاهی دقیق بررسی کنیم. اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد پژو ۴۰۵ SLX به دست آورید، در ادامه با ما همراه شوید.

کیفیت ساخت پایین

کیفیت ساخت پایین 405 slx

کیفیت پایین ساخت یکی از نقایص عمده خودروهای داخلی در طی دو دهه گذشته است که جزو معایب پژو ۴۰۵ SLX نیز به شمار می‌رود. استفاده از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت موجب می‌شود تا کابین خودرو در مدت زمانی کوتاه پس از خرید، صداهای عجیب و ناخواسته تولید کند. همچنین ادوات کنترلی و کلیدهای خودرو نیز چندان مستحکم نیستند و امکان شکستن آن‌ها در درازمدت وجود دارد.
تنزل کیفیت ساخت در مباحث فنی نمود بیشتری برای مصرف‌کننده دارد. مشکلات مربوط به سیستم برقی و سوختن بدون دلیل فیوزها و سنسورها از جمله معایب مشترک محصولات پژو در ایران هستند. قطعات فنی خودرو نیز عمر کوتاه‌تری از مدت زمان استاندارد خود دارند و شما را به تعمیرات زودهنگام مجبور خواهند کرد.
کیفیت ساخت بدنه نیز به علت استفاده از قالب‌های بی‌کیفیت تعریف چندانی ندارد و باید انتظار دیدن فاصله‌های مشهود بین لبه در یا گلگیر خودرو را داشته باشید. با افزایش شدید قیمت خودرو در بازار و سه برابر شدن قیمت پژو ۴۰۵ SLX طی ماه‌های اخیر، کیفیت ساخت پایین این خودرو بیشتر از گذشته در نظر مشتریان و مالکان جلوه کرده و سبب ایجاد نارضایتی در آن‌ها می‌شود. هیچ مصرف‌کننده‌ای اکنون انتظار ندارد پس از پرداخت وجهی نسبتا بالا برای خرید خودرو داخلی، در کوتاه مدت با مشکلات ناشی از مونتاژ و کیفیت پایین قطعات به دردسر کشانده شود.

چهره‌ای نه چندان جدید

طراحی 405 slx

ایران خودرو پژو ۴۰۵ SLX را به عنوان فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ GLX معرفی کرد و امیدوار بود این خودرو در نظر مشتریان ایرانی، متفاوت از ۴۰۵ سنتی جلوه کند. با این وجود در عمل این اتفاق در بازار رخ نداد و بسیاری از مشتریان با ظاهر پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ارتباط برقرار نکردند. این مساله نیز یکی از معایب پژو ۴۰۵ SLX محسوب شده و دلیلی برای فروش ناامید‌کننده آن در بازار است.
ایران خودرو فرآیند فیس لیفت پژو ۴۰۵ را با نهایت سرعت پیش برده و تغییرات اندکی را در این خودرو اعمال کرده است. برای مثال می‌توان به اضافه کردن مه شکن‌های دایره‌‌ای شکل جلو اشاره کرد که البته در نسخه‌های اصلی فرانسوی نیز به صورت مستطیلی حضور داشتند و ایران خودرو آن‌ها را از روی پژو ۴۰۵ GLX حذف کرده بود. ظاهر کلی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس در نظر مخاطبان ایرانی یک فیس‌لیفت ناشیانه محسوب می‌شود؛ به همین دلیل بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی خرید پژو ۴۰۵ GLX را نسبت به این خودرو ترجیح دادند.

پیشرانه ناهماهنگ

پیشرانه 405 slx

پیشرانه پژو ۴۰۵ به علت آن‌که مطابق استانداردهای دهه هشتاد میلادی ساخته شده بود، مصرف سوخت زیادی را در سیکل ترکیبی ثبت می‌کرد. این مساله پس از افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی سوخت به مشخصه‌ای مهم برای خریداران ایرانی تبدیل شد و فروش پژو ۴۰۵ را تحت تاثیر قرار داد. این سدان پژو یکی از ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات ایران خودرو محسوب می‌شود و سودآوری هنگفتی برای این کارخانه دارد. به همین دلیل ایران خودرو تصمیم گرفت از پیشرانه مدرن‌تر و کم‌مصرف پژو ۲۰۶ روی پژو ۴۰۵ استفاده کند.
این ایده در ابتدا جالب به نظر می‌رسید، اما در عمل اجرای آن با مشکلاتی روبرو شد. درست است که موتور TU5 مصرف سوخت و استهلاک کمتری را نسبت به پیشرانه قدیمی‌تر XU7 ثبت می‌کند، اما برای بدنه سنگین پژو ۴۰۵ چندان مناسب نیست و تاثیر منفی روی شتاب و کشش خودرو گذاشته است. با توجه به آن‌که پژو ۴۰۵ SLX یک خودرو خانوادگی محسوب می‌شود و معمولا برای مسافرت یا رفت‌وآمدهای چند نفری مورد استفاده قرار می گیرد، کمبود قدرت و کشش خودرو هنگام تکمیل بودن ظرفیت خودرو بیش از پیش نمایان شده و ممکن است افرادی که چالاکی خودرو برایشان اهمیت فراوانی دارد را از خریدشان پشیمان کند!

کمبود امکانات رفاهی

کمبود امکانات رفاهی 405 slx

با وجود آن‌که پژو ۴۰۵ SLX نسخه فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود، در بخش امکانات رفاهی به جز چند مورد جزئی هیچ تفاوتی با نسخه GLX ندارد و این مورد نیز یکی دیگر از معایب پژو ۴۰۵ SLX است. در روزگاری که مشتریان ایرانی با هجوم خودروهای رنگارنگ چینی به بازار، دچار تغییر سلیقه شده و به خودروهایی پرآپشن علاقه دارند، عرضه پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با حداقل امکانات رفاهی به هیچ وجه برای مصرف‌کننده راضی کننده نخواهد بود. پلتفرم پژو ۴۰۵ به شدت قدیمی است و تنها با افزودن امکانات رفاهی می‌توان خرید این خودرو ۳۰ ساله را برای مشتری جذاب جلوه داد.
بخشی از این کمبود امکانات به برنامه‌های بازاریابی ایران خودرو مربوط می‌شود. این شرکت انتظار دارد تا مشتریان برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر، وجه بالاتری را پرداخت کرده و به جای پژو ۴۰۵ SLX، پژو پارس LX را خریداری نمایند. با این حال چون پژو ۴۰۵ SLX نسخه جدیدتر پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود، بهتر بود تا ایران خودرو با افزودن چند آپشن رفاهی خرید آن را برای مشتری منطقی‌ می‌کرد. از سوی دیگر تولید پژو پارس LX همواره کمتر از میزان نیاز مشتریان بوده و این مساله موجب شده تا حباب قیمتی بزرگی در بازار برای این خودرو ایجاد شود.

کلام آخر

در یک جمع بندی نهایی می‌توان گفت که پژو ۴۰۵ SLX علی‌رغم برخی برتری‌هایش نسبت به نمونه اولیه یا همان پژو ۴۰۵ GLX، یکی دیگر از پروژه‌های ناموفق آبی پوشان جاده مخصوص محسوب می‌شود که از همان بدو ورود به بازار کشور تاکنون، نتوانسته است به فروش قبال توجهی دست یابد. در این رنج قیمتی می‌توانید به سراغ نمونه صفر کیلومتر سمند LX EF7 یا نمونه کم کارکرد پژو پارس سال نیز بروید.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم ۴۰۵ اس ال ایکس در کنار معایب خود، از مزایایی نیز برخوردار است که برای آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطبین گرامی بزودی طی مقاله‌ای به بررسی مزایای پژو ۴۰۵ SLX نیز می‌پردازیم. در پایان اگر نظری در رابطه با پژو ۴۰۵ اس ال ایکس یا مطالب درج شده در این مقاله دارید، می‌توانید نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین سایت Z4CAR به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سعید رنجبر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

36 دیدگاه ها برای "معایب پژو ۴۰۵ SLX"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا ،،موتور،،شاخن
مهمان

سلام من مدل ۹۱ دارم ..تو جاده ماشین خارجی وسمند وپارس به گردش نمیرسه گردنه ها رو با ۱۳۰ میره ،،چی میگی داداش بهترین ماشین توی جاده ای ایرانه نسبت به قیمتش و موتور خوبش من راضیم ۱۰ ساله دارم ،

ستارپذیرش
مهمان

پژوه ۴۰۵GLXازتمام نوع پژوه فارس ها دست بالاتری از نظر استحکام و مشتری پسند بودن در بالای جدول قرار دارد الالخصوص در بلوچستان

ستارپذیرش
مهمان

سلام بنظر بنده حقیر پژوه ۴۰۵GLXاز همه گروهای پژوه پارس دست بالاتری از نظر استحکام و…را دارا میباشد

محمدرضا
مهمان

ما نمایشگاهداریم توخرید وفروش ماشینای ایرانی وخارجی مابعنوان یک ایرانی تبلیغ میکنیم همه ازخانواده سمند بخرند خریداران ماشین داخلی بیشترین رضایت رو نسبت به قیمت و کیفیت از پژوslx و پارسtu5 مدل۱۳۹۸به پایین دارند

امیرمحمد
مهمان

اونجایی که گفتیم گیربکس و موتور هماهنگ نیستن من قبول دارم دایی بنده داره مدل ۹۱ واقعا خیلی بد کار میکنه

Javad
مهمان

سلام،ما تو خانواده ۳تا ماشین داریم، پدرم پارسtu5 داره اون یکی برادرم slx داره، خودمم ۴۰۵glxدارم تجربه چندساله من از سوار شدن این ماشینا،دوستان موتورtu5 از نظر من خیلی موتور خوبیه کم مصرف کم استحلاک شتاب بالا هر خوبیم یه بدی داره که میتونه درستش کرد مثل کشش سربالایی با یه ریمپ کامل حل میشه،من فقط بخاطر رخ glx سوارش میشم مطمعن باشید بعدها موتور nfu میندازم روglx بهترین موتور ایرانه شک نکنید با ایسیو۷.۴.۴

arya
مهمان

والا تمام این مطلب فاقد اعتبار هست
Slx بر خلاف همچی کشش خیلی خوبی تو سربالایی ها داره
و تو جاده هم خیلی پرشتاب هست

جوکر
مهمان

والا اینو باید به کسایی گفت که تو کتشون نمیره slxو روی یه ماشبن مث سایپا غیرت دارند.بخدا پژو جماعت دیگه گل سر سبدسونslxسگش میارزه به سایپا و اینا

اکبر
مهمان

سلام پژو۴۰۵مدل۹۲دارم ۴۰۵ اس ال ایکس صفرگرفتم شتاب اولیه ش خوب بودمنتهاتوجاده باپنج نفرسرنشین کم می اورد.درضمن صدای موتورش زیادبود.فروختمش همون ۴۰۵ مدل ۹۲سوارشدم با۱۳۰تاسرعت انگارنه انگارموتورروشنه

جوکر
مهمان

مدل های ۹۳ به پایین بهترین مدلهای تولید شده اند.من خودم پژو ۴۰۵ مدل ۸۸ دارم و اس ال ایکس مدل ۹۴….و پژو مدل ۴۰۵ مدل ۸۸ من از اس ال ایکس هم نرمتره و صدا داخل کابین نمیاد وفقط یه عیب داره اونم نسبت به اس ال ایکس اونم موتور TU5هست و تمام.در کل پژو اگر سرپا باشه میارزه به هر ماشین در حد خودش خارجی

علی
مهمان

در دور موتور بالا slx به دلیل تنفس بهتر عملکرد بهتری دارد ولی در دور پایین تر به دلیل حجم موتور گشتاور پایین تری نسبت به xu7 تولید می کند …

عشق SLX
مهمان

چرا انقدر حرف مفت میزنی ……… ای اف سون آخه چی چیش خوبه ؟ پارس سال چی چیش خوبه ؟ ببین………. در مورد خانواده ی ۴۰۵ درست صحبت کن وگرنه…

مهدی
مهمان

زارت ماشین خوب سوار نشدی

جوکر
مهمان

دمت گرم واقعا دمت گرم

پژو سوار
مهمان

حرفهای مفت و بی سر وته ….